Fint, hvad ved vi Københavnere om Julestuer... var ikke meningen at sige at der ikke skulle være, men mere komplementært, at der OGSÅ kom SC'ere :-)
Fint, hvad ved vi Københavnere om Julestuer... var ikke meningen at sige at der ikke skulle være, men mere komplementært, at der OGSÅ kom SC'ere :-)
http://www.teslamotors.com/da_DK/supercharger så den opdateret med lokationer frem for blå vej markering, ser næsten ud til at Europa har fået røde hunde vinteren 2014/2015 :-)
Det var gode nyheder, nu sker der noget, så feriefolket kan komme sydpå!
For at Nordmændene får glæde heraf tror jeg at der mangler SC i Syddanmark og Nordtyskland. Kommer de inden ferien er der åbent til at nå til Italien :-)
Farøbroen ....jeg troede at dette rygte var sikkert. Øv...æv .. dog er det fint med 5 SC i dk . Jeg tror den ved Køge bliver hurtigt for lille
Hvorfor skulle den ved køge blive for lille?
De eneste der reelt har brug for den er folk der er på gennemrejse eller kommer fra/skal retur til Jylland.
Jeg gider da ikke stoppe 30 min i Køge på vej hjem bare for at få gratis strøm hvis jeg sagtens kan nå hjem.
Den skal dække trafikken i både øst-vestlige retning og i nord-sydlig retning. Den vil rede rigtige mange nordsjællænder og sydsvensker fra at køre "tør" fra en tur-retur til nordtyskland eller vestlolland . Hvis jeg skal til vestsjælland eller kbh og hjem så bliver turen over 350 km og hermed opstår behovet for at besøge Køge SC . (Hvis det ellers bliver i Køge :-S ) ... I Glumsø vil du kun rigtig få glæde af den hvis du besøger Sverige!
Var lige forbi Graceland i Randers. De er ved at bygge deroppe også. Smider lige et billede på senere.
/Martin
Jeg har både hørt Køge (så både øst-vest og syd-nord kan betjenes) og Farø broen (ved masnedø parkeringen) og København. Dog kommer København først senere måske først ved slutningen af året pga. interne afklaringer. Men den største udfordring er Nordtyskland. De er klar over at der skal køres med meget let fod for at nå til Hamburg. Så der arbejdes med supplerende SC'ere, men er ikke afgjort hvor.
Jeg ved fra pålidelig kilde at SC vil blive bygget på følgende lokationer:
1. Hjørring
2. Randers v/Graceland
3. Middelfart v/Comwell (åbner først og indenfor maks. 3-4 uger)
4. Køge
5. Kastrup
Jeg har både hørt Køge (så både øst-vest og syd-nord kan betjenes) og Farø broen (ved masnedø parkeringen) og København. Dog kommer København først senere måske først ved slutningen af året pga. interne afklaringer. Men den største udfordring er Nordtyskland. De er klar over at der skal køres med meget let fod for at nå til Hamburg. Så der arbejdes med supplerende SC'ere, men er ikke afgjort hvor.
Det lyder rigtigt godt. Forstår ikke helt København når Køge er lige ved siden af, men vi skal ikke klage , jo flere SC des bedre.
P85: har du læst tråden de seneste to dage?
Der er billeder af Tesla-byggerier i både Randers og Middelfart, de to er ikke længere rygter :-)
Jeg ville også mene at Køge kunne have dækket København, men fik klar besked om at Køge ikke er en del af København i går her i tråden, selv om det set fra Jylland ligger lige op til og næsten inden for bygrænsen ;-)
/Martin
Nej må ærligt indrømme jeg ikke havde læst historikken - men blot i min begejstring over disse valide oplysninger straks ville dele dem med jer. Men gode nyheder kan jo ikke gentages for meget - vel :-)
Der skulle efter sigende også være en ganske udemærket restaurant inde på Graceland der skulle være et besøg værd.
/Martin
Hvor præcist er det på billedet (Randers)? Det er her omkring formoder jeg:
https://www.google.dk/maps/@56.4327318,10.0574223,1030m/data=!3m1!1e3?hl=da
Og har nogen rapporteret det til http://supercharge.info/?
Der skulle efter sigende også være en ganske udemærket restaurant inde på Graceland der skulle være et besøg værd.
/Martin
En rigtig Diner m. hjemmelavede burgere. Er vist en del af Graceland, men man skal ikke betale adgang for at komme ind til Diner'en.
Var lige forbi ved Comwell i Middelfart. De melder klar til fredag, så skal anlægget testes. Der er 8 ladestationer dog kun 4 fra start da de mangler komponenter fra Tesla.
Fredag d. 23. eller d. 30 som før?
EDIT: Jeg har for resten sendt info om SC'en i Randers til supercharge.info.
56.4334924,10.0556073