ØV! :-(
Så røg danmark's fremtid for elbiler lige lodret ned i h.... Alle de store firmaer hopper lige så fint uden om Danmark i fremtiden - så velkommen til et danmark i stilstand... om føje år så er det os der flygter over land og grænser...
Skide flot Danmark. Man kan have madspild i de offentlige køkkener for over 1 milliard kroner om året, men man kan ikke finde et par hundrede millioner kroner til at få den grønne transport skudt i gang.
Lad os nu lige slå koldt vand i blodet - De snakker jo nok kun om den fulde afgiftfritagelse, det kan jo være at en "top" beskatning er på tale.
min hustru sidder og ser sine lorte serier på dk 4 og optager på den anden, og jeg er ved at være sindssyg over ikke at kunne tjekke det.
Har i et link?
ja, og nu er det et udspil til finanslovsforhandlingerne. VI kan jo håbe at nogle partier uden for venstre kommer med lidt fornuft til det endelige budget.
@lysmand, TV Avisen har det også som det første i indslag:
https://www.dr.dk/...sen-2015-09-28-21-30
De nævner "450 millioner" for elbilerne, det er jo det beløb der hele tiden har været oppe som det beløb de går glip af pga. afgiftsfritagelsen. Hvis der var tale om at de kun ville tage "en smule afgift", burde beløbet havde været et andet.
I virkeligheden er det selvfølgelig ikke engang 450 millioner kroner de går glip af. Det ville jo kræve at alle gik ud og købte en tilsvarende dyr bil med afgift, hvilket ikke er tilfældet, som EB i sommers fik afdækket.
Rød blok samt LA stemmer jo nok ikke for... og så kan man håbe det falder til jorden... men på den anden side, der forhandles jo nok lidt frem og tilbage - så jeg forventer jo nok at alle de grønne biler bliver "solgt" til fordel for andre nedskæringer...
@Klaus: Nej Nej... du tager ganske fejl - de har faktisk opjusteret tallet til 650 mio. pga. det i øjeblikket stigende salg... som nu stopper FULSTÆNDIGT...! Flot danmark... et kommende U-land...
@Knudsen Ja det tal er vist lige kommet ud i fredags eller deromkring, så derfor tænker jeg at det måske ikke nødvendigvis er kommet med, når det er så dugfriskt.
Måske står der noget interessant (eller mere positivt?) i denne artikel, for dem der her abonnement:
http://finans.dk/...r-til/?ctxref=fplive
Og han tog den til Færøerne! og jeg som synes det var stort at tage til Læsø og Strynø
Ja, det er sgu, da fantastisk god timing af regeringen hvor vi samtidig bliver bekendt med WV-gate og konsekvenserne for byboeres sundhed som følge af den mega store partikel udledning. Nu kan man da se nogen bekende kulør og demonstrere mangel på navigations evne...