Loading...
dk

Lyddæmpning af model S | Tesla Forum

Larsen
Larsen Oct 30 '14
@sorbra, Dyvler i Ø10 mm, lavet af bøg kan købes i byggemarkedet, og vil være lette at bearbejde. De er helt sikkert stærke nok, og umiddelbart får de ikke rigtigt vand der hvor de sidder. Jeg har en maskinfabrik, så hvis ikke det virker, så må vi jo lave en produktion af dem, evt. i aluminium. Og du kan roligt glæde dig. Det virker super godt, men det er vigtigt "patronerne" er helt i bund i begge ender, så bagklappen kun har det resterende lille stykke gummi i toppen af puffen at træde på. Jeg brugte en halv times tid på at justere og tilpasse længden på "patronerne"
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Oct 30 '14
sorbra
sorbra Oct 30 '14

@Larsen, Dyvler lyder som en god ide. Jeg prøver i løbet af weekenden!

Bendix
Bendix Oct 30 '14

@Sorbra - fedt tak for info - snupper et par 19" fælge m sensorer og får Michelin Alpine på andetsteds

sorbra
sorbra Nov 1 '14
Så har jeg fået testet dyvel baseret bagklap dæmpning a la Larsen. Det virker!

Faktisk virker det rigtig godt, så der nu er væsentligt mindre lavfrekvent resonans i kabinen. Alligevel overvejer jeg stadig om det mon ikke kan gøres bare lidt bedre endnu (der er sikkert en diagnose associeret med den slags).

Jeg købte nogen 40mm lange og Ø 10mm dyvler og proppede i gummi bufferne. Der skal proppes og skrues godt til, ellers nægter bagklappen at lukke, så det tyder jo på at dyvlerne ikke rigtig kan være længere.

Nu overvejer jeg så følgende:

1: Holdbarheden af en stump bøgetræ, givet at det ihvertfald bliver fugtigt når jeg vasker bilen.
2. Hvordan jeg når frem til den optimale indstilling af de andre justeringsskruer, der også er involveret i at støtte bagklappen (de 2 store runder under klappen, og de 2 af gummi nederst på klappen).
3. Om der er nogen risiko for at skade bagklappen eller låsen fordi disse justeringer lægger yderligere pres på låsemekanismen?
KS
KS Jan 17 '15
@baronen:

Lydisoleringen er blevet forbedret væsentligt i nyere builds, men jeg er slet ikke i tvivl om min næste. Den skal naturligvis også have en gang støjisolering - for er helt sikker på at det giver en smule mere stille bil. Om ikke andet så bliver lyden (har stor lydpakke og får det også i den næste) bare så meget bedre når man fjerner vibrationer og resonans fra døre m.v.

Med hensyn til idioten, så fik han lov til at betale hele gildet selv. Her var jeg glad for at have kamera monteret i bilen, ellers havde jeg hængt på den. 43.691 kom det til at koste ham. Rette en lille bule i dør, en ny fælg, ny front læbe, lidt maling og så en gang folie til sidst (efter malingen havde hærdet i 3 uger)
Leth
Leth Jan 17 '15
Citat fra Baronen

Interessant læsning dette indlæg. Dog var det hårdt at se Ken's video - sikke da en idiot. Hvordan blev udfaldet mht. forsikringen?

Nu til topic: Er der nogen der ved, om isoleringen/lyddæmpningen er blevet bedre i de nuværende TMS'er, som de spytter ud disse tider? Jeg ved godt, at ingen endnu har fået deres D modeller, så spørgsmålet er mere henvendt til de S-ejere, som har fået bilen for nylig og som har nogle af de nyere features.

Jeg vil også sige der er sket en forbedring. Jeg var ude at prøvekøre i juni i en, hvad jeg vil tro, var en tidlig 2014 model med luft. Den leverede S85 (som er en af de første der er født med autopilot) fra slut november oplever jeg som væsentlig mere støjsvag. Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, og kan ikke bakke det op med hårde fakta.

KS
KS Apr 30 '15

Fik i går aftes støjisoleret hjulkasserne på min nye bil. I forbindelse med factory opgradering af bilen, har de faktisk støjisoleret i hjulkasserne. En lille flap (10 x 10 cm) klistret direkte på aluminium skærmen ind imod kabinen!

Overraskende effektivt - ej.

Så derfor har helt skærmkassen nu fået en gang rustbeskyttelse og et ordentligt lag StP - og må sige at det også hjælper på de nye modeller.

Singh
Singh Apr 30 '15

Hvilken rustbeskyttelse har du valgt og hvad det bare noget du selv malede på? 

Forummets indlæg er redigeret af Singh Apr 30 '15
KS
KS Apr 30 '15
Dinitrol heavy duty. Meget tyktflydende og hærder op til en gummilignede masse. Tykt lag påsmurt med pensel.
Kiefer
Kiefer Apr 30 '15

Ken: Har sådan en omgang Dinitrol ikke også en lyddæmpende effekt på bilen?

/Martin

Teammortensen
Teammortensen May 19 '15

Jeg nåede at lydisolerer dørene i Vejle i lørdags og kom igennem skærmkasserne i dag. 
StP på allerførst:

og herefter penslet over med dimitrol heavy duty: 

Jeg var ikke fedtet med nogle af delene... 

...har ingen ide om, hvorfor den smider billederne på hovedet.

Kristian70k
Kristian70k May 19 '15

det er solidt, kan du sige om det hjælper?

Teammortensen
Teammortensen May 19 '15

Har ikke haft tid til at teste det endnu, Kristian, men er sikker på det gør noget godt. Jeg er begejstret for hvad lydisoleringen i dørene har gjort,- ikke mindst for min hifi-pakke. Jeg synes lyden var sublim inden, men det er blevet endnu bedre nu. Er du enig efter dine døre har fået samme tur?

Kristian70k
Kristian70k May 20 '15

ja synes helt klart det en fordel!! så følger lige dine anmeldelser på kasserne :)

MrCoffee
MrCoffee May 20 '15
Hejsa. Er der nogen der kan gøre det for en? Selvfølgelig gerne mod betaling. Peter
Skaarup
Skaarup May 20 '15

MrCoffee, Kurt i Køge (Autohjørnet Aps) har reservedele (clips, mv) til Teslaer og kan lyddæmpe, montere kamera og sæt film på interiør mv.

http://mekonomendk.bokadirekt.se/places/autohjørnet-aps-11383

Der er holdt flere Tesla træf hos ham.

NOELON
NOELON May 20 '15

Jeg kørte igår min til Kurt i Køge og skal hente den imorgen. Han støjdæmper den og sætter kamera i både for og bag. Dygtig fyr, der har luret det hele af i samarbejde med Ken og under de træf han har stillet lokaler til.

Gustavsfar
Gustavsfar May 20 '15

@TSLA. Hvad må du slippe for det?

NOELON
NOELON May 20 '15

Ved det først når jeg henter bilen imorgen. 

Gustavsfar
Gustavsfar May 20 '15

OK. Lad mig høre. Kunne nemlig godt selv være interesseret i at få lydisoleret yderligere, men har desværre ikke haft mulighed for at deltage i de 2 events og har ikke selv mod på at gå i gang uden hjælp.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »