Loading...
dk

Tesla i ballade med Skatteministeren | Tesla Forum

Jabba
Jabba Nov 12 '15

Lolemo: Må man spørge hvilket VIN nummer din bil har, så jeg kan estimere leveringen af min egen bil.

Lauer
Lauer Nov 12 '15

Jeg håber virkelig der kommer en offentlig undskyldning fra skoledrengen til Tesla. Det er simpelthen så pinligt at han angriber en virksomhed på den måde. Normalt plejer skatteministre at have pæren i orden, men ham her er godt nok en unik amatør.

Godt nok hader han Tesla, men det her er simpelthen for langt ude. 

kr
kr Nov 12 '15
Tænk nu på den stakkels mand, det er slet ikke sikkert at det er nemt både at have gode venner i den etablerede bil og olie branche og så også at skulle se at en virksomhed, man bevidst har prøvet at lukke ude fra det danske marked, "omgå" de regler man møjsommeligt har kastet sammen.
KimT
KimT Nov 12 '15
Det kunne måske også ha e været en forsmået embedsmand i ministeriet der har "lækket" oplysninger. Dem mindes jeg at de har haft en del af - skrankepaver
Kiefer
Kiefer Nov 12 '15

Selvfølgelig er det en embedsmand der har givet ministeren oplysningerne, jeg tvivler meget på han selv har fundet på, at gå ind og søge disse oplysninger. Det er jo så nok bare måden hvorpå embedsmændende vælger at præsentere informationerne for ministeren.  En bestilling på 2500 nummerplader fra en enkelt bilproducent burde ikke være noget der var nogen der lagde mærke til. Der bliver vel næsten bestilt tilsvarende antal plader hos andre forhandlere bare pr. måned i stedet for.

Det her viser jo desværre bare HVOR meget jantelov skinner igennem hos de ansatte i skatteministeriet. Det burde en Venstre-minister have kunnet sætte sig ud over.  Men igen, det viser jo også bar ehvor meget de andre i bilbranchen nok har lobbyet i mod Tesla...

/Martin

PeterE
PeterE Nov 12 '15

Kiefer, med al tænkelig respekt så er det bare en embedsmand som passer sit arbejde. Hvis en enkelt leverandør eller en gruppe af leverandører ud af det blå bestiller uforholdsmæssigt mange nummerplader, så det er faktisk ok at embedsværket reagerer. At ministerens reaktion er helt i vanviddet er så noget helt, helt andet.

Jeg ville da ønske at det var 2500 faktisk biler, som derved kunne smide 500 mio faktiske kroner ned i kassen (!)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 12 '15
Hookmaker
Hookmaker Nov 12 '15

Den her sag belyser bare råddenskaben i SKAT, istedet for at koncentrere sig om at få lukket nogle af de enome huller der er i systemet og få sat skik på prioriteterne i SKAT, så må ministeren i blinde famle efter de mindste og fuldstændigt ligegyldige sager. Føj for en B....*. 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Nov 12 '15
NOELON
NOELON Nov 12 '15

+1!

PeterE
PeterE Nov 12 '15

Hookmaker, skal vi ikke forsøge at få det rette perspektiv tilbage? Ja, der er da bestemt ting i Skat som skal rettes op på, men at afgifterne ændres har jo intet med Skat at gøre - det er en politisk beslutning. Og det er kun et flertal af politikere som er ansvarlige for den slags. Bare inden vi kører helt af sporet :)

(og nej, jeg arbejder ikke for Skat - vil bare gerne have af vi råber af de rigtige!)

Fener
Fener Nov 12 '15

Tesla indrømmer bestilling af 2.500 nummerplader!!!

http://www.business.dk/...f-2.500-nummerplader

FrederikC
FrederikC Nov 12 '15

Men 1500 biler i Q4 + lidt ekstra så er 2500 nummerplader vel også en passende bestilling tænker jeg.

