Enig. Men de har jo annonceret at der kommer mere fart på i Tyskland. Men jeg kan ikke forestille mig at de kan det uden en mekanisk ændring (gearing)
Enig. Men de har jo annonceret at der kommer mere fart på i Tyskland. Men jeg kan ikke forestille mig at de kan det uden en mekanisk ændring (gearing)
Her til morgen efter seneste opdatering brokkede bilen sig over at ABS, regenering, stabilisering og et par andre funktioner ikke virkede...
Er opkald til Tesla og vi fik bilen genstartet og det hele så ud til at fungere. JEg kører herefter mod Ålborg og efter ca. 30 minutter ringer den flinke dame fra Tesla at det vist ikke ser helt godt ud med bilen, og samtidig med hun ringer fejler stabiliseringskontrollen og vi bliver enige om at den vist skal have et service...efter yderligere 10 minutter giver bilen nu 7 forskellige fejl og alle lamper der kan lyse lyser nu i displayet og bilen er ikke helt nem at styre.
Da jeg ankommer til Ålborg og vil parkere bilen er det ikke muligt at sætte bilen i Park... ikke så fedt...
/Martin
Lyder ubehageligt. Håber at de fixer det hurtigt. Og modigt at gennemføre turen til ålborg uden ESP/ESC/ABS/MV :-)
Ja det håber jeg da bestemt også, at de kan fixe det hurtigt, men det vil jo nok tage lidt tid at få fixet da bilen skal en tur til København, da service i Holland sagde de gerne ville have bilen ind og ville arrangere en afhentning og lånebil, hun lovede at ringe tilbage ved 9-tiden...jeg venter stadig....
Jeg var nået forbi Støvring da alt slog fra og skal fra ved Ålborg syd, så det nærmeste var sådan set bare at fortsætte til destinationen end at køre til nærmeste rasteplads. Og det var jo bare med at få hastigheden så højt op jeg overhovedet kunne, så turen blev så kort som muligt... eller..
Så fik jeg fat i Tesla. De mener det er en kommunikationsenhed der fejler og den kan de skifte onsite, så de ville lige arrangere med Nikolai i København hvor der var en Tesla Ranger i nærheden af Ålborg.
/Martin
Og så har Tesla igen ringet, at der skam er en tekniker i Ålborg området og han HAR den del jeg skal bruge i bilen allerede, så der var ikke behov for at få den kørt fra København til teknikeren.
Lidt sjovt, på arbejdet griner folk lidt og siger lidt i retning af "nå din nye bil virker ikke". De lukker munden og siger absolut ingenting når jeg siger der skam er onsite tekniker på vej for at fixe problemet :-)
/Martin
Lyder godt - keep us posted! Ikke mindst hvad det er for en "del" der har problemer.
Og så mind dine kolleger om at deres Toyota er blevet tilbagekaldt...
Lyder godt at det kan fixes hurtigt!
Så blev bilen fixet af Søren og Philip (staves måske anderledes). Super god service og flinke mennesker. Søren mente det måske i første omgang var softwareopdateringen til 1.51.94 der var gået galt så den prøvede han lige og uploade til bilen igen. Det hjalp desvære ikke så det blev til en ombytning af "instrument cluster". Jeg synes det er super fedt at de udover det også lige kigger væske efter nu hvor de alligevel havde åbnet derind til, Filip mente at kølervæskestanden var lidt lav, så der kom lige lidt ekstra på.
Da de var færdige ville Søren også godt lige se mit røde CEE stik, det blev så også lige ombyttet, jeg vidste ikke det fejlede noget... Han sagde der var nogen der havde oplevet kliklyde fra soltaget så det kiggede han også lige på og klistrede noget sort tape på. Jeg har ikke selv oplevet kliklydene.
Det tog sammenlagt godt og vel et par timer, med det resultat en i Randers får så først kigget på sin bil i morgen men alt i alt en fin oplevelse af service fra jeg først ringer ind til de er færdige.
Åh jo, så fortalte Søren at det ikke er Mercedes kompressor på luftaffjedringen som det ellers er på demochassis'et inde i Bredgade, det er en VW kompressor nu. Det kan jeg der har brugt alt for mange penge på udskiftninger af MB kompressorer til luftaffjedringer kun være glad for altså hvis VWs er bedre :-)
/Martin
Efter ny opdatering version 6,0 tror jeg nok.. virker bluetooth ikke til iphone…. kan heller ikke danne par med den igen??? hvad skal jeg prøve+ Er der noget med man kan resette med knapperne på rattet?
TB
Ved at holde de 2 rulleknapper på rattet inde på samme tid, i ca 5-6 sek, genstarter den store skærm.
Nu er det vel ikke fordi du også samtidig har opdatet din iPhone til 8.0.1 som er kendt for at give problemer med alt muligt herunder Bluetooth.
Har selv en iPhone på 8.0 og en Tesla på 1.65.15 og de snakker fint sammen.
/Martin
Jeg er begyndt at få problemer med min Tesla app, efter enten seneste opdatering af den, eller seneste opdatering af Teslaen. Kan ikke rigtig finde ud af hvorfor. Den er tilsyneladende begyndt at kræve 3 G dækning, hvilket ikke er så fedt herude i plovfurerne. Any ideas - anyone ?
JEg har de seneste dage også været nød til at genstarte skærmen af forskellige årsager:
1. Navigation hænger
2. Der kan ikke foretages opkald via skærmen over mod min iPhone, man kan trykke men intet sker.
3. Signalet til 3g har "hængt" og der er ingen forbindelse til omverdenen.
Jeg har haft disse tre ovenstående oplevelser hele bilen levetid, men jeg synes det sker oftere end tidligere, efter jeg har fået lagt 1.65.15 på bilen.
/Martin
med 1.63.xx havde jeg de samme problemer men:
/Henrik
Hmm, vampire drain synes jeg nu ikke har ændret sig efter jeg fik ny software lagt på, derimod bliver min typical rækkevidde bare kortere og kortere, nu lader jeg ved 90% til ca. 342 km i rækkevidde. Og ja jeg har kigget på indkørslen, der drypper ikke elektroner ud under bilen ;-)
/Martin