Loading...
dk

Gift med min Tesla | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Oct 10 '15
Hej forum :) jeg har haft mine kvaler, skulle jeg bytte til nyt eller fortsætte i min nuværende TMS.. Tror det bliver det sidste.. Den har kørt 65.000 km siden den 2. December 2014, den er på sin anden DU, batteriet har ikke helt så meget kapacitet som i starten men det er jo forventeligt.. Men men men.. Med de nye regler som er vedtaget, ligner det jo ikke jeg kan veksle min bil til en anden TMS om 4-6 år.. Så mit spørgsmål er, hvor langt tror i den kan køre? Som jeg ser det er det lidt en evigheds maskine.. Er i enige? Ser frem til lidt input ;)
Maho
Maho Oct 10 '15
Elon udtalte jo at DU skal (med tiden) kunne køre 1 mio miles, men igen, der er jo 8 års garanti på den, så den tid den sorg. Din er også en P85 ikke? Vi fik den jo næsten samtidigt og jeg synes det er synd og skam de ikke laver performance uden d-drive mere. Så min pointe er: du har den bedste bil produceret til dato (hvis det ikke alene handler om at komme først til rødt) KEEP IT :-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 10 '15
;) du har sku ret igen maho.. Beholder den også.. Det er nok tidligt at tage sorgerne på forskud.. Der er alligevel min 5 år til det ville komme på tale alligevel ;) (kun dem afgift snak der spiller ind nu ;))
Bianco
Bianco Oct 10 '15

Tja... Hvis du parkerer tørt om natten, så holder karossen nok små 20 år. 

Og "drive-train" er vel god for en million km, taget i betragtning at de pt. videreudvikler på det for at nå "a million mile drive train". Og med det mener de 1,6 mill. km. uden vedligeholdelse.

Batteriet har jo otte års garanti, og på det tidspunkt er det nok interessant at købe et nyt alligevel.

Så er vi vel tilbage til hvor meget du gnubber lædersæderne ;-)

Til sammenligning så har jeg selv en 12 år gammel Mondeo, som er blevet undervognsbehandlet én gang og synet uden kommentarer i sommers (ok der var gået en pære). Og læderet i den er faktisk stadig pænt efter 350.000 km - lidt blankt, men pænt (behandlet én gang for seks år siden).

BPBach
BPBach Oct 10 '15
Jeg har været på er elbilskursus hvor de udtalte , at der skulle være 2500-3000 opladninger som hovedregel hvorpå kurven ville være nede på ca 85% capacitet, det er vel ok så hvis man siger 3000 gange 400 km er lig med 1,2 mill km, så kan man jo vælge at leve med det eller købe et nyt batteri.
Maho
Maho Oct 10 '15
Jøp, desuden har jeg fra start haft den tilgang, at Tesla om 5 år vil tilbyde mig en batteri upgrade til 120 KW for en rimelig pris og nye 8 års garanti, og så vil jeg sige "JA DAK, I SKIFTER BARE" :-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 10 '15
Dejligt.. Vigtigt med lidt ro i maven ovenpå hele det cirkus..
Kiefer
Kiefer Oct 10 '15

Altså det med at nå 1,6 mill på en Drive Unit, der er de jo efter min mening et godt stykke fra endnu. De DU'er jeg har haft har holdt i snit ca. 40.000 km stykket. Såe... ;-)

Tesla har udtalt at de vil gøre prisen for et batteri ca. 30% mindre ved hjælp af deres Giga Factory. Det betyder de kan få prisen pr. kWh ned på ca. 4000 kroner inkl moms mod de ca. 5600,- inkl moms man betaler i dag. Så er et 120kWh batteri stadig relativt dyrt.

