Loading...
dk

Upgrade inden levering | Tesla Forum

cvitting
cvitting Apr 25 '14

Nogle der ved, om Tesla DK kan tilføre nogle småting, inden bilen aflevers cirka midt august:

Tænkte at LED-lys i trunk og frunk kunne være fint. Jeg er faktis kikke klar over, om dette evt. skulle være std., men så på et site, at nogle tilbød dette som after market...

Og til det det pokkers lydisolering, som jeg interesseret har fulgt med i... Godt jeg først lægte om dette, efter jeg havde bekræftet købet ...

Jeg er helt enig med en anden forumdeltager - at købe en bil i denne prisklasse for så at skulle splitte den ad for at "bastle" isolieringsmåtter ind hist og her virker (og er) jo helt forkert...

Jeg her bestilt med 21", så det gør jeg nok ikke lyden mindre. Men da det jo er et originalt tilkøb, bør bilen vil også kunne "bære" dette.

Nå, men når det nu er sådan, ved I så, om man kan få dette gjort hos Tesla DK før levering, eller må man leve med støjen alt. splitte hele bilen ad og fuske noget dæmpende materiale hist og her (og med fuske mener jeg bestemt IKKE de gode og fine artikler der er beskrevet andetsteds her på forum). Blot vil jeg realistisk nok ikke selv kunne udføre dette ...

/Claus

Hookmaker
Hookmaker Apr 25 '14

@cvitting, tillykke med din bestilling. DU SKAL nok blive ellevild med din Tesla - uanset hvad!

Mht. Tesla udstyr, så kan ALT (undtagen vistnok barnesæder bag) eftermonteres til eftermonteringspris hos Tesla DK.

Mht. lydisolering som jeg er en af dem der har syslet med, så er det egentlig ikke det STORE problem, men man lægger blot mærke til noget andet støj tror jeg, fordi der ingen motorstøj er. Det de fleste af os der har gjort det, indtil nu har gjort er forholdsvis nemt. MEN du kan sagtens få nogen til at gøre det for dig. Jeg vil helt sikkert tro et firma som Carsound vil kunne gøre det billigere end Tesla DK, - de skal nok have en bondegård for det. Men vent og se hvad du siger når du har kørt i den nogen tid, - de forbedres såvidt jeg ved også løbende så hvem ved? 

cvitting
cvitting Apr 25 '14

@Hookmaker. Super, tak for både det gode råd med tålmodighed og bestemt også anbefalingen med Carsound. Jeg får bilen leveret, og venter lige for at se tiden an... Ved du i øvrigt om LED-lys i trunk og frunk måske er std?

Hookmaker
Hookmaker Apr 25 '14

Det mener jeg det er.

NOELON
NOELON Apr 25 '14

Rigtigt. Men hvis det ikke er nok er der produkter på markedet der giver bedre lys:

http:///...trunk-frunk-lighting

cvitting
cvitting Apr 26 '14

Det var præcist denne løsning, jeg selv fandt. Er bare ikke så vild med, selv at skulle installere... Men OK, hardware kan jeg vel source, hvorefter monteringen må kunne foretages af min egen mekaniker.

Kiefer
Kiefer Apr 26 '14

Jeg mener at have læst, selv barnesæder også kan eftermonteres, dog er den en del billigere hvis ens VIN nummer er under et eller andet meget lavt nummer da der ikke kræves forstærkning da den allerede var monteret ved levering den gang.

/Martin

christer
christer Apr 27 '14
Ehh, sig mig lige, har I lys i trunk?? Det har jeg ikke og savner det en hel del!! Min er en S85 med tech pack, leveret medio marts 2014.
kajakaj
kajakaj Apr 27 '14

Jeg har lys i både trunk og frunk. Fik bilen 12.3.14

Hookmaker
Hookmaker Apr 28 '14

Ditto her, - har lys.

Kiefer
Kiefer Apr 28 '14

Har i købt lyspakke?

Jeg har også lidt lys i både Trunk og Frunk, men det er ikke et lys der lyser ret meget op i mørke, og slet ikke med mit mørke indtræk som vist mere spiser lyset end at lyse op...

/Martin

kajakaj
kajakaj Apr 28 '14

Nej ingen ekstra lyspakke her. Du har ret i at standardlyset ikke giver meget lys, men som friluftsmand har jeg altid pandelampen i nærheden. Kunne dog være rart med mere lys.

Kiefer
Kiefer Apr 28 '14

heheh, den tror jeg lige skal bruge over for konen når hun ikke kan finde ladekablet i bilen en mørk aften, hun skal da bare have en pandelampe med også :-)

Men spøj til side, jeg tror nu nok vi klarer os med det begrænsede lys der er i både Frunk og Trunk.

/Martin

christer
christer Apr 28 '14
Det var dælens! Der er ingen lys monteret i min, hverken trunk eller frunk! Kontakter lige Tesla...!
FrederikC
FrederikC Jun 21 '14

Jeg er godt nok noget skuffet over lyset i trunk, der er kun den ene lampe i bagklappen som absolut intet lyser op. Har i andre gjort noget for at få mere lys? og hvad fik du af svar christer fra tesla?

christer
christer Jun 21 '14
Hej, jeg havde en tid hos Tesla her på mandag hvor de skulle kigge på det samt en række andre mindre ting. Men i går aflyste de tiden med en email... Jeg fik ingen begrundelse. Godt nok aldrig sket før... Ringer selvsagt til dem i næste uge...
Daduck
Daduck Jul 28 '14

Hej Christer,

er der en update her? Forventer at bestille inden længe, og er interesseret i om det er noget jeg specifikt skal spørge om.

christer
christer Jul 28 '14
Hej, har haft den forbi Tesla og alt er tilsyneladende normalt. Vil dog fortsat mene at der stort set intet lys er... Jeg fik min i marts og har således endnu ikke prøvet 'den mørke sæson'....
supergaard
supergaard Jul 29 '14

Min har dioder i frunk (1) og trunk (3), men det er indrømmet ikke meget lys.

Man kan købe kits med lightstrips med udførlig guide til hvordan man luser strøm fra de eksisterende lys... Har nogen prøvet eller mod på at undersøge om de eksisterende dioder ikke bare kan opgraderes til kraftigere?