Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Renedyhr
Renedyhr Mar 23 '14

Tak Bjarni og mange tak for kørelejligheden til Kirstinehøj. Har aldrig set så mange Tesla samlet på et sted :-)

Opladning med 230 V går dog lidt langsomt ;-)

Det er klart min bedste bil til dato.

Kiefer
Kiefer Mar 24 '14

SÅ...Nu har Anna gået rundt blandt de 24 biler de lige har fået ind ad døren og sørme om ikke der er en sølvgrå Tesla mellem dem. Så nu er der afhentning i morgen klokken 11, så op tidligt og med færgen klokken 07:00 :-)

/Martin

brianmassesson
brianmassesson Mar 24 '14
Tillykke Martin - Du får en stor dag i morgen :-)
muller
muller Mar 25 '14

Hva' så Martin? Er den lækker eller? :D

brianmassesson
brianmassesson Mar 25 '14

Glem det muller han er ude og køre :-)

muller
muller Mar 25 '14
Jeg tænkte at han var logget på i bilen mens fruen trillede afsted mod Jylland med 80 km/t :)
Kiefer
Kiefer Mar 25 '14
Hej

Fruen trillede hjem i sin egen bil og vi skulle nå retur med molslinien klokken 13:15 og kørte fra Amager klokken 11:45. Såe trillede er nok så meget sagt :-)

Og ja bilen pænt lækker!

Har fået brugt ca. 28kwt på de 120km

/Martin
muller
muller Mar 25 '14

Så nu er hun nok lidt ærgerlig over at I alligevel ikke bestilte to? Tillykke med den!

rms
rms Mar 25 '14

@Kiefer + Renedyhr tillykke med bilerne! 

Hookmaker
Hookmaker Mar 25 '14

Yeps - stort tillykke til Jer begge. Her er det ved at være hverdag igen, nu er det bare en ny bil...;-)

Kiefer
Kiefer Mar 25 '14

Dagen i ddag startede rigtig fint, vi kom tilfældig til at holde bag en hvis Tesla S P85+ på færgen, hvilket syn... :-)

Vi kom en time for tidligt ind til Tesla, som vi sagde til dem, færgen gik jo da den gik. Det var heldigvis ikke noget problem, og de havde sådan set allerede stillet vores bil som den første i rækken derinde, de havde nok gættet at vi ville komme tidligere end aftalt. Suuuper lækker bil, hyggeligt at hilse på Anna som min kone har snakket en del i telefon med og rigtig fin gennemgang af Mikkel, vi fandt en lille ridse på ca. 2cm i den lille rude i bagerste sidedør som vi aftalte bliver fixet når ServiceCenter i Århus åbner... De nævnte dog at de har haft lidt udfordringer med at finde kvalificeret arbejdskraft i Århus, så hvis nogen kender nogen...

Skulle jo selvfølgelig spørge hvor og hvornår vi ser de første superchargere... svaret var noget vævende.. så min kone spurgte om han ikke vidste det eller om han ikke måtte sige noget. Svaret var lidt begge dele og nok mest det sidste.

Det er altså ikke noget jeg gider fare helt til københavn for at få fixet...

Jeg prøvede at mærke efter træk da jeg kørte hjem, men kunne føst mærke noget når bilen kom op over 135km/t (ja vi skulle nå færgen) så det er ikke noget jeg vil gøre mere ved.

Det samme gør sig gældende vedrørende larm, her larmer bilen lige så meget som min tidligere MB S-klasse når jeg igen kører over 135km/t, under det mærker jeg ikke mere til larm end jeg har været vant fra tidligere.

