Loading...
dk

Slipper Tesla for fuld afgift alligevel...? | Tesla Forum

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 26 '15

Problemet er at du ikke kan se om de bliver solgt eller bare fjernet.

Det er over 1 mdr. siden at en anden bruger herinde forudså, at folk ville begynde at fjerne bilerne i slutningen af december,

for så at sætte den til salg i starten af det nye år, både for at mindske markedet, så der ikke opstår konkurrence,

men også for at undgå at bilen den 31/12 koster 700.000kr, og den 1/1 koster den så 750.000kr.

I den forbindelse er autouncle.dk købernes side, der kan man se prisudvikling og liggetider,

der er ikke nogen biler der er stedet i pris, til gengæld er der mange der har sænket deres priser,

der er bl.a. en der har sænket sin pris 100.000 uden at den er blevet solgt af den grund.

Hookmaker
Hookmaker Dec 26 '15

Enig, men priserne er dog højere end i foråret. Vi får se hvor det bærer henad..;-)

KS
KS Dec 26 '15

@AlphaTrader: Nu 82, og jo der er salg i dem..

Hookmaker
Hookmaker Dec 26 '15

Priserne er højere end i foråret - men de 80 damper hurtigt af efter 1/1 er min spådom..;-)

priess
priess Dec 26 '15
Har selv en til salg, men er bange for at vi først skal igennem Teslas lagerbeholdning - for lur mig om de ikke har 20-30 stykker gemt af vejen til dårligere tider. Derudover skal vi igennem paniksalgene, hvor priserne på enkelte vogne bliver meget lave, og presser markedet. Jeg håber selv at kunne sælge med et acceptabelt tab en gang til marts eller april.
ODE90D
ODE90D Dec 26 '15
Priserne kommer jo aldrig længere ned end det man kan sælge dem til i vores nabolande - så helt galt går det næppe. Enig i vi skal se en del panik blandt de som har hamstret eller købt den med hovedet under armen i årets første 6-8 måneder før priserne for alvor vender snuden opad.
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 26 '15

@Priess. Det er vel langt flere end 20-30 stykker som Tesla har indregistreret?  Jeg går ud fra at langt størstedelen af de 166 teslaer i postnummer 2770 er nogle som Tesla har indregistreret med det formål at sælge dem i løbet af 2016.

priess
priess Dec 26 '15
Citat fra Gustavsfar1

@Priess. Det er vel langt flere end 20-30 stykker som Tesla har indregistreret?  Jeg går ud fra at langt størstedelen af de 166 teslaer i postnummer 2770 er nogle som Tesla har indregistreret med det formål at sælge dem i løbet af 2016.

Vidste ikke det var så mange, men det giver god mening. Jeg er også 100% for, at Tesla skal holde skindet på næsen og sælge biler de kommende år, så godt for dem. Jeg håber sådan set bare på, at brugtsalget ikke går i stå - det er sgu synd at sådan en fed bil bare står i garagen.

hhs
hhs Dec 31 '15

I den netop vedtagne lov har SKM angivet S85 til et elektrisk forbrug på 238 Wh/km ~38,3 km/l. Fradrag 89.200 kr. I vedhæftede Tyske oversigt er S85 angivet til 181 Wh/km ~50,4 km/l. Fradrag  137.600 kr.

Kiefer
Kiefer Dec 31 '15

Ja det er helt til grin. SKM bruger fiktive tal til benzin og dieselbiler men reelle tal til en Tesla. Mon ikke Tesla tager denne med ned til EU også som værende endnu et forsøg på konkurrenceforvridning. De har jo deres officielle tal at forholde sig til som er ligeså fiktive som resten af bilbranchen...

/Martin

Hilbert
Hilbert Jan 1 '16

@Kiefer: Enig. SKM bruger hvad jeg vil kalde "religiøs økonomi" (i øvrigt som Bjørn Lomborg) for at komme frem til den "sandhed" som de ønsker.

