Glæder mig så meget - henter min lille T ven imorgen tidlig i Vamdrup :-)
GPS tracker er monteret, smutter lige forbi Odense i næste uge til en gang coatning så den rigtig kan komme til at "shine".
Sikken en jul det bliver i år.
Glæder mig så meget - henter min lille T ven imorgen tidlig i Vamdrup :-)
GPS tracker er monteret, smutter lige forbi Odense i næste uge til en gang coatning så den rigtig kan komme til at "shine".
Sikken en jul det bliver i år.
Tesla har nu fundet en ny tid til levering, så nu hedder det lørdag klokken 13, så må vi se om den dato holder...
/Martin
De forsikringsselskaber som kræver GPS tracker, kræver en tracker med selvstændig strømforsyning der kan holde liv i trackeren i min. 24 timer efter batteriet er koblet fra. Dvs. de godkender ikke Tesla's indbyggede GPS.
I Tesla'en skal du jo også bare slå "remote access" fra så kan du ikke spore den mere (Tesla kan nok, men det er ikke sikkert de ønsker at udlevere oplysningerne)
Syntes jeg læste noget om at et forsikringsselskab ville begynde at acceptere den indbyggede GPS, det giver vel ikke mening hvis man kan slå den fra og Tesla ikke kan se det, og derefter give de oplysninger til Politi/forsikring/ejer.
Syntes jeg læste noget om at et forsikringsselskab ville begynde at acceptere den indbyggede GPS, det giver vel ikke mening hvis man kan slå den fra og Tesla ikke kan se det, og derefter give de oplysninger til Politi/forsikring/ejer.
Jeg har normat TopDanmark, som kræver speciel ekstramontering af GPS Tracker, men har valgt Global Forsikring, som IKKE forlanger dette.
Nu har vi også fået leveringstidspunkt! Torsdag d. 17. kl. 14. Så her passer det også med den første dag i 'anslået leveringstidspunkt'.
Hun sagde dog, at bilen IKKE er dækket af nogen forsikring når man kører derfra. Hun vil prøve at få vores registreringsnummer hurtigst muligt, så vi kan få vores forsikring op og køre... Tænker at alle da må have samme problem, hvis det er standart at man først får registreringsnummeret på dagen for levering? Og er det ikke lidt mærkeligt at så dyr en bil ikke er dækket af en midlertidig forsikring? Nå, men jeg håber vi får nummeret snart, så er det ikke noget problem.
IbberDK: Vi har også lige fået af vide at vores stadig er i Holland, men den er alligevel til levering om under en uge, så det behøver ikke tage så lang tid :)
Hun sagde dog, at bilen IKKE er dækket af nogen forsikring når man kører derfra.
Det er nok heller ikke helt rigtigt. En bil må jo ikke køre rundt uden ansvarsforsikring. Så det har den (på den ene eller anden måde). Du har, fra du modtager bilen, 3 uger til at få den forsikret. Men den forsikring må virke med tilbagevirkende kraft.
Jeg talte med mit forsikringsselskab og de sagde, at en bil som den selvfølgelig har kasko, så selv hvis der sker noget på vejen hjem, ville de dække. Men det jeg skulle var, at få registreret den, når jeg kom hjem (jeg kan gøre det online, da jeg allerede har et tilbud liggende må den).
Håber det besvarer dit spørgsmål nogenlunde.
Hun tager fejl. Som Gronhund skriver, må en bil ikke køre rundt uden ansvarsforsikring. Og Tesla lader dig med 100% sikkerhed IKKE køre afsted uden at der står navnet på et forsikringsselskab på papirerne. Det er ret overraskende, at hun kan fortælle den slags.
Gronhund og SuneH: Det lyder jo godt. Og også som det mest rigtige. Vil dog gerne høre det fra Tesla også, så vil lige prøve at få fat i en anden medarbejder. Men tager det i hvert fald ikke for gode varer så.
Altså på mytesla skal du skrive forsikringsselskab. Det bliver skrevet ind ved registreringen hvor den er forsikret, den kan slet ikke registeres og få plader uden.
