Super perfekt med Supercharger ved Hamburg. Den skal testes når vi kører sydpå efter påske. Vi tager færgen og tanker nok lige lidt i Lübeck så vi kan nå helt til den nye fra Køge uden at skulle lunte af sted. Har fundet en gratis 22Kw i Lübeck opstilet af RWE.
@TSLA, ja jeg smutter også lige en dagstur til LLoyd fabriksudsalget efter påske, det ligger lige syd for, så den SuC passer perfekt til en gang ræs på den nye Bremerautobahn med P85D'eren....;-)
@Traulsen: Den ligger lidt nord for Lübeck (faktisk er der flere i området) Höppnerweg 10, 23669 Timmendorfer Strand. Der skal bruges et alm. Type2 til Type2 kabel.
Hookmaker, ja så kan man få 100% på før de gode strækninger til Hannover. Den vej tager vi nok.
Nej, det er ikke skadeligt at bruge SuperCharger.
Der er skadeligt at lade til 100% og lade bilen stå natten over, ligesom det er skadeligt at køre den helt tom og lade den stå længe.
@Nicom, Din kæreste burde sagtens kunne køre den tur forår/sommer/efterår på en 90% opladning afhængig af hvor meget accelleratorfod hun har. Men en SuC får hun sikkert snart i området omkring Farø, så det bliver perfekt for hende..
@Traulsen: Et tip mht. Lübeck: Ved Luv-shoppingcenter (Ikea) lidt nord for Lübeck by har det lokale el-selskab opstillet en 11 kw-ladestander, hvor strømmen er gratis. Man kan lade på hverdage fra 8-20, inkl. lørdag.
har du fået en Model S med et 50 KWH batteri? jeg er tit på de distancer med 90% ladning og 40 - 50 km tilbage i batteriet når jeg lander hjemme.. 282 km. i følge Google maps
Jeg ville godt nok være nervøs fo at køre en tur på 282km på en opladning, jeg er nok også bare virkelig ringe til det med økonomisk kørsel. Jeg kørte i nat fra Hjørring SuC og så hjem, en tur på 158km. Jeg forlod SuC med 65% på batteriet, og havde 15km typical tilbage i "tanken" da jeg parkerede bilen i min indkørsel...
Overvejede da jeg nåede Randers om der var behov for at køre ind og lade igen, men tænkte det måske nok lige gik.
/Martin
Så du kørte omkring 330w/km, så er der også skub på, tænker jeg :)
Hvad ligger du med på motorvej?
Jeg har haft min siden 6.mar nu og har efter 2300km et snit på 250w/km. Det er med prøveture til højre og venstre med pedalen i bund, men ellers fornuftig kørelse. Kan se flere herinde der har haft Tesla længe snakker om det bliver bedre når varmen kommer.