Det bliver interessant at se hvordan SKM forklarer dette – forhåbentligt fjernes (en del af) den vedtagne registreringsafgift på elbilerne:
http://www.information.dk/556639
Dette viser med al tydelighed, at SKM er totalt inkompetente til at foreslå (regne på) afgifter, når de ikke søger rådgivning hos f.eks. Energistyrelsen, som trods alt er et fagligt langt mere kompetent organ.

hhs
hhs Jan 1 '16

https://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/2015_Tesla_Model_S.shtml    Her ses EPA værdier for forskellige modeller. Det er kendt at forbrug iflg. EPA også for ICE er højere end NEDC værdier som anvendes i Europa.  

DeaconWP
DeaconWP Jan 2 '16

Her fortsætter jeg debat i anden tråd om brugtbils priser:

Jeg har også lavet en beregning på Skats hjemmeside, dog ud ra en bil til 1,1 mio. (min kommende Model X)

Der siger skat, at afgiften er 105.000 kr. Dog skal siges, at jeg brugte 53,4 km / liter i brændstof forbrug. Og det glædelige er, at de 10.000 i bundfradrag bliver trukket fra som det sidste. Så værdien af det der bliver trukket fra er fuldt, og ikke reduceret til 20 %.

Det ser nu ikke så dumt ud.

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 2 '16

Har du prøvet at lade være med at skrive brændstofs forbrug?

I øvrigt tog jeg i min beregning ikke højde for, at de priser Tesla giver, er for de nye biler de har registret før 2016,

dvs. den beregning holder kun så længe du køber de biler.

Men det er svært at vide hvad man skal skrive som nyværdi, efter som den ikke er kendt, og det er den vi forsøger at finde, i alt det rod med love der er lavet frem og tilbage.

DeaconWP
DeaconWP Jan 2 '16

Hvis jeg skriver brændstof forbrug på 16 km/l, giver det en afgift på 117.259 kr.

Tja, så kom bare med den model X, den ser ikke uoverkommelig ud.

Men jeg tror jeg bruger en forkert side til at beregne på. Der kan kun indtastes handelsværdi. Hvor den så beregner en afgiftsspligtig værdi, som den svarer 117.000 i afgift på. Og det er forkert.

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 2 '16

Jeg bruger denne: https://motorregister.skat.dk/...gift&_nfls=false

Hvilken bruger du?

Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Jan 2 '16
DeaconWP
DeaconWP Jan 2 '16

Nøjagtig den samme. Og uanset om jeg bruger parallel import eller bare import, så når man slutteligt trykker på godkend, så viser den de tal jeg nævner med at den opfatter den angivne handelspris som en pris inklusive afgift. Og der ser man, hvad den har brugt som afgiftspligtig værdi.

jensk2
jensk2 Jan 3 '16

Ref: ~~Jeg får en "benzin" økonomi på hele 57.6 km/l for min 70D (udregningen følger).

Skat anvender et forbrug på: 206,0 Wh/Km,l for en 70D, kan ses her, hvis du indtaster VIN eller registreringsnummer:

https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfls=false&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side

De 206,0 Wh/Km, svarer til ækvivalent benzin forbrug på 44,296 km/l.

mvh

jens

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 3 '16

Hvis jeg slår min S85 op kommer kommer SKAT frem til et forbrug på 181 Wh/km. Gad vide hvorfor de mener at forbruget er ca. 10 % lavere end på en 70D?

larsenjan
larsenjan Jan 3 '16
Min er fantastisk god iflg Skat, kun 67 Wh/km

Motor osv.
Mærkning: L2S For og Bag
Drivkraft: El
Plugin hybrid: -
Brændstofforbrug: -
Elektrisk forbrug: 67,0 Wh/Km
Samlet beregnet brændstofforbrug: -
Maksimal hastighed: 250 km/t
Slagvolumen: 0.0 cm3