Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Sep 18 '14

Jeg har set alle video'er fra Bjørn, også dem som ikke omhandler Tesla bil så meget. Synes han gør et kæmpe stykke arbejde med at filme og klippe så det bliver behageligt og interessant at se. 

Tintin: Min kone har også set nogle afsnit af Bjørns video - hendes kommentar var "hvordan kan hun (Bjørns kæreste) altid spise slik mm i videoerne og være så tynd"  :-)  Blæs da med det sagde jeg - Se da på bilen.. :-)

Haeften
Haeften Sep 18 '14
Hey,
Er der nogen der ved noget om status for SC omkring Hamborg og SC ved Berlin.
Undrer mig i den grad over at Tysklands to største byer ikke har fået nogen endnu. Regner med at kører på efterårsferie til berlin - og om ikke andet så tager jeg omkring servicecenteret - men det er sgu da underligt at der ikke er bygget nogle rigtige SC stationer. Men der bor jo også kun ca. 10 millioner mennesker i området i og omkring de to byer ;)
Hookmaker
Hookmaker Sep 18 '14

Det er da også FULDSTÆNDIGT uforståeligt at der ikke er sat nogen op endnu, - men de kommer...;-) 

Nommensen
Nommensen Sep 18 '14
Talte med Viktor idag som sagde at der kommer SC på Kirstinehøj i oktober måned ☺️
Singh
Singh Sep 18 '14
Citat fra Nommensen Talte med Viktor idag som sagde at der kommer SC på Kirstinehøj i oktober

Vel en der er åben for alle og ikke kun til at butikken kan lade deres biler der er til service op?

Hvis det bliver en realitet har jeg gratis strøm - Bor 5 minutter derfra. 

Forummets indlæg er redigeret af Singh Sep 18 '14
gunberg
gunberg Sep 18 '14
Søger også opladning i BERLIN og Hamborg. Helst centralt ved hotel. Det virker ikke som om hotellerne her, helt hat set hvilken vej vinden blæser, og det som RWE og Vattenfall tilbyder, kan dårligt bruges af udlændinge, og de få løsninger de kan, er rigtig dyre.
Så hvad gør man?
Flemming
Flemming Sep 18 '14
http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?f=33&t=447
I ovennævnte link er der navne og emailadresse på hoteller med lademuligheder i Tyskland
NOELON
NOELON Sep 18 '14

En af mine venner kørte til Berlin sidste år i November. Udover at han præsterede at køre hjem på en opladning i Berlin til København, så har han givet mig denne beskrivelse:

Den jeg brugte var: Torgauer Straße 12 10829 Berlin

Når du kommer til adressen er der en portner, til ham siger du bare at du skal lade bilen, så får du lov til at komme ind. Der er vagt døgnet rundt, så du kan altid komme ind og ud. Laderen er i det fjerneste hjørne af området. Det er tilfældigvis et elbil forskningsområde.

Den du skal bruge er den store RWE. På den er der udover et CHAdeMO stik også en Type 2 som ikke kræver betaling.

På den anden side er der 4 små grå bokse de er også gratis, men giver kun 11 kW.

Håber det kan hjælpe dig
brianmassesson
brianmassesson Sep 18 '14
Radison blu brugte jeg sidste år i november. Gratis opladning i deres kælder. De har en lader fra RWE samt en masse 2 CEE stik kælderen. Super hotel. Ladede på færgen hjem :-)
NOELON
NOELON Sep 18 '14

Hvilken færge? Rostock eller Puttgarden?

brianmassesson
brianmassesson Sep 19 '14
Rostock. Tror ikke han lige vidste hvad jeg havde gang i før han så jeg satte laderen i bilen :-) Men jeg nåede da at få 1.5 times strøm og ingen problemer med at nå hjem.
supergaard
supergaard Sep 19 '14

Jeg har også i april haft held til at lade på Gedser/Rostock færgen på vej ud og hjem fra Berlin. Det kræver at man lige får en snak med styrmanden på dækket.

Jeg medbragte min wallb-e mobile 32A charger så fik >30 kWh på hver vej, nok til at komme til Berlin uden at ligge med 110 i inderste spor som en forsmået mikrobil ;)

Kristian70k
Kristian70k Sep 19 '14

fremtiden tegner godt :)

http://illvid.dk/nyheder/transport/fremtidens-elbil-skal-kunne-lades-paa-sekunder

Kiefer
Kiefer Sep 19 '14

Kristian70k: Ja med alle de teknologier der er lige om hjørnet om 3-5 år og har været det de sidste par år, må der virkelig ske en revolution om 1-3 år ;-)

Det vælter jo frem med diverse forskninger og firmaer der kun lige mangler det sidste for at have netop deres teknologi klar, sidste år var det bomuld! der kunne bruges i en batteri teknologi, og den ville være på markedet om ja, ca 3 år... så den er der nu et par år tilbage til.

Man kan kun håbe at en enkelt eller to rammer rigtigt og vi kan få supergode batterier der ka lades op på magisk vis i løbet af et sekund eller to om ca. 7 år når de fleste af os har udløb på garantien.

/Martin

Raymond
Raymond Sep 20 '14

Der har i en del år været revolutionerende nye teknologier lige om hjørnet angående batteriteknologi. Artiklerne er skrevet af journalister og man skal nok ikke lægge for meget værdi i dem - Elon Musk tror jo heller ikke på revo, men mere på evo - derfor kan vi jo alligevel godt håbe.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Sep 20 '14
gunberg
gunberg Sep 20 '14
Hvilket map eller app giver et samlet overblik med filter så man kan væle de uinteressante fra?
Comeback
Comeback Sep 28 '14

nogle nyheder (billeder) fra Rødekro ?

RT
RT Sep 28 '14
Citat fra Haeften Er der nogen der ved noget om status for SC omkring Hamborg og SC ved Berlin. 

Status er vist at der på Hamburg servicecenter er 2 supercharger standere, som er åbne 9-18 man-fre, og 10-14 lørdag (iflg. http://supercharge.info/)

Derudover vist intet nyt om hvornår der kommer "rigtige" SC i området. Lidt sjovt at nordtyskland i den grad mangler - måske er det meget tungt at få tilladelser der? 

Sider: «« « ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... » »»