Loading...
dk

Byggedag i Jylland. Det skal være 6. februar 2016 | Tesla Forum

SuneH
SuneH Nov 30 '15

Hej Gustavsfar. Kan du uddybe det med PIR lampeskinnen? Jeg har googlet men ikke umiddelbart fundet noget.

En enkel batteridrevet løsning uden de store indgreb i bilen er klart interessant for mig. Kan du smide et link til et sted man kan købe den dims du har brugt?

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 30 '15

Sådan en sag.http://www.aliexpress.com/..._5,searchweb201560_6

koster 45 kr. inkl fragt. Har fungeret siden marts uden problemer :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 30 '15
Tim
Tim Nov 30 '15
Citat fra Gustavsfar1

Lydisoleringen er klart bedre i biler bygget efter sept/okt. sidste år. Dog er der stadig plads til forbedring. Ydermere giver lydisolering af døre også en bedre klang til musikanlægget. Jeg har i trunk på undersiden af hattehylden monteret en lille batteridrevet PIR lampeskinne, som også har den fordel at den let kan afmonteres og bruges som mobil lampe da den blot sidder fast med en magnet. Den monteres let, og det fungerer optimalt for mig. man behøver på den måde ingen indgreb i bilen, og så kostede den blot en 50-60 kroner.

Hej Gustavsfar.
Tak for dit svar, det var da helt sikkert en løsning jeg vil kigge på.
Kan se du kommer til byggedag, så vil jeg meget gerne se/høre hvad du har lavet på din bil
Jeg har valgt ultra hi-fi pakken og vil jo derfor også gerne have den bedste lyd, evt ved hjælp af ekstra lydisolering.
Er der ellers andre "mangler" som jeg skal være opmærksom på?  nu hvor jeg stadig er model S "jomfru" indtil juleferien.
Damhoej
Damhoej Nov 30 '15

@kajakaj

Er det sådan en pakke. som du brugte?

http:///...plader-p-121360.html

kajakaj
kajakaj Nov 30 '15
Jeg brugte stp Black gold. 1 pakke med 12 ark 4,5 m2 koster 1244 kr ved carsound.
PRoFot
PRoFot Nov 30 '15

Hej,

Mægtig! jeg vil meget gerne deltage med sammen med min nye flamme - den røde 70D'er :-)

Vil jo gerne pusle, lære af I andre og lave forbedringer: Lys, lyd og billede :-)

Hvad skal man have med? - Hvad skal bruges af værktøj og materialer? tidspunkt?
~Peter

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 30 '15

STP Gold pakken med 12 stk. plader, i alt 4,5 kvm kan købes i Finland for ca. 850 inkl. fragt. Ca. en uges lev. tid. Hvis I fx. er 5 der går sammen kan det købes for 775 kr. pr. pakke inkl. fragt på www.race.fi

PRoFot
PRoFot Nov 30 '15

Jeg vil gerne tegne mig for en pakke, hvis en vil bestille. 99€ inkl fragt - det er da en rigtig god pris! :-)
Mobil 5377 1471

Forummets indlæg er redigeret af PRoFot Nov 30 '15
Tim
Tim Nov 30 '15
Citat fra PRoFot

Jeg vil gerne tegne mig for en pakke, hvis en vil bestille. 99€ inkl fragt - det er da en rigtig god pris! :-)

Jeg er også med på en pakke, vi skal op på 5 stk for at de 99 er gældende. Har vi flere der mangler STP lyddæmpning?
Icebreak
Icebreak Nov 30 '15

Jeg er også med på en pakke til 99 € - mobil 20324014

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 30 '15

Jeg har allerede købt mit STP hos race.fi. Jeg har dog alligevel forhørt mig hos dem om man evt. kunne få lidt rabat ved eksempelvis at købe 10 pakker. Hvis man bestiller 10 pakker vil de levere det fragtfrit. Altså 99 EUR x vekselkursen som for mit vedkommende var 7,58. Er der interesse for 10 stk. vil jeg godt påtage mig opgaven, og levere dem til jer den 30. januar. Hvis I synes at det er en fair pris kan I jo for besværet (de vejer et ondt ord) smide mig 800 kr. på MP, såfremt at vi når de 10 stk. inden deadline næste mandag. Send mig evt. PM herom.

Kiefer
Kiefer Nov 30 '15

@Deacon: Har du fundet ud af om der er stemning nok, hvis det er tilfældet, skal vi så ikke have det oprettet under arrangementer?

/Martin

The_Stig
The_Stig Nov 30 '15

+1

DeaconWP
DeaconWP Nov 30 '15

Hej Kiefer og The_Stig. Jo, det skal da være oprettet som et arrangement, når den tid kommer.

Som det ser ud nu, er der kun en enkelt der helt tydeligt har meldt sig som instruktør. Og en enkelt der har givet tilsagn om, at ville give værtsparret en køretur

Så indtil nu er der vist ikke noget at bygge på, med mindre der allerede ved oprettelsen af eventen tydeligt fremgår, at det virkelig er et "gør det selv, gør det selv arrangement". Og folk så kan vælge at tilmelde sig under de betingelser.

Så ved folk der tilmelder sig, at der er begrænset erfaring at tære på. Altså decideret Tesla erfaring.

Men det er vel ikke sværere at flå en dørbeklædning af på en Tesla, end det er på en Citroen Berlingo/VW Transporter. Så på det punkt kan jeg da godt lægge kræfter og negle i.

Med fare for at det skal aflyses, hvis der ikke er Knowhow nok, så skal jeg nok arbejde videre med at slå det op.

Jeg er begyndt at lave et faneblad i "GRØN", hvor jeg samler notater om arrangementet. Der kan I se, hvor langt jeg er kommet.

Jeg vil oprette tilmeldingerne i kronologisk rækkefølge, da jeg endnu ikke har snakket med Danboring om, hvor mange der er plads til. Det gør jeg nok i morgen.

Damhoej
Damhoej Nov 30 '15

@Gustavsfar1

Jeg er med på en pakke isolering

Knudsen
Knudsen Nov 30 '15

@Gustavsfar1:
Jeg er også med på en pakke.

JesperM
JesperM Nov 30 '15

@Gustavsfar1

Jeg vil også gerne være med på en 99 Euro pakke lydisolering

Benjamin
Benjamin Nov 30 '15

@Gustavsfar1 jeg vil også gerne være med på en pakke isolering.

ElPeter
ElPeter Dec 1 '15
Hej,

jeg har ikke modtaget min 85D endnu så jeg ved ikke om jeg vil synes støj er et problem, men jeg plejer generelt at værdsætte en forholdsvis støjfri kabine. Jeg går ud fra at støjen mest er et issue i de første årgange, men er det stadig et problem i de nye biler?
TorbenS
TorbenS Dec 1 '15

Har haft min 90D i 1,5 uge og der er væsentligt mere støj fra transmission og dæk når bagsædet er lagt ned.

Sider: « 1 2 3 4 5 »