Hookmaker
Hookmaker Nov 12 '15

@PeterE, du kan godt have ret i at der bliver hældt lidt gylle ud her, men efter min mening er det jo skatteministerens rette perspektiv (som ENTYDIGT må siges at være det forkerte perspektiv for ham og SKAT i denne for dem så absoult sorte tid) at sætte fokus på så banal en sag...;-) 

PeterE
PeterE Nov 12 '15

Hook, det kan jeg kun være 100% enig i - og jeg ville ønske at ministeren bad sit departement og styrelsen Skat om at bruge lidt mere energi på fx at hive de 6,3 miA retur i stedet for at chikanere borgerne og de virksomheder som forsøger at skabe lidt (grøn) vækst her i landet. Og ikke et ord om hvad vores kampfly kommer til at koste...

God dag :)

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 12 '15

Peter nu skriver du selv lidt længere oppe, at vi skal holde os til sporet, så mon ikke vi skal lade debatten om kampfly ligge, der bliver brugt penge på mange mærkelige ting, som nogen ville have prioriteret anderledes, men som regel er der en mening med galskaben, f.eks. vil flertallet gerne fortsætte vores medlemskab af NATO, hvor vi i forvejen brugt meget mindre af vores BNP end NATO foreskriver...

Sithfury
Sithfury Nov 12 '15

"men som regel er der en mening med galskaben"

^^ Det tror jeg ikke på..

PeterE
PeterE Nov 12 '15

Martin, jeg skrev jo netop 'ikke et ord om...' :) og Sith, enig (!) Der er sjældent en mening med galskaben...

Okkels
Okkels Nov 12 '15

Selvfølgelig er der en mening med galskaben, men når det kommer til politik og især skatte- og afgiftspolitik, kan det bare være ualmindeligt svært for almindelige rationelt tænkende mennesker, at forstå galskaben.

Jeg tænker at vores skatteminister, Lille Lorentz eller hans rådgiver, har haft følgende overvejelser: Hvis jeg går i medierne og fortæller historien om, at vi vil lukke for, at nogle grumme kommende ejere, af en helt urimelig lækker og flot luksusbil, vil udnytte at denne ikke er afgiftsbelagt endnu, så mister jeg nok en smule stemmer fra nogle relativt få elbilsejere, men til gengæld scorer jeg stort, hos alle jantelovsdanskerne. Godt nok, så mister vi også 500 millioner i momsindtægter, men det er jo ikke mine penge og stemmerne er jo gode nok...

Tror måske at Lille Lorentz eller rådgiveren har forregnet sig denne gang.

Hilbert
Hilbert Nov 12 '15

+1. Hvis Lille Lorenz´s problem er manglende penge i skattekassen, kan han med fornuft hente dem ved at lægge lidt afgifter på de forurenende mikrobiler, som giver mistet skatteprovenu af en helt anden størrelse.  Og selvfølgelig ikke reducere afgiften på de store benzin- og dieselslugere - tværtimod.

DerHansi
DerHansi Nov 12 '15

Fandme sjovt SKAT kan finde ud af at råbe vagt i gevær, når det gælder nr.plader til EL-biler - mens de samme tosser bevidstløst fortsætter med at returnere fiktive acontoskatter vedr. aktie udbytter, på trods af at en hvilken som helst idiot kunne udregne at der overhovedet ikke var udbetalt udbytter (brutto) i den størrelsesorden. Herre jemini, men så er det selvfølgelig også nemmere at tælle til 2.500. Man græmmes

Og her, mine damer og herrer taler vi alts¨om helt virkelige milliarder - og ikke de der fiktive luftkasteller, de nu prøvede at beregne det frygtelige tab af. Hvem sagde røgslør ??

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Nov 12 '15
Lau
Lau Nov 12 '15

Karsten Lauritzen skulle virkelig have et nakkedask. Her endnu en udenlandsk artikel som ser ned på Tesla pga. hans udtalelse:

http://learnbonds.com/...d-in-euro-tax-dodge/

Sider: « 1 2 3 »