Loading...
dk

Udkast af brev | Tesla Forum

Asger
Asger Sep 27 '15

Jeg har tænkt mig, at sende brevet i nedenstående link til vores skatteminister, og vil høre om et par venlige sjæle vil læse det igennem med kritiske øjne først. Det er ikke sikkert at skatteministeren vil ændre adfærd, men så har jeg i det mindste fosøgt. Det er derfor vigtigt, at tallene og indholdet er "vandtæt" inden jeg sender det. All gode råd og indput er velkomne.

https://docs.google.com/document/d/1xLIcq2QRol2f6x5ufvKPEPKIFr0D3CQ5m9xjhDn-9WI/edit?usp=sharing

Kiefer
Kiefer Sep 27 '15

Super Idé med at forelå ham samkørsel.

Ordet "forurening reduktion"
Det skal da vist være i et ord ;-)

/Martin

Asger
Asger Sep 27 '15

:-) Er rettet.

Asger
Asger Sep 27 '15

Håber på at han siger ja, for så er der god tid til en diskussion på SuC i Randers.

SuneH
SuneH Sep 27 '15
Rigtig god idé. På dansk forkortes million til mio., ikke mill. Men det er måske milliarder, du mener? Det forkortes mia. Måske du skulle skrive hvor du har tallene fra (i en fodnote). Er du selv medlem af Venstre og skal med til landsmødet? Så skulle du måske skrive det mere tydeligt. Glæder mig til at høre hvad der kommer ud af det.
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Sep 27 '15
Genild
Genild Sep 27 '15
Spændende og ja, man må håbe at han er med på en fællestur.

Noget skurrer i mine øjne/ører og det er kombinationen 100 mill. I moms og en investering på 130 mill. Mit eget gæt er at den moms vi andre har betalt for de kære kræ udgør en del af de 100 mill., derfor bør det nok omformuleres til at Tesla har medført en momsbetaling på over 100 mill.

En ting jeg personligt gerne ville høre mere om, er hvorledes Staten kan lide et tab på elbilerne, når de siden 1913 har fået over en milliard pro anno ind i dieseludligningsafgift, netop til financiering af afgiftsfritagelsen af elbiler.

I mine øjne har det været en voldsom god forretning for Staten, og det vil det vedblive med at være i mange år fremover, og en langt bedre forretning end at påligne elbilerne afgift samt nedlægge dieseludligningsafgiften (hvilket må være en logisk effekt da afgiftens eneste formål var/er at financiere afgiftsfritagelsen af el-biler).

Mvh Lars
Klaus_
Klaus_ Sep 27 '15

Enig. Det virker lidt som om at de fuldstændig har glemt at de "satte priserne op" for at tjene til den grønne omstilling, og nu hvor der skal bruges et par hundrede millioner på sagen, så er pengene væk...

Citat fra Genild Spændende og ja, man må håbe at han er med på en fællestur.

En ting jeg personligt gerne ville høre mere om, er hvorledes Staten kan lide et tab på elbilerne, når de siden 1913 har fået over en milliard pro anno ind i dieseludligningsafgift, netop til financiering af afgiftsfritagelsen af elbiler.

fmm1000
fmm1000 Sep 27 '15
Komma foran når i 2. linje.

Komma foran at i 3 linje.

Komma foran der i 9. linje. Lav for øvrigt der om til som, fordi der kommer et "der" lige bagefter
Komma foran når i 9. linje.

Komma foran hvor i linje 11.

Du kan da også medregne den skat alle danske Teslaansatte betaler.

På en måde kan du regne den dobbelt, for det sparer også udgifter til dagpenge.
Asger
Asger Sep 28 '15

:-) mange tak for input, retter den til senere i dag.

DeaconWP
DeaconWP Sep 28 '15

Ordet "forurening reduktion"
Det skal da vist være i et ord ;-)

Og med et s i mellem de sammensatte ord.

Asger
Asger Sep 28 '15

Så er brevet sendt. Mange tak for hjælpen til korrektur.

Asger
Asger Nov 21 '15

Så har jeg haft en samtale med skatteministeren, men må desværre ikke referere indholdet på forum. Kan dog godt afsløre, at der ikke er flertal i folketinget for at sætte afgiften op på benzin/diesel, og at der er et flertal som ønsker den afgiftsforhøjelse elbilerne har fået.

P85DK
P85DK Nov 21 '15

@Asger - det kunne jeg godt have fortalt dig uden at du havde behøvet at tale med Skatteministeren, da afgiftsnedsættelsen fra 180%-150% og den nye afgiftsindfasning af elbiler krævede et flertal for at blive vedtaget ;-)

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 21 '15

+ 1. Jeg skulle lige til at skrive det samme :-)

Asger
Asger Nov 21 '15

I tråden Tesla Model S: Bestilling, Produktion, Levering

Har Niels meget præcis beskrevet den reelle årsag.

Kiefer
Kiefer Nov 22 '15

Jeg håber da R og A føler sig en lille smule taget ved næsen, når man efter de har stemt for afgifter på el-biler sætter afgiften ned på alle andre dyre biler. 

/Martin