Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

OleKrohn
OleKrohn Aug 16 '14
Så fik jeg lige genbekræftet miin lille nyhed fra forleden. Eneste forskel. 4 uger er nok.
Comeback
Comeback Aug 16 '14

hvis nogle kommer forbi billeder tak :)

Werge
Werge Aug 16 '14
Vi skal fra Himmerland til Bagsværd/København i morgen, så smutter vi da lige forbi og ser om der er sket mere.
Haslund
Haslund Aug 19 '14

Jeg var forbi i går mandag og der var ikke sket noget.

Singh
Singh Aug 19 '14
Citat fra FrederikC

Spurgte lige på kirstinehøj, og der skulle komme 2 SC'ere på kirstinehøj. ETA dog ukendt.

Jeg var forbi søndag og spurgte - Han mente ikke der ville komme nogen da de kun lavede udrulning af hele stationer. Så det var usandsynligt, selvom det ville være super fedt.  

Forummets indlæg er redigeret af Singh Aug 19 '14
Kiefer
Kiefer Aug 19 '14

Hmm, du spurgte ikke hvad de så havde lavet i Tilburg og i Hamborg... Synes det lidt er som om man får svar som vinden blæser derude...

Det er ikke altid den ene ved hvad den anden svarer, så hvis du spørger en af de andre kan du godt få et andet svar ;-)

/Martin

KS
KS Aug 20 '14
Gravearbejde i Køge
Forummets indlæg er redigeret af KS Aug 20 '14
KS
KS Aug 20 '14

Ja, forsøgte at ligge billeder ind, men det gik ikke fra mobilen..

Forummets indlæg er redigeret af KS Aug 20 '14
FrederikC
FrederikC Aug 21 '14

Jeg var selv lige forbi køge her til morgen, og det grave arbejde som Ken viser billedet af ser desværre ud til at være til lygtepælene.

Der er fortsat ikke noget gravearbejde mht. SuperChargeren.

Haslund
Haslund Aug 22 '14

Det kan godt være jeg er umådelig naiv(det er fredag) men gravearbejdet ser ud til at være andet et lygtepæle som der i øvrigt har stået der de seneste 5 år :)

Vedhæfter lige et par billeder.

Forummets indlæg er redigeret af Haslund Aug 22 '14
Boski
Boski Aug 22 '14
Det ligner de kabler der blev gravet ned i Middelfart!
krogsgaard
krogsgaard Aug 22 '14

Eller kabler til nogle meget seriøse gadelamper :-)

FrederikC
FrederikC Aug 22 '14

De graver så meget derovre for tiden, så det er nok umuligt at sige hvad det er til.

Men kablerne ender i nogle samle bokse som står lige ved siden af gadelamperne.

krogsgaard
krogsgaard Aug 22 '14

Men de kabler man ser ligner noget 240mm2 ikke til gadelamper!

Kiefer
Kiefer Aug 22 '14

Installatørerne i Randers fortalte at der havde man brugt 120mm2 kabler ind i Teslas kasser, så hvis der blvier brugt 240mm2 kabler, så kan vi nok være helt sikre på at det ikke er til gadelamper, ellers vil det være nogle seriøse LED pærer de skal til at have op derovre ;-)

Bare sjovt at der ikke allerede var kabler i den størrelse de skal bruge ind til Better Place batteriskiftestationen.

/Martin

FrederikC
FrederikC Aug 22 '14

Her er lige en lille tegning som viser hvor kablerne løber ift. batteriskifte stationen og transformeren som står på grunden (rund ring).

For mig giver det altså ikke mening hvis de kabler er til SC.

Kiefer
Kiefer Aug 22 '14

Både og, kan jo være at den mængde strøm der er lavet til stationen ikke er nok til at kunne trække 6x 135KW ladepladser. Så det kan være nye kabler der skal trækkes ind til transformeren, så giver retningen af kablerne jo sådan set god mening, hvis de løber ude langs vejen?

/Martin

PeterJ
PeterJ Aug 22 '14

De kabler Haslund har vist foto af, er lavspændingskabler 3x400V. En transformer skal normalt forsynes med 10kV kabler og de ser lidt anderledes ud.

Leth
Leth Aug 22 '14

Det er aluminiumskabler - de kan ikke bære så høj strømstyrke som kobberkabler - men de er billigere :)

Kan du ikke komme til at aflæse kvadratet på kablerne næste gang du kommer forbi? Det er svært at se på billedet, men jeg vil nu også skyde det til en 240mm² = 243A (til sammenligning ville et kobberkabel i samme tykkelse kunne klare 313A)

Læg i øvrigt mærke til at det er et 4-ledet kabel L1, L2, L3 + PEN 

Comeback
Comeback Aug 22 '14

Hvis der kommer 12 standere i køge vil der også komme en batteri pakke på ca 650kW eller ca 8 x 85kW der skal lades via det 240mm2 alu kabel, her vil de ca 200A også være nok

Sider: «« « ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... » »»