Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Kabbel
Kabbel Nov 20 '15

#Lolemo Fedt, tillykke. Nu må det også snart blive min tur. God fornøjelse og må vi så se et billede af vidunderet her på Forum bagefter?

SuneH
SuneH Nov 20 '15

Kære alle

Fik mit titaniumfarvede 70RWD lyn i går (VIN 103807). Jeg kan ikke tilføje så meget mere end alle de andre, som har fået deres bil; den lever fuldt ud op til mine forventninger og kører helt enkelt forrygende. Og så står der endda 007 på nummerpladen :-)

PEB
PEB Nov 20 '15

Jeg fik min 90RWD udleveret i Aarhus i går :-) og  havde ønsket 007 på nummerpladen, men fik det ikke.

Mine mundvige sidder stadig oppe ved ørerne.

SC
SC Nov 20 '15

@SuneH, @PEB - tillykke med nyerhvervelserne! :-)

Kabbel
Kabbel Nov 20 '15

@SuneH Tillykke med vidunderet. Uha, nu må det nærme sig for min VIN 103805. Vores numre er tætte på hinanden og også en 70RWD. Nu må de gerne ringe eller skrive.

IlTempoGigante
IlTempoGigante Nov 20 '15
@SuneH ligeledes et stort tillykke her fra. Jeg venter ligeledes på en 70RWD med VIN 103236. Bestilt 19/8, final invoice modtaget 3/11 med leveringsdato 27/11. MyTesla i dag opdateret med levering 11 - 18 december. Der er vist nogle biler som ikke nåede færgen eller har gemt sig i bagerste række.
SuneH
SuneH Nov 20 '15

@Kabbel m.fl. Jeg kan fuldt ud sætte mig ind i at ventetiden er uudholdelig. Det hjalp sjovt nok, da jeg fik den endelige dato, så faldt der lidt ro på. Visheden om at det var om 7/6/5/4/... dage var nemmere at holde ud end uvisheden... Så jeg håber for jer alle, at I snart får besked.

Mht fejl mm, så gik jeg den ret grundigt igennem (synes jeg selv - men ifølge min kone er jeg ikke verdens mest detaljeorienterede person), og det eneste jeg fandt var lidt klister efter klistermærker, som de fjernede med det samme. Desuden fandt jeg, hvad jeg troede var flere små stenslag, men dem kunne med min DS fjerne med en negl :-) Det eneste jeg skal have lavet er cromlisten ved højre bagdør, som ikke flugter med de øvrige. Og så var der lidt blå sprittusch på en af fælgene, men det er jo nemt lige at fjerne selv. Jeg synes de gør et godt arbejde derude, især i betragtning af hvor forrygende travlt de har :-)

webercarbmann
webercarbmann Nov 20 '15

Tillykke til alle jer der har fået en lille ny! Jeg har lige fået sat CEE stik op i carporten så alt er klart. Jeg chekker nok "My Tesla" 5 gange i døgnet for at se om der skulle være kommet en dato. Vi bestilte og bekræftede i starten af september.  Har VIN106821  (70D Obsidian Black, next gen, autopilot, Glass roof) Er der nogen på Sjælland der har modtaget biler med højere stelnummer? Det lader til at gå hurtigere i det jyske? Jeg henter sgu gerne i Århus hvis det er :)  Bilen skal på jomfrutur til Østrig d. 26/12, så jeg bliver godt nok ked hvis vi ikke har modtaget den inden......    Peter. 

Lolemo
Lolemo Nov 20 '15

@SuneH, tillykke med den nye vildbasse, du har ret i det med, når man går over og i morgen kan sige 7 dage........ glæder mig sku helt vildt også lidt nervøs, med alt det nye og hvordan kommer det til at gå, men er glad for at se et så aktivt forum og dejligt at se den hjælpsomhed der kendetegner jer alle, det gør at man sidder men en god mavefornemmelse når man går ind på forum og læser. 

@Kabbel jeg skal nok se om jeg kan finde ud  af teknikken om at få lagt et foto ind her på forum.

