Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Oct 29 '14

Hookmaker: Forklar så lige London? 5 SuC på en radius af 10Km. Så kan de Tesla'er med med rat i højre side, godt nok ikke køre langt i forhold til en med rat i venstre side. :-)

Jeg tror faktisk Tesla gerne vil stille SuC op til dem som bor i storbyer, så de har mulighed for at lade, også dagligt, hvis man gider det. Prøv at se hvor mange der i dag bor i en lejlighed, og som ejer en bil til 500.000+kr.  Det kunne jo netop være en potentiel Tesla kunde, hvis de kunne få strøm et sted fra. 

Jeg ville også kunne forstå din holdning, hvis det var den eneste SuC som Tesla ville placere, og det var meningen at den skulle bruges som en "rejse" SuC. Men der er Randers - Middelfart og snart Rødekro. 

Så hvis du ved, at de SuC, som står i storbyerne, evt. i forbindelse med en SeC, er overfyldt af fæle griske jyder, så skal du jo bare ikke bruge disse SuC. Men at sige at de ikke skal komme, giver stadig ingen mening for mig, uanset din forklaring. For af 2 senarier, hvor den ene er SuC ved SeC i Aarhus, er den anden, ingenting. Har jeg misforstået noget, eller kan du lade din Tesla på, ingenting? Du kan hellere ikke lade den på SuC ved SeC Aarhus, da de jo er optaget, men til gengæld gør den andre glade - er det så ikke bedre end, ingenting?? 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 29 '14
NOELON
NOELON Oct 29 '14

+2 Hookmaker. Jeg er helt enig med dig. Dog ser jeg et potentiale for Tesla ift. folk der bor i lejlighed og ikke har mulighed for en privat P-plads, hvor der kan installeres en lader. Men her kunne man jo forestille sig, at man begrænser for folk der bor indenfor en bestemt radius af en SuC, med mindre det er en lejlighed - altså en positiv/aktiv åbning til at lade på den lokale SuC. Det er jo det der er en i tråden fra Århus der beskriver og det samme kan jeg sagtens se i København ift. f.eks. Østerbro og Frederiksberg.

Hookmaker
Hookmaker Oct 29 '14

TSLA, jeg er helt enig, der er masser af potentiale for Tesla, og det arbejder de jo også med - bl.a. går der ikke mange år, så skulle de kunne tilbyde en totalløsning på strøm til både din bil og din bopæl, og så bliver det først rigtig sjovt. Det ligger altsammen bare udenfor den originale SuC ide.

Bendix
Bendix Oct 29 '14

Hookmaker - så kan vi jo bare konstatere at er Tesla er ved, ihvertfald i begrænset omfang, at udvide fra den originale SC ide.
Det er vel ok og helt og aldeles Teslas sag, sålænge Tesla fortsat sætter SC op langs "rejsekoridorerne", hvilket de jo gør.
Det jeg og andre reagerende på var, at man bliver kaldt overspændt og egoistisk fordi man gengiver noget en Tesla rep har fortalt en og den lidt indignerede facon over noget, der kunne komme andre tilgode - det er lige meget hvad du siger, ikke god forum skik, generel god opførsel eller et tegn på at være en rar fyr - selvom du selv siger at du er det ,-)
Et af de største problemer ved det skrevne sprog og ved fora, er at det er svært at "høre" nuancer i det skrevne, så ting bliver hurtigt misforstået eller forstået meget direkte, og derfor skal man passe lidt på med sproget, og at kalde andre overspændte og egoistiske er ret absolut når det står skrevet, i en talt samtale kan man lægge små "opblødende refektioner" ind som (måske) giver det en anden mening. 
Er dog klar til at giver dig benefit of the doubt, nu du selv siger at du er sådan en rar fyr

Kristian70k
Kristian70k Oct 29 '14

Kommer nok også kun til at bruge den til at ligge bunden og så lade hjemme.. men ja det kan let være at jeg kommer til at bruge den mindre når jeg nu først får bilen.. men fakta er vel at det er sundt for bilen at få banket lidt ekstra KW i... altså sådan at forstå at spændingen bliver forhøjet.. i forhold til den beskedne ladning man kan tilbyde den herhjemme :) 

Kristian70k
Kristian70k Oct 29 '14

Kommer nok også kun til at bruge den til at ligge bunden og så lade hjemme.. men ja det kan let være at jeg kommer til at bruge den mindre når jeg nu først får bilen.. men fakta er vel at det er sundt for bilen at få banket lidt ekstra KW i... altså sådan at forstå at spændingen bliver forhøjet.. i forhold til den beskedne ladning man kan tilbyde den herhjemme :) 

Bjarni
Bjarni Oct 29 '14

Ved ikke om det har været skrevet her før et-eller-andet sted. Men bemærkede i dag at der er aktivitet i Køge.

