Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

krogsgaard
krogsgaard Sep 14 '14
Sjovt. Når man ser på kortet for kommer snart og 2015. Kommer der en mere på Sjælland. Det er ikke den samme prik man ser. Måske Sorø eller lign? Og en så en i Esbjerg? Så må der også kommer flere ude ved vestkysten og Midtjylland.
FrederikC
FrederikC Sep 14 '14

Den på sjælland ligner kastrup som der har været snakket om tidligere.

Fedt at se at der også kommer en på falster/lolland, og Esbjerg.

Singh
Singh Sep 14 '14

Jeg håber godt nok der sker noget i Kastrup. Ville være perfekt. 

JF
JF Sep 14 '14

Der kommer et par SuC ved service center på Amager. Enkelte indenfor på området, hvor der er lukket af uden for arbejdstid, og et par stykker udenfor hegnet som vil være tilgængelige 24/7. De skulle i gang i denne uge med at ryde en gårdsplads bag ved service center til formålet.

Kiefer
Kiefer Sep 14 '14

TeslaS: Jeg håber så mere på Åbenrå, så slipper vi for omvejen omkring Middelfart hver gang vi skal til Tykland og handle ;-)

/Martin

DerHansi
DerHansi Sep 15 '14

@Kiefer : ja du helmer sgu da ikke førend der kommer en stander op nede ved Fleggård :-P. Det må ærgre jyden lidt i dig at der endnu ikke kan monteres jyde-krog. Så kunne du jo også bruge den til, når ikke den er fyldt op med dåsebajere, at transportere et ekstra batteri, til når du alligevel er ude og oplade. Men et muntert indslag, det er du sgu :-)

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Sep 15 '14
Kiefer
Kiefer Sep 15 '14

DerHansi: Hvorfor tror du vi har bestilt en Model X, det er skisme da for at få en med krog. :-)

Det skal da bestemt ikke være en hemmelighed at, da jeg mødte projektlederen for udrulningen af SC'ere i Danmark, der foreslog jeg ham at de placerede en ved Scandinavien Park i Flensborg, så kunne man handle i 30-45 minutter og så var bilen klar til at køre hjem efter endt indkøb. Men under alle omstændigheder jeg også frem til en SC i Kastrup, det er en del nemmere for os der måske gerne vil tage færgen hjem fra Sjælland, ikke at skulle omkring Køge, det er lidt en omvej hvad det angår.

Hvis man ser på landets størrelse, så er der godt nok afset mange pladser til SC'ere herhjemme, det er godt gået af de danske medarbejdere at de har fået det igennem ved Tesla. Der må være mange der har hevet i nogle tråde, jeg kan ikke forestille mig andet end at alle lande i Europa vil have så mange som overhovedet muligt, og der må være en stram prioritering.

/Martin

T3S7A
T3S7A Sep 15 '14

Hvis man ser på Supercharger kortet over fremtidige supercharger. Så ser det ud til det kommer en ved Rødekro/Aabenraa afkørslen. Det vil være det mest oplagte sted at den skulle være. Der er MCD, Burger King, Biltema, Shell 7 eleven, alle med lange åbningstider. 
Gætter på den kommer der, og tror det bliver på Biltemas parkeringspladser, nede bag biltema. 

Hvis det bliver der, så glæder jeg mig til den. Kører i S60. Så fra Randers og grænsen retur, er Middelfart lidt af en afstikker for mig. Så venter spændt på nogen opdager det første spade stik der. 

Kiefer
Kiefer Sep 15 '14

Vi var forbi i sidste uge og kørte lige op og kiggede, der var på det tidspunkt ikke til at se der var nogen der var begyndt at grave endnu, der holdt godt nok en lille gravemaskine bag ved McD med udstyr, det var dog ikke til at se hvad den skulle bruges til.

Vi var ikke helt nede bagved Biltema og kigge.

/Martin

Slemme
Slemme Sep 15 '14
Nu har jeg ladet ved SC i Køge 4 gange, og undrer mig over at jeg kun får 173 km på 20 minutter og 280 km på 40 minutter. Se vedhæftede fotos.
Det stemmer vist ikke helt med de 250-300 km på 20 minutter, som Tesla tidligere har lagt op til i salgsmaterialet...!?
Har I andre den samme oplevelse, eller er der måske noget galt med min batteripakke?
Når jeg lader til max limit får jeg ca. 400 km, men i praksis er rækkevidden kun ca. 300 km.
Jeg er superglad for min røde Tesla og vil ikke virke utaknemmelig, men blot give udtryk for min stille undren...
Mvh
Slemme fra Solrød Strand
Forummets indlæg er redigeret af Slemme Sep 15 '14
krogsgaard
krogsgaard Sep 16 '14
Hvor mange lader samtidig med dig?
T3S7A
T3S7A Sep 16 '14

Du har den på Typical Range. Rated range er den Tesla har brugt til udregning.

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Sep 16 '14
kajakaj
kajakaj Sep 16 '14

@Slemme : Dine billeder viser at der lades med hhv. 84, 117 og 48 Kw/h. Mest der hvor batteriet er næsten tomt. Jeg oplever også store forskelle, da det varierer meget ifht. hvor man er i ladeprocessen.

Kiefer
Kiefer Sep 16 '14

Jeg kan anbefale at sætte indstillingen til KW i stedet for KM når du lader, så er tallet det samme uanset hvor du lader, og du har ikke forvirringen om typical, projected og rated range.

Jeg har på en 100% opladning ca 389km range typical, det giver ca. 350km reel kørsel, men det er jo meget afhængig af personen der kører bilen, nogle kører længere andre kortere.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 16 '14
Paelt
Paelt Sep 16 '14

@ slemme : Har du dobbeltlader, og hvis ikke, kan det så være forklaring på hvorfor du ikke lader med mere??

Jeg lader selv med samme som du gør, og jeg har fravalgt dobbeltlader ( desværre )

/Thomas

Kiefer
Kiefer Sep 16 '14

Paelt: dobbeltlader eller singlelader, det er ligegyldigt når vi snakker opladning via Supercharger. Men ladeffekten er alt efter hvor meget din bil er opladet når du starter.

/Martin

Paelt
Paelt Sep 16 '14

ok, tak for info. Det var rart at vide :-)

/Thomas

Comeback
Comeback Sep 16 '14

her er min ladnings kurve på supercharger i Køge

den blå er KM/timen

den røde Km opladet i bateriet

den lilla er Volt/DC der lades med

den grå er Kw/timen

det har været det samme hver gang :) 

Chris
Chris Sep 16 '14
Hov. Hvor søren får du den graf fra Comeback ?
Comeback
Comeback Sep 16 '14

@Chris den er fra VisibleTesla :)

Sider: «« « ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... » »»