@Sorbra - fedt tak for info - snupper et par 19" fælge m sensorer og får Michelin Alpine på andetsteds
Interessant læsning dette indlæg. Dog var det hårdt at se Ken's video - sikke da en idiot. Hvordan blev udfaldet mht. forsikringen?
Nu til topic: Er der nogen der ved, om isoleringen/lyddæmpningen er blevet bedre i de nuværende TMS'er, som de spytter ud disse tider? Jeg ved godt, at ingen endnu har fået deres D modeller, så spørgsmålet er mere henvendt til de S-ejere, som har fået bilen for nylig og som har nogle af de nyere features.
Jeg vil også sige der er sket en forbedring. Jeg var ude at prøvekøre i juni i en, hvad jeg vil tro, var en tidlig 2014 model med luft. Den leverede S85 (som er en af de første der er født med autopilot) fra slut november oplever jeg som væsentlig mere støjsvag. Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, og kan ikke bakke det op med hårde fakta.
Fik i går aftes støjisoleret hjulkasserne på min nye bil. I forbindelse med factory opgradering af bilen, har de faktisk støjisoleret i hjulkasserne. En lille flap (10 x 10 cm) klistret direkte på aluminium skærmen ind imod kabinen!
Overraskende effektivt - ej.
Så derfor har helt skærmkassen nu fået en gang rustbeskyttelse og et ordentligt lag StP - og må sige at det også hjælper på de nye modeller.
Ken: Har sådan en omgang Dinitrol ikke også en lyddæmpende effekt på bilen?
/Martin
Har ikke haft tid til at teste det endnu, Kristian, men er sikker på det gør noget godt. Jeg er begejstret for hvad lydisoleringen i dørene har gjort,- ikke mindst for min hifi-pakke. Jeg synes lyden var sublim inden, men det er blevet endnu bedre nu. Er du enig efter dine døre har fået samme tur?
ja synes helt klart det en fordel!! så følger lige dine anmeldelser på kasserne :)
MrCoffee, Kurt i Køge (Autohjørnet Aps) har reservedele (clips, mv) til Teslaer og kan lyddæmpe, montere kamera og sæt film på interiør mv.
http://mekonomendk.bokadirekt.se/places/autohjørnet-aps-11383
Der er holdt flere Tesla træf hos ham.
Jeg kørte igår min til Kurt i Køge og skal hente den imorgen. Han støjdæmper den og sætter kamera i både for og bag. Dygtig fyr, der har luret det hele af i samarbejde med Ken og under de træf han har stillet lokaler til.
OK. Lad mig høre. Kunne nemlig godt selv være interesseret i at få lydisoleret yderligere, men har desværre ikke haft mulighed for at deltage i de 2 events og har ikke selv mod på at gå i gang uden hjælp.