@Signe: Man kan ikke indregistrere eller omregistrere en bil uden at angive et forsikringsselskab. Det kan Tesla heller ikke. Så du skal bare fortælle Tesla hvad dit forsikringsselskab hedder.
Jeg tænker I har talt forbi hinanden, ellers må hun være hevet ind fra gaden i går.
Tesla eller andre nummerpladeoperatører kan ikke angive dig som ejer af en bil endsige sætte nummerplader på en bil uden at have angivet forsikringsselskab i Skats motorregister.
Selve registreringsnummeret kan i princippet tastes ind i motorregisteret af nummerpladeoperatøren (her er det Tesla) når du står i butikken, eller have gjort det klar inden du kommer.
Sådan foregår det alle steder :-).
vh, Erik
johnson12: køb de næsten nye originale vinterhjul, der lige er sat til salg. Oven i at få klargjort til hjemmeladning, hvis du har muligheden for det.
Var ude og hente vores nye Tesla i dag, brugte vel i første omgang ca 30 minutter på at vente på at det blev vores tur, og så ca. 15 minutter på at udfylde papirer.
Vi havde begge vores børn med, som til dagen da selvfølgelig havde fået et par små Teslaer af Nissen i morges :-)

Vores nye Tesla er godt nok sort, men de fik en rød hver da det jo er Jul ;-)
Da vi går ud af døren siger jeg til begge børn, at de må få en krone hvis de kan finde en ridse på bilen (de er ikke andet end 3 og 5 så pengenes værdi siger dem ikke så meget) de stormer begge hen til bilen, og ca. 4-5 sekunder efter jeg har sagt det til dem, råber den ældste at hun godt vil have en krone, for hun har fundet en ridse...!
En rimelig utydelig ridse fra rudehejs i bagerste venstre siderude, godt nok godt set af de små øjne, og far skylder hende så en krone. Ham der udleverede bilen mente det kune pudses væk, jeg sagde da pænt at han da godt måtte gøre forsøget.
Da jeg så lige hurtigt går en tur rundt om bilen, skinner dette lige i øjnene:

Her burde der jo nok have siddet et lys...
Så¨efter at have haft bilen i mindre end 2 minutter, køres den direkte på værksted, vi havde på dette tidspunkt endnu ikke nået selv at sidde i bilen, må da næsten være ny rekord...
Så 3 minutter efter vi har haft bilen spørger jeg efter en lånebil... Tesla ville nu helst se om de kunne få fat på lagermanden og heldigvis havde de delen på lager og den blev monteret med det samme. De mente den måtte være blevet stjålet i løbet af natten for den var der jo i går da de gik bilen efter.. ja ja. så siger vi det...
Da vi åber bagdøren udbryder vores ældste datter; "Neej, se lige sæderne, de er godt nok bare meget pænere end sidste gang." Vi har valgt stofsæder i stedet for læder denne gang, såe :-)
Men super fedt at vi har fået Tesla i familien igen, ungerne var dog lidt mugne over vi havde sparet det bagudvendte sæde væk.
/Martin
Tillykke den Martin. Er den jet black eller obsidian black metallic?
Det er solid black. Jeg sammenlignede Solid med Obsidian ved et minitræf i Fredericia i sensommeren og synes ikke rigtig jeg fik det mere ud af at vælge en Obsidian i stedet for "blot" Solid black.
Jeg har så tænkt, hvis jeg bliver træt af farven at bruge pengene på en omgang folie i stedet, så kan den jo blive lige den farve der nu er pænest på dagen :-)
Fik lige en hurtig snak med Lau og hans MEGET orange Tesla i dag, ungerne skulle jo lige se hvad det nu var fo en. Og han fortalte, at folien rent faktisk havde reddet lakken for en omkring nøgleridseri. Ja, super træls oplevelse, men da fint at vide det kan afhjælpe en sådan oplevelse.
/Martin
Har samme tanker omkring foliering. Dog skulle den nye metallic variant skjule småridser lidt bedre og måske endda være lidt hårdere i lakken. Sådan er det vist med andre bilmærker og laktyper, men det kan Morten fra DP nok be- eller afkræfte.