Kiefer
Kiefer Oct 29 '14

For ligesom at komme lidt tilbage på sporet, nogen der i dag har været forbi Rødekro for at se om kablerne er forbundet og om man kan få lidt strøm derude?

I Randers kunne man lade flere dage før den officielle åbning.

/Martin

FrederikC
FrederikC Oct 29 '14
Ik umiddelbart, men var forbi kirstinehøj idag, der graver de stadig til SuC.
Kan ik helt lure placeringen af de 2 uden for hegnet....?
Marlin
Marlin Oct 30 '14

Til orientering kan man hos Modstrøm lade gratis om natten. Vi sætter Teslaen til at starte ladning kl. 00:05 og så er den klar næste morgen  U/B

SimonHN
SimonHN Oct 30 '14
Marlin. Det er altså ikke helt U/B. Du skal stadig betale afgifter af strømmen. ;)
Marlin
Marlin Oct 30 '14

OK. en detalje jeg ikke lige fik med :)    man skal selvfølgelig stadig betale for 'transporten' af strømmen

T3S7A
T3S7A Oct 30 '14

Marlin: Pas på med at bruge GRATIS, det forvirre så mange, og sikkert også dig selv. Ved modstrøm får du STRØMMEN gratis. Men strømmen koster jo stort set intet. Alt afhængig hvilket el selskab og abonnement man har, så imellem 30-40øre. Så du spare 30-40 øre pr kWh. Tilgengæld skal du betale en noget højre pris i dag timerne, betale 1000kr for en boks til at holde øje med forbruget, samt md. gebyr som jeg ikke lige kan huske. Derudover skal man leve med at man får ens el regning delt op fra 2 selskaber. Det kan tit være forvirrende, da afregnings perioderne ikke er ens, så man mister hurtig overblikket over hvad man har brug / betalt / "Sparret"
Tit er der flere penge at spare med en ladeboks fra www.evse.dk, hvor du får 1kr retur pr kWh du lader, uanset tidspunktet på døgnet. Du kan også bruge ladeboksen sammen med "gratis" strøm fra modstrøm. 

T3S7A
T3S7A Oct 30 '14

Kiefer: Rødekro er alle stander op, skurret er oppe, alle kabler er lagt og sat til, de mangler kun lige at forbinde det. Gætter på det er muligt at "nappe" lidt strøm allerede i dag. 

Kiefer
Kiefer Oct 30 '14

Husk på de to begreber: "der findes ikke en gratis frokost" og lyder et tilbud for godt...". Jeg har selv haft kigget på Modstrøm, men syntes det endte med at blive for dyrt, da man netop betaler en ret høj pris for strømmen uden for "gratis" perioden og samtidig skal have et kamera til at sidde foran sin el-måler. Jeg er også hoppet på løsningen med et ladeabonnement hvor man får en krone retur på strømmen, derudover er jeg flyttet til et sted hvor huset opvarmes med el, hvor man også får en besparelse på afgiften for det KWh man bruger over 4000KWh om året. Jeg mener det vist er en små 50 øre man får i rabat på el over de 4000KWh.

/Martin 

ikiefer
ikiefer Oct 30 '14

Hej drenge!

Jeg skulle lige en tur til Tyskland i dag. Dog i Mercedesen, men jeg blev jo liiige nødt til at køre fra i Rødekro midt på formiddagen, da jeg skulle tanke - Diesel. Og sørme om ikke der sad et par gutter inde på tanken og spiste, som også vidste lidt om standerne.