Ungerne var helt vilde med det bagerste bagsæde, super godt køb, vi købte i dag lige en gummimåtte med til at lægge bagi til støvler og diverse, og desuden var Mikkels idé med at placere "låget" til bagsæderne op ad bagsædet i stedet for at lægge det ned i bundet af bilen ganske smart. Det er åbenbart det man lærer når man udleverer bilerne til hverdag :-)

Hvor er det dog bare fedt med det optræk, skulle lave et par mindre hensynsfulde overhalinger i dag på vejen til Molslinien, hvilket er super nemt i en Tesla og så kunne jeg ringe til konen og fortælle når der var fri til at hun kunne prøve at følge med i sin MB ML :-)

Navigationen er dog ikke glad for den nye vej til Sjællands Odde. håber på en snarlig opdatering.

Ja og så havde vi måske været hjemme i 15 minutter før første nabo da lige skulle over og hilse og spørge   om det da ikke var en Tesla, sådan en havde han set inde ved et ministerium for nogle uger siden... og sørme jo det var det :-)

Og da konen skulle bruge to liter mælk, ja så var der bestemt ikke noget problem at finde en frivillig til at køre til Rema...

/Martin

christer
christer Mar 25 '14
Tillykke Kiefer, stor dag!!
FrederikC
FrederikC Apr 14 '14

Tesla har skrevet til mig at bilen leveres 1.mdr før tid, ved ikke helt om jeg skal tro på det.

Den er iflg mytesla ik bygget endnu og de vil levere 3.uge i maj.

Kiefer
Kiefer Apr 14 '14

hmm, ja det vil sige levering om ca. en lille måneds tid. På det tidspunkt stod min bil til at være i transit fra fabrikken. Så enten er der noget galt med hvilken bil de leverer eller også er MyTesla på din profil bare overhovedet ikke opdateret, jeg vil nok forvente det sidste, men hvis jeg var dig ville jeg da lige give dem et ring efter at have fået en sådan mail. De kan se lidt mere end hvad MyTesla viser inde ved Tesla og de må vel også vide lidt mere om bilen siden de mener de kan levere i Maj når upåagtet at den står til ikke at være produceret. Det er flinke og snakke med og de bider ikke ;-)

/Martin

TwoChops
TwoChops Apr 14 '14

Hej Frederik!

Min bil blev også rykket frem i leveringsdato. Da jeg fik en opringning, stod min også som "sourcing parts".

Det skal nok ende med at holde med en tidligere levering! Glæd dig :-)

/Jeppe.

Plar
Plar Apr 14 '14

Stort tillykke:) vi bestilte 3 januar og har lev den 19 maj + - 3 dage, vi blev ringet op samme dag som bilen gik I produktion. Nu kan der snart blive sommer I Danmark.

Ninus
Ninus Apr 14 '14

Stort tillykke :-)

Tollerup
Tollerup Apr 14 '14

@Kiefer

Til lykke! Ja det med at finde frivillige til alverdens kørsel af børn, familie og afhentning - sågar ture på lossepladsen er pludselig ikke et issue. Jeg har haft min siden November, og det har endnu ikke fortaget sig.

Kiefer
Kiefer Apr 14 '14

Ah, turen til lossepladsen, det bliver nu stadig gjort i konens ML'er, jeg skal da ikke have gjort bilen  beskidt af affald. Dertil er hendes bil allerede så præget af en Berner Sennenhund at det vist kan være lidt meget med lidt husaffald. Desuden er der jo ikke træk på en Tesla, så ikke noget med at tage traileren med, med have affaldet...

Svigerforældrene var da heller ikke sene til at at oplyse mig om at de altså har "masser" af strøm ind på deres ejendom (en campingplads) så vi kunne jo altid komme på besøg og få ladet bilen op mens vi var der. Og de synes selvfølgelig det er fint med single lader! :-)

/Martin

FrederikC
FrederikC Apr 28 '14

PIS! Tesla havde lavet en fejl, levering er stadig slut juni - ØV!

Meen:

I produktion

Tesla-fabrikken er i gang med at bygge din Model S.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Apr 28 '14
Sider: «« « ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... » »»
Dette emne er sticky