Loading...
dk

Byggedag i Jylland. Det skal være 6. februar 2016 | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 1 '15

Hej alle. Tak for tilkendegivelserne. Send PM med navn, nummer og mail så ser vi i løbet af december hvor mange vi når op på :-)

Jeg opretter lige en separat tråd om emnet så Deacon kan få den for sig selv :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 1 '15
griffel
griffel Dec 1 '15
Jeg har ikke været med til en byggedag før. Hvor meget tid har man til at bygge i? Hvis man både vil sætte kamera, lys og STP i er der jo nok at gå i gang med. Kan man overhovedet nå det på een dag?

/Jakob :-)
PerL
PerL Dec 1 '15
Hej. Jeg er gerne med paa en pakke isolering. Haaber at byggedagen bliver i jylland / per
PerL
PerL Dec 1 '15
Ser at det foregaar i Thorning. Super naar man bor i Viborg
pouls
pouls Dec 1 '15

Jeg har lige fået min bil i fredags. Udleveret uden problemer fra Vamdrup.

Jeg vil gerne købe en pakke isolering og deltage på byggedag den 30. januar.

Jeg har et spørgsmål. Jeg synes, at tiden med lys på bilen, når man har forladt den, er meget lang. Kan man selv indstille den, f.eks. til 30 sekunder?

Håber, jeg skriver dette indlæg det rigtige sted/  Poul

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 1 '15

Hej Poul

Velkommen til forum :-) Der er oprettet en separat tråd vedr. samkøb af lydisolering, men mon ikke det går alligevel ;-) Send mig en PM med navn, email og mobilnummer så hører du fra mig snarest.

http:///...lering-45-kvm?page=1

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 1 '15
Tryl
Tryl Dec 6 '15
Jeg er ny Tesla ejer, og vil på sigt gerne have både lydisoleret, ekstra lys og ekstra kamera monteret. Men i første omgang overvejer jeg blot at deltage for det sociale og få lidt inspiration og skabe et netværk blandt lige sindede.
Er det ren mandehørm, eller er der også nogen der har den bedre halvdel med?
Mvh Thomas fra Vojens.
Niels
Niels Dec 6 '15
velkommen til og tillykke med bilen.
jeg vil anbefale at slå koldt vand i blodet og lige køre lidt rundt i din nye bil til hen ved 1 mil før du skruer på den. de ting som der kan forbedres er ikke vigtige og så dårligt er den altså ikke isoleret. du vil med mindre du er kritisk opleve at fabrikken trods alt har gjort et rigtig godt stykke arbejde.
husk venligst på at evt klagesager til tesla vil blive afvist hvis du f.eks. har monteret dashcam, isolering eller andet. her nytter det ikke noget efterfølgende og komme og sige den knirker..

men iøvrigt en rigtig god ide at møde op til en skrue dag og møde ligesindede.
DeaconWP
DeaconWP Dec 6 '15

Tryl. Du skal bare melde dig til arrangementet som kommende uden bil, så finder vi nok ud af at hygge også. Min bedre halvdel kommer også og kigger med hele dagen. Så ses vi der.

PerT
PerT Dec 8 '15
Hejsa. Vi vil gerne deltage to personer om en bil. Den skal lydisoleres i bagenden.
Vi kan tilbyde at hjælp med frokosten - er der styr på det?
TorbenS
TorbenS Dec 8 '15

Hej Thomas

Jeg har også min bedre halvdel med. Hun vil gerne finde ud af om der er nogen ture og lign.

jens2
jens2 Dec 8 '15

Hej DeaconWP

Bilen er nem at skille ad. Hvis du skal isolere hjulskærmene, skal du bruge to store skruetrækkere til at afmontere plast chips, ellers skal du bare bruge torx 15, 20, og 25 samt en 10 og 13 mm topnøgle og en skarp hobbykniv. Hvis man vil have tekstyl i skærmkasserne er en stor pensel samt afdækningsplastik at foretrække.

Der er en del rigtige gode tråde vedrørende emnet. Her er nogle af dem samlet

Lydisolering af bagklap giver en del. Det må forventes, at der brækkes nogle af de grønne plastsøm. Jeg vil se, om jeg kan få nogle fra Tesla og tager dem med til trøf. Se linket http://teslaforum.dk/forum/topic/byggetr%C3%A6f-tr%C3%A5d-for-lydisolering?&page=4

Tråd til andre som har været i gang

http://teslaforum.dk/forum/topic/lydd%C3%A6mpning-af-model-s?&page=1

forreste dørpanel

https://www.youtube.com/watch?v=W4M6Zw6jWpA

bagerste dørpanel

https://www.youtube.com/watch?v=ml8gHeT0Jhc

isolering thrunk

https://www.youtube.com/watch?v=cGVmT5beGEk

isolering med både lydplader og støjabsoberende matriale

http://teslaforum.dk/forum/topic/lydd%C3%A6mpning-af-model-s?&page=11

DeaconWP
DeaconWP Jan 7 '16

Så er der link til tilmeldings skemaet i teksten under arrangementet.