Da jeg kom forbi havde ladestanderne ikke beklædning på, men montøren, der også har opsat andre Tesla ladestationer i Danmark, sagde at han forventede, at de blev færdige i dag. "Så mangler der bare noget stærkstrøm" og "det er op til elselskabet".

Da jeg kørte retur sidst på eftermiddagen så der sådan ud:

Hvornår elselskabet melder klar, skal jeg lade være usagt, men standerne er i hvert fald klar.

Venlig hilsen
Ida

gunberg
gunberg Oct 31 '14

Hvorfor skal vi Tesla ejere døje med at bakke hver gang vi skal lade på SuC'er? Vi har vel samme "behov" for en "køre igennem" løsning som på almindelige tankstationer - ikk?

Kan ikke gennemskue om der ligger noget i geometrien og pladsforholdene i relation til kablets længde, men alligevel

Og da der vel en dag kommer en Tesla model med krog, vil det jo være markant nemmere at lade, hvis man ikke først skal koble hængeren af og siden på.

Er der nogen der ved om Køge udføres som på billedet eller med drive through?

Hookmaker
Hookmaker Nov 1 '14

Ser pænt og planet ud i Køge, nu kommer der snart sten/asfalt på..,-)

Kristian70k
Kristian70k Nov 4 '14

Citat fra Hookmaker

Hold da helt op - der er da vist nogen der har fået bragt deres pis i kog her hva!...;-)

Jeg synes ellers jeg uddybede nok - men tager den lige en gang til for dem der har gået flest år i skole:

1. Teslas ide med SuC er at sørge for at rækkeviden forøges. ALENE og ikke fordi de ubetinget vil levere gratis strøm til alle ejerne. BEVARES, såfremt de vil det, er jeg da straks permanent tilsluttet deres netværk og afkoblet fra DONG.

2. Logistikken i denne ide skal tænkes ordentligt igennem, bla. fordi placerer man SuC i storbyer, så VIL de med tiden være fyldt op med Teslaer som ikke er på langtur, men som derimod bare lader "permanent gratis". Herved falder konceptet om forøgelse af rækkeviden i rpincippet bort, for de folk der søger rækkevidde ikke kan komme til at lade. Og lad nu være med at sige "pjat det tror jeg ikke på", for det er et dokumenteret faktum observeret præcis de steder hvor dette er tilfældet, bl.a. i Ooosterhout i Holland og ved Tilburg.

I Hamburg har SEC 2 stk. SuC, hvor den ene flere gange om ugen er optaget af en lokalt boende teslaejer, - hvis der er nogen af Jer der ville synes det var supersmart og helt ok, når I lige skulle tanke på skiferien sydover med ungerne og fruen i bilen, ja så værsgo da, snup en sightseeing i det lokale industriområde indtil "idioten" er færdig!

Der var vist en der nævnte folk der skulle gennem Århus og nå færgen og så lige kunne lade på SuC, jamen det er da vist ret naivt at tro at det kommer til at ske jf. det jeg lige har beskrevet i eksemplet fra Hamborg.

Men jeg siger det lige igen: hvis Tesla stiller gratis strøm til rådighed for mig anytime - så er jeg først til at springe på - men ellers har jeg sgu RET STOR respekt for konceptets nuværende form som jeg synes bestemt er værd at rejse sig og klappe af, og jeg benytter derfor kun SuC når det er nødvendigt for min videre færd. Kald mig bare kedelig, gammel og sur, og værdig til en lynchning - men jeg kalder det sgu god og sund opførsel. Og ellers går jeg får at være en rar fyr...;-)

Hvor ofte kan jeg supercharge? Er det dårligt for mit batteri?

Supercharging ændrer ikke nybilsgarantien. Kunderne er velkomne til at bruge netværket, så meget de vil.

:) bare lige så vi kender den generelle holdning til brug af supercharger.. den i randers er forøvrigt mere eller mindre fri konstant.. som i alle 8 standere..:)  
Kiefer
Kiefer Nov 4 '14

Det samme gør sig gældende for den i Middelfart, der er yderst sjældent jeg møder andre dernede, så et par andre i Køge udover mig i dag, jeg tro den er en del mere brugt til hverdag end de andre, både af lokale der lige skal toppe op og af os fra Jylland der gerne vil hjem igen...

/Martin

Sider: «« « ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... » »»