Bare se på prisen for en upgrade fra 85 til 90kWh. Tesla har forøvrigt udtalt at de selv forventer en øgning af batteriet på ca. 5-6% årligt.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 10 '15
Maho
Maho Oct 10 '15
Kiefer: DU: tjoaaa, men det er jo tæt på en evighedsmaskine som Kristian siger, for hver gang den skiftes indtræder 8 års ny garanti, så en spekulant vil jo være ganske tilfreds med en udskiftning sådan efter hvert 5-6 år med nyeste model (=evigheds maskine :) - det samme gælder batteriet - skift meget gerne mit til nyeste model om 5 år :)
NOELON
NOELON Oct 10 '15

Undtagen hvis spekulanten også har investeret i TSLA :-)

Maho
Maho Oct 10 '15
Sandt sandt :-) men til trøst køber flere bilen med denne trykhedsgaranti :-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 10 '15
Hehe ;) sikker på der kommer nye 8 år når en DU skiftes?
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 10 '15

Ja hvis dansk lovgivning ellers følges vil jeg også mene at garantien fornyes for en 8 årig periode hver gang en enhed skiftes til en ny.

Maho
Maho Oct 10 '15
Bombesikker ifh dansk lovgivning. En ny del fra en reparation er omfattet af ny garanti
Raymond
Raymond Oct 11 '15

Maho; Jeg tror ikke den er så bombesikker, når garantien er udover den lovpligtige garanti/reklamation(1/2 henholdsvis 2 år).

ODE90D
ODE90D Oct 11 '15

Der er ikke hjemmel i dansk lovgivning for at opnå en forlængelse af garantien med yderligere 8 år hvis DU eller batteri skiftes i garantiperioden.. Du kan maximalt få de 8 år plus op til 2 år ekstra, hvis de skiftes umiddelbart før garantiens udløb. 

Maho
Maho Oct 11 '15
Ja jo, fair nok :-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 11 '15

så lige denne tekst fra en facebook side.. det er sku vildt nok.. men det er sku garanteret rigtigt.. 

Hvis man nu tager "Sølvpapirs hatten" på... Jeg syntes at det nærmest kun er Tesla der har været aktiv i debatten omkring afgift fritagelsen. Hvis man ser på antal indregistreringer fra 1/1-2015 til 3/10-15. Så er det sådan at Audi A6 er gået 0,5% frem forhold til 2014 (fik et facelift i 15, så ikke særlig imponerende), BMW 5'er tilbage med 22,6% og Mercedes E klasse tilbage med 45,2% (selvom man tager taxi med). Tesla gik frem med 182% !!! I antal er det således(uden taxi): Audi A6: 785, BMW 5'er: 270, Mercedes E: 267 og Tesla: 855 stk.
Så hvis jeg var chef hos en af de tyske mærker, ville jeg klappe i mine små olieindsmurte hænder af glæde over at elbilerne bliver stoppet fra Nytår. Jeg har også undersøgt hvor mange af disse biler der er leaset og dermed har staten nærmest ingen indtægt. På Audi, BMW og Mercedes svinger denne andel mellem 83-88%. Jeg kan oplyse at hvis vi tager en E220sedan kontra en Tesla til samme listepris, så indbringer en Tesla omkring 27.000 kr mere til staten end en MB E220. Hvis vi tager det på BMW 520d og Audi A6 2,0 190HK, så er tabet til staten omkring 7-10.000 kr pr. bil. Så hvordan Skatte ministeriet kan få det til 650 millioner i tab om året er vist en bestilt opgave. Måske skulle man købe en båd med en stor V8 motor, Den er der ikke afgift på.

(hvorfor er forum sat på en 56 k linje? der er sku meget svar tid efterhånden)

priess
priess Oct 11 '15
+1
Asger
Asger Oct 13 '15

@Kristian70k De tal SKAT opgiver er baseret på et skøn, såfremt der sælges 1000 stk. nye Tesla (læs kun Tesla ikke andre typer af elbiler). Du har derfor helt ret i at det er en bestilt opgave.

Forummets indlæg er redigeret af Asger Oct 13 '15
Sider: 1 2 »