Den på sjælland ligner kastrup som der har været snakket om tidligere.
Fedt at se at der også kommer en på falster/lolland, og Esbjerg.
Der kommer et par SuC ved service center på Amager. Enkelte indenfor på området, hvor der er lukket af uden for arbejdstid, og et par stykker udenfor hegnet som vil være tilgængelige 24/7. De skulle i gang i denne uge med at ryde en gårdsplads bag ved service center til formålet.
TeslaS: Jeg håber så mere på Åbenrå, så slipper vi for omvejen omkring Middelfart hver gang vi skal til Tykland og handle ;-)
/Martin
@Kiefer : ja du helmer sgu da ikke førend der kommer en stander op nede ved Fleggård :-P. Det må ærgre jyden lidt i dig at der endnu ikke kan monteres jyde-krog. Så kunne du jo også bruge den til, når ikke den er fyldt op med dåsebajere, at transportere et ekstra batteri, til når du alligevel er ude og oplade. Men et muntert indslag, det er du sgu :-)
DerHansi: Hvorfor tror du vi har bestilt en Model X, det er skisme da for at få en med krog. :-)
Det skal da bestemt ikke være en hemmelighed at, da jeg mødte projektlederen for udrulningen af SC'ere i Danmark, der foreslog jeg ham at de placerede en ved Scandinavien Park i Flensborg, så kunne man handle i 30-45 minutter og så var bilen klar til at køre hjem efter endt indkøb. Men under alle omstændigheder jeg også frem til en SC i Kastrup, det er en del nemmere for os der måske gerne vil tage færgen hjem fra Sjælland, ikke at skulle omkring Køge, det er lidt en omvej hvad det angår.
Hvis man ser på landets størrelse, så er der godt nok afset mange pladser til SC'ere herhjemme, det er godt gået af de danske medarbejdere at de har fået det igennem ved Tesla. Der må være mange der har hevet i nogle tråde, jeg kan ikke forestille mig andet end at alle lande i Europa vil have så mange som overhovedet muligt, og der må være en stram prioritering.
/Martin
Hvis man ser på Supercharger kortet over fremtidige supercharger. Så ser det ud til det kommer en ved Rødekro/Aabenraa afkørslen. Det vil være det mest oplagte sted at den skulle være. Der er MCD, Burger King, Biltema, Shell 7 eleven, alle med lange åbningstider.
Gætter på den kommer der, og tror det bliver på Biltemas parkeringspladser, nede bag biltema.
Hvis det bliver der, så glæder jeg mig til den. Kører i S60. Så fra Randers og grænsen retur, er Middelfart lidt af en afstikker for mig. Så venter spændt på nogen opdager det første spade stik der.
Vi var forbi i sidste uge og kørte lige op og kiggede, der var på det tidspunkt ikke til at se der var nogen der var begyndt at grave endnu, der holdt godt nok en lille gravemaskine bag ved McD med udstyr, det var dog ikke til at se hvad den skulle bruges til.
Vi var ikke helt nede bagved Biltema og kigge.
/Martin
@Slemme : Dine billeder viser at der lades med hhv. 84, 117 og 48 Kw/h. Mest der hvor batteriet er næsten tomt. Jeg oplever også store forskelle, da det varierer meget ifht. hvor man er i ladeprocessen.
Jeg kan anbefale at sætte indstillingen til KW i stedet for KM når du lader, så er tallet det samme uanset hvor du lader, og du har ikke forvirringen om typical, projected og rated range.
Jeg har på en 100% opladning ca 389km range typical, det giver ca. 350km reel kørsel, men det er jo meget afhængig af personen der kører bilen, nogle kører længere andre kortere.
/Martin
@ slemme : Har du dobbeltlader, og hvis ikke, kan det så være forklaring på hvorfor du ikke lader med mere??
Jeg lader selv med samme som du gør, og jeg har fravalgt dobbeltlader ( desværre )
/Thomas
Paelt: dobbeltlader eller singlelader, det er ligegyldigt når vi snakker opladning via Supercharger. Men ladeffekten er alt efter hvor meget din bil er opladet når du starter.
/Martin