Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

TwoChops
TwoChops Mar 18 '14
Tillykke med bilen rms!
TwoChops
TwoChops Mar 18 '14
@Larsen
Har også lige bestilt flybillet til den 27/3
Jeg har dog besluttet mig for at tage range anxiety tyren ved hornene allerede første dag og trille over Fyn og hele vejen hjem til Himmerland.
362 km MÅ sq være muligt! Har bedt Tesla om at lade batteriet 100% til afleveringen.
Dejligt at der også kommer et par Teslaer til vores landsdel.
homer
homer Mar 18 '14

362 km er bestemt muligt, Har taget 370-380 km ture flere gange her i vinter. Men du skal nok ikke ligge farten på 130 :)

Ud fra bilens strøm forbrug grafer og estimeret rækkevidde, er det let at ligge sig på en fart hvor du kommer sikkert i mål.

Plejer selv at komme hjem med 0-5 km batteri tilbage på batteriet. 

Hookmaker
Hookmaker Mar 18 '14

Tillykke RMS!

@Twochops, husk at få Tesla til at love at de fuld range lader den...;-)

TwoChops
TwoChops Mar 18 '14
Er det så 90 eller 110 på motorvejen?
homer
homer Mar 19 '14

100-110 km/t. Hvis ikke modvind har 110 km/t været passende.

Som jeg har forstået på Tesla, full range lader de den som standard ved levering.

Forummets indlæg er redigeret af homer Mar 19 '14
Raymond
Raymond Mar 19 '14

@Jeppe,

Jeg ville sætte autopiloten på 100km/timen indtil 50km før bestemmelsessted og her afgøre om jeg kan køre hurtigere. Check gennemsnitsforbruget efter et stykke tid, det bør ikke være højere end 180w/km, hvis du skal komme ordentlig hjem. Det er altid en god ide at reservere højre side af "køreskærmen" til at vise forbrug. Ved fuld opladning bruger jeg tommelfingerreglen 70kWh / range = Wh/km gennemsnitlig og det kan jeg så køre efter og have nok uden at have bekymringer.

TwoChops
TwoChops Mar 19 '14

Tak de herrer!

Nu tør jeg godt :-)

Kiefer
Kiefer Mar 19 '14

Ellers kan du i Århus lige holde ind ved NRGi i Århus Nord (Skejby), de har et par CEE udtag hængende til fri afbenyttelse, og så lige en tur over i IKEA der ligger næsten ved siden af  og handle mens bilen lader lidt op igen  ;-)

Med mindre du tager 13'eren op igennem Jylland for at komme til Himmerland, eller kører i via motorvejen op imod Hobro og vestover den vej?

Forøvrigt godt jeg ikke bestilte flybillet til den 28.3 hvor jeg burde få bilen, Anna har lige skrevet at hun forventer bilen på lager den 24 og vil kunne udlevere den, den  25.3 i stedet :-)

/Martin

EVSE
EVSE Mar 19 '14

#TwoChops, skulle du løbe ind i problemer, så har vi en 11kWh boks du kan bruge, ligger 5 km fra afkørsel 40 

Mvh

Evse.dk

Forummets indlæg er redigeret af EVSE Mar 19 '14
EVSE
EVSE Mar 19 '14
Citat fra Kiefer

Ellers kan du i Århus lige holde ind ved NRGi i Århus Nord (Skejby), de har et par CEE udtag hængende til fri afbenyttelse, og så lige en tur over i IKEA der ligger næsten ved siden af  og handle mens bilen lader lidt op igen  ;-)

/Martin

Uden at lægge hovedet på blokken, så mener jeg lige den stander ved NRGi i Århus Nord er med Type 2 ( Mennekes ) stik.

supergaard
supergaard Mar 19 '14
NRGi har 3x16 og et 32A CEE, ikke type 2.
rms
rms Mar 19 '14

Jeg må sige at det er den absolut bedste køreoplevelse ever!!
”one pedal drive” er super nemt at kører med, speeder response, acceleration og ”behersket” re-gen bremse gør at man glider nemt igennem trafikken, fik hurtigt sat noget musik på som sætter prikken over i’et i den lydløse kabine :-)

Ca. 5½ måned fra order confirmed, og meget nøjagtigt info fra sælgeren om at jeg nok skulle lægge et par måneder til dato på websitet på daværende tidspunkt, virker til at EU Tesla leveringerne ruller fint nu.

Forløb:

30. September:  ordered (website expected delivery: Late January)

2. October: confirmed order!

22. November:  Amsterdam EU inside sales called (delivery expected: Late February)

30. Januar: Tesla DK mail ang. levering d. 20. marts

14. Marts: Tesla DK ringede ang. om ville have levering nogle dage før :-)

18. Marts levering!

Til alle dem som venter på deres Tesla så glæd jer!! og husk på at de ”få” måneders ventetid er ingenting i forhold til dem som bestilte for 2-3 år siden og tak til dem samt Roadster ejere for at skabe salgs interesse for Tesla i Danmark/EU!

rms
rms Mar 19 '14

@TwoChops / Hookmaker , takker ;) 

Hookmaker
Hookmaker Mar 19 '14

Det ser da GODT NOK ud som om du har fået MIN bil rms....;-)

Naahh, just kidding,  - tomorrow it's T-TIME!!!

christer
christer Mar 19 '14
@rms, tillykke, super flot TMS:)
JF
JF Mar 19 '14

@rms, @PBP, @kajakaj: Tillykke med bilerne. Jeg har nu rundet første uge i min og de første 750 km. Sidder stadig og smiler :-) 

Var forbi Kirstinehøj i eftermiddags for at købe et sæt låsebolte. Der var gang i leveringen af en flot blå 85'er. Blev fortalt at fra nu og resten af marts skal der leveres næste 10 biler dagligt. Hold da op. Håber de kommer levende frem til Påsken og et par velfortjente feriedage.

Der kommer rigtigt mange på vejen nu! Det er bare super.

/Jess

Forummets indlæg er redigeret af JF Mar 20 '14
kajakaj
kajakaj Mar 19 '14

Tak JF. Smilet har heller ikke fortaget sig her. Prøver konstant at finde et påskud for at køre en tur og nyde denne lækre bil.

PBP
PBP Mar 19 '14

- også tak her JF. Har dog kun kørt 350 km de sidste dage. Det er et helt specielt køretøj der bringer smilet frem når man kører den.

rms
rms Mar 19 '14

Tak alle sammen :D @Hookmaker, skulle vel ikke have en blå med soltag ;) hvad tid bliver du Teslafied? du får jo dejlig solskins vejr i morgen, den skifter rigtig meget farve når der er godt med lys på og virker næsten sort i gråvejr...:)

Sider: «« « ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... » »»
Dette emne er sticky