Tilføj de manglende data.

Skriv også gerne NEJ under datoen 6. feb, hvis du er tilmeldt til d. 30. men ikke kommer den 6. februar. Sætter du ikke kryds under 6. februar, bliver det opfattet som et "kommer ikke, og din plads vil gå til en anden.

Skriv om du skal arbejde hele dagen, så jeg ved om andre kan snuppe en formiddags eller eftermiddags plads, i den tid du ikke bruger hallen. JEG MANGLER PLADS TIL 10 BILER!!

Ellers så spørg bare, evt på mit nummer 30 seks 89 98 syv

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 7 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 28 '16

OPDATERING 28.01.16

Forum driller pt. lidt så jeg kan ikke tilgå min egen tråd om samkøb af StP. Derfor denne lille servicemeddelelse i denne tråd (undskyld Deacon).

Svend Aage som er kontaktperson hos Danboring i Thorning hvor byggedagen skal afholdes, har i dag meddelt mig at pallen med 44 pakker StP er velankommet på adressen. 

DeaconWP
DeaconWP Jan 28 '16

Det er helt i orden. Så fandt du jo tråden frem til mig.

Under arrangementer er der jo byggedags arrangementet.

På siden med arrangementet er der et link til byggedagen.

Hvis du er tilmeldt, og er registreret med an anden farve end rød eller lyseblå, kan du nu betale for din deltagelse. Samtidigt vil jeg bede dig indskrive dit telefon nummer og din mail adresse, hvis du ikke har noget imod det. Så kan jeg kontakte dig, selvom forum skulle være nede i dagen op til arrangementet.

Er du markeret med rødt, har du været tilmeldt første dato, men er ikke tilmeldt til 6. februar.

Er du lyseblå, har du tilmeldt dig som interesseret i at lære noget, og skal ikke have din bil indenfor

Du kan betale for de ting du har tilmeldt dig.

150 kroner for en bil der skal arbejdes på.

35 kroner for en frokost/person.

20 kroner for en rundstykker/person.

Du kan indbetale på tlf 30 seks 89 98 syv. Deacon Wittendorf Pedersen.

Vi har fået lavet en "træf plakat", som vi offentliggør snart. Så kan i frydes lidt over den.

Husk at sørge for, at jeg kan spore din betaling til dig.

Jeg står gerne til rådighed for afklarende spørgsmål.

Kiefer
Kiefer Jan 28 '16

Øv, jeg bliver nød til at melde fra til byggedagen, hvilket godt nok ærgrer mig rigtig meget. Men der er forhåbentlig en på ventelisten der gerne vil overtage min plads i garagen...

Øv... :-/

/Martin

Kiefer
Kiefer Jan 28 '16

Øv, jeg bliver nød til at melde fra til byggedagen, hvilket godt nok ærgrer mig rigtig meget. Men der er forhåbentlig en på ventelisten der gerne vil overtage min plads i garagen...

Øv... :-/

/Martin

The_Stig
The_Stig Jan 29 '16
Hermed flyer - Jeg kan se I tråden at Deacon har fået forespørgsler om deltagelse som observatør uden bil - det er selvfølgelig stadig en aftale, I skal blot være "iklædt" et navnebadge som vi udleverer til dem der har tilmeldt sig forud - vi vil helst ikke have "ukendte" ind I lokalerne som Deacon og Jeg reelt har påtaget os det fulde ansvar for.
FrederikC
FrederikC Jan 29 '16
Stod der ikke på et tidspunkt noget om overskudsdeling dvs at de 150kr man betalte kun var et depositum?
The_Stig
The_Stig Jan 29 '16

Jo - Det var inden vi rent faktuelt kendte beløbet vi skal betale for pladsen - det gør vi nu! men vi vil ikke drive forretning på TESLA venner, så hvis der af en eller anden årsag (f.eks. hvis 2 betalinger deles om en pladsen så de er inde I 4 timer hver ) - så fordels overskudet og returneres til dem der har forudbetalt

//Stig

Sider: « 1 2 3 4 5 »