For mit vedkommende kan jeg svare, at allerede på side 1 er der to tilfælde af "bump af tråd", hvor det er trådstarter, der har 3 indlæg i træk. Som jeg læste/læser som et helhjertet forsøg på at få tråden op blandt de øverste på forums "top 20". Nå ja. Jeg gør selv det samme en gang imellem, så der bor jeg selv i glashus. Man må godt kalde mig dobbeltmoralsk. Og selvom et solcelle anlæg har noget med strøm at gøre, synes jeg så heller ikke, at det har noget med det forhold, at man har en elbil. Denne type elbil kan jo ikke lade på ren solcelle strøm alligevel, så derfor lægger jeg nok mere negativitet i de "tråd bump" end jeg retteligt burde.
Jeg har en grundlæggende irritation over, at man i Danmark kan købe et solcelle anlæg, der måske koster 140.000 kroner. Og hvor det nøjagtigt samme koster 75.000 kr i Frankrig. Hvorfor er det sådan? Jo, der er fordi der er noget der hedder høje strømpriser, høje tilskud og den samme moms. Prisen er så i Danmark fastsat ud fra, hvad man kan få for sådan et anlæg, når man sælger det med en vis tilbage betalings tid. Og da jeg opfatter strømpriserne i DK værende større end i andre europæiske lande, ser jeg de høje danske solcelleanlægspriser som kunstigt høje, bare fordi strøm er dyrt. Så man vil møde en lidt forbeholden læser, når man præsenterer solcelle løsninger for mig.
Når så den nye "spiller" kommer ind, og som jeg skriver "kabrer" din tråd, så tænder det min i forvejen ulmende arrigskab over smarte "håndværkere", (eller finans genier) som udover blot at yde deres bedste ved deres erhverv, lige skal udnytte de ovennævnte faktorer til at sælge solcelle anlæg til, i mine øjne, overpriser i DK. Så til at starte med var jeg bare lidt på vagt. For hvordan kan en Tesla ejer drage nytte af en Power Wall ? Og så udvikler det sig til min nuværende irritation over, at der nu skal forsøges at drage nytte af et Tesla Brand herinde, selvom det reelt er værdiløst i Danmark. Efter min opfattelse. Koblingen til en Tesla model S eller X er der bare ikke.
Jeg holder med dig i, at det er relativt nemt nok at finde dit moms og SE nummer. Jeg holder med Simon i, at det ikke helt fremgår tydeligt af jeres hjemmeside. Og jeg hjalp med at finde de rigtige data.
Men ikke fordi jeg synes, at der skal være salgsfremstød her på Tesla forum, når det er ting der ikke er relateret til Tesla køretøjer. Som forumet jo reelt handler om.
Ellers har jeg da 6 styk Heat Beads Twin Shell kuglegriller fra Dancook, som normalt koster 1.149 kr, som jeg kan sælge for 700 kroner. ( 600 til Tesla venner) Men jeg holder mig til den blå avis med dem, da de ikke kan beskrives som rejsemodeller, der passer ned i frunken.
Derfor synes jeg, at varer, der ikke er til Tesla Automobiler, og forhold der ikke er til anvendelse under deres drift og brug, ikke hører hjemme på dette forum.
Og så vil jeg pointere, at der ikke er fornuft i at flytte allerede oplagret strøm i et batteri over i et andet batteri, da der er tab ved det, oven i, at kapaciteten af et Tesla Power Wall anlæg er uegnet til det.