@climber
SKAT vil hive fat i dig. En bil (eller flere), der er købt uden fortjeneste ved videresalg for øje, vil du ikke skulle betale skat af, da det blot er en værdiforøgelse af private ejendele.
..men køber du 10 nye 90'ere, er det ikke fordi du er samler, eller bilentusiast (..det kan du selvfølgelig godt være samtidigt, med det er ikke bevæggrunden for dette køb), så ER det med videresalg for øje, og det vil SKAT argumentere for. Skulle sagen komme for retten står du for sagsomkostningerne, og jeg tror du får besvær med at overbevise en dommer om at det blot er entusiasme der står bag det store køb..
Hidtil har der været en slags ikke-dokumenteret bagatelgrænse for hvornår SKAT interesserer sig for vore bilkøb, beløbsstørrelserne har jeg ikke fået oplyst, men antallet har jeg tidligere fået oplyst er 5 bilkøb og eftf. salg. Jeg har selv haft problematikken inde på livet, men har kunnet argumentere for mine dispositioner, den bliver svær i din 10x90P-kontekst.
..men respekt for din tankegang, jeg ville selv overveje den fremgangsmåde såfremt skattereglerne var anderledes og at det var sådan at jeg havde en lønkonto der kunne belastes med ti 90'ere.
/kenneth