Soreno
Soreno Nov 21 '15

Så blev det min tur til at hente min Model S 90D i Vamdrup. Det var en lidt blandet oplevelse og jeg var glad for at jeg havde Tjekliste samt LED pandelampe med til udleveringen. Det foregår indendørs i en hal med ikke for god belysning. Fandt talrige overfladiske ridser, sikkert fra maskinvask. Desuden 6 mindre ridser 1-2 mm igennem lakken. Kølerhjelmen passede ikke i alignment i den ene side og kunne ikke justeres på stedet. Bilen var bestilt med midterkonsol og skulle leveres monteret med vinterdæk(20.november) og diverse ekstra udstyr gummimåtter, Type2 kabel, Whispbar tagbøjler manglede ved udleveringen. Så jeg kørte derfra på sommerdæk Michelin Sport Pilot 3 og uden nogen klar aftale om hvornår TESLA vil levere og montere mine vinterhjul !! Har forgæves forsøgt at kontakte Morten Larsen fra Århus, men ingen tilbagemelding. Jeg må sige jeg er ikke imponeret over TESLA, de kunne i det mindste have droslet forventningerne ned ved at sige at den desværre ikke kom med vinterdæk og midterkonsol samt bestilte udstyr. VIN 103891

Forummets indlæg er redigeret af Soreno Nov 21 '15
Franz
Franz Nov 21 '15

Det er altid dejligt at læse, når nogen har fået udleveret deres bil og hvilke ting man skal være opmærksom på ved udleveringen. Jeg bliver bare altid nysgerrig efter at vide, hvornår de bestilte bilen. Jeg venter selv på udlevering og kan forstå, at det ikke nødvendigvis sker i VIN nummer rækkefølge, derfor ville det være dejligt informativt, hvis folk også skrev hvornår de bestilte den. Måske man så selv kan udlede hvor i køen man ligger, selvom jeg jo godt ved at det er inden nytår. Jeg er bare forbandet utålmodig :-)

edge
edge Nov 24 '15
Det lyder søreme godt. Du må give konen en ekstra god julegave i år... Hvad med nogle Chrome Trim Inserts til den nye Tesla, f.eks. ;-)
jonson12
jonson12 Nov 24 '15
Hvor ser jeg mit "vin" nr henne? Snøft
Kiefer
Kiefer Nov 24 '15

Gyhrs: Er det en inventory bil du har bestilt?

Jeg bekræftede den 26/9 og den er stadig "in transit" fra fabrikken med forventet levering midten af december.

Men ventetiden er da lidt lang... så i mellemtiden er ting ved at blive klar til bilen:
Gulvvarmen i garagen er  nu tilsluttet og bliver tændt på fredag, så bilen aldrig skal stå hjemme og fryse :-)
3x 16A CEE udtag er installeret, 2 inde og 1 ude, så vi aldrig kommer i den situation at stikket ikke kan nå.
2x LAN kabler trukket til de to Phoenix ladecontrollere. Häger 230V 25A relæer er indkøbt og klar til at blive monteret.
2x type2 udtag er på plads i garagen. 

Noget jeg mangler?

VIN nummer ser man på MyTesla siden.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Nov 24 '15
jonson12
jonson12 Nov 24 '15
Under hvad, bestilte start oktober, intet hørt, kan ikke finde det
MS
MS Nov 24 '15
Du finder vin nummer lige under billedet af din bil - længst til venstre under "Model S".
Morten
SuneH
SuneH Nov 24 '15
VIN er de sidste 6 tal i den lange række af tal/bogstaver til venstre lige under billedet af bilen. Det slutter med FFxxxxxx hvor de 6 x'er er VIN nummeret.
jonson12
jonson12 Nov 24 '15
Der står kun et langt stel nr.?
jonson12
jonson12 Nov 24 '15
Tak!
PEL
PEL Nov 27 '15

Er der nogen der har kastet et blik på VIN numre på ny ankomme Teslaer i Aarhus ?

Spørgsmålet er fra nysgerrig ejer af VIN 108XXX :-)

Nuværende melding på my.teslamotors.com "December - tidlig Januar" produktion var færdig 14 oktober. Det er jo et stort tidsspand.....

/Poul Erik

Forummets indlæg er redigeret af PEL Nov 28 '15
Dette emne er sticky