Loading...
dk

Avg. Wh/km Challenge 2016/2017! | Tesla Forum

Lannister
Lannister Jan 10 '16

Avg. Wh/Km Challenge 2016/2017. Gratis at deltage, kom frisk!

 

Reglerne er som følger:

1. Det gælder om at få det mindste Wh/km for kvartalet. For at dem med få km. i posen ikke skal konkurrere med de lange km. så deles konkurrencen ind i tre grupper, så man konkurrere mod dem der har samme kørselsmønster som dig selv:
 

  1. 1. Under 5000 km. i kvartalet
  2. 2. Mellem 5000 - 9000 km. i kvartalet
  3. 3. Over 9000 km. i kvartalet


2. For at deltage skal du senest den 10. i påbegyndte kvartal, resette din A eller B tæller (under Controls › Trips) og poste et billede af det her i forummet samt skrive start data ind i dette Google regneark: https://docs.google.com/...xU0/edit?usp=sharing

(2016 er her: https://docs.google.com/...x4je9Fo1SCMSKNU/edit)

 

3. Når kvartalet slutter poster du et nyt billede, udfylder resten af data i Google arket og distancen du har tilbagelagt afgør, hvilken af de tre grupper du er med i. Slut-billedet kan tages i løbet af kvartalets sidste 10. dage (det giver lidt fleksibilitet).

3. Den som har laveste Avg. Wh/km i kvartalet, vinder sin respektive gruppe.

4. Vinderne i hver kategori løber med æren og må bære kvartals titlen som Tesla Watt Champ!

5. Triptæller for nyt kvartal nulstilles tidligst 1. dag i det nye kvartal og senest den 10.

Konkurrencen og dermed reglerne vil bliver udviklet løbende som vi støder på udfordringer / nye tiltag.


Mvh. Lannister // Søren.

Forummets indlæg er redigeret af Lannister Apr 1 '17
Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '16

... synes du skal have det for hele tallet og ikke kun hvem der gider køre 50 km med alt slukket og 35 km i timen.. således det er alle de km i kvartalet det tæller.. mit kvartal vil typisk ligge på 18.000 km.. så får man også et ok indblik i sæson.. just saying.. ellers et ok forslag.. PS du må alt for Ken, bare ikke poste en masse gentagelser.. dette er ikke en gentagelse.. 

KS
KS Jan 10 '16

På vores drengerøvstur til Norge fik vi kørt ca 3200 km, og havde lidt nedadgående strækninger, og det hjalp ligesom godt til. Så skal man vinde denne konkurrence, så til Norge, eller bliv trukket bag en lastbil.!

 

Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 10 '16
SuneH
SuneH Jan 10 '16
Jeg er bestemt med på at være med i en konkurrence om øko-kørsel. Og jeg er enig med Kristian at det er alle km kørt i et kvartal, som gælder. Ellers opnår man bare, at folk kører en lang tur på 200 km for at varme batteriet op, og så finder en lang flad strækning med medvind, som de så ligger og kører 45 km/t med alt slukket på for at vinde. Og oftest vil man jo så kunne vinde både 10, 25 og 50 km udfordringen med den samme tur.

Derimod: hvis folk nu nulstiller deres Trip A fx d. 1. Marts og så aflæste den 31. Maj, altså efter 3 måneders kørsel, så kunne den med det laveste forbrug vinde. Det vil så favorisere dem, som kører langt dagligt, som fx Kristian, da det er svært at opnå et lavt forbrug på korte ture. Men så kunne man måske have tre kategorier: over 10.000 km i perioden, 5000 - 10.000 og under 5000 km. Dvs man konkurrerer mod nogle som har et dagligt kørselsmønster, som ligner ens eget.

Men rigtig godt initiativ, og jeg vil som sagt gerne være med.
Hyrtig
Hyrtig Jan 10 '16

God idé, Lannister. Måske kunne vi ovenikøbet få Tesla med som sponsor til en ordentlig præmie, f.eks. et sæt nye dæk, eller en opgradering med AP eller .......?

Tesla kan bruge resultaterne som PR i deres markedsføring, både nationalt og globalt.

Jeg synes, at det bør være resultatet for hele kvartalet, minimum de seneste 3.000 km, der skal tælle med.

Lannister
Lannister Jan 10 '16

 

Citat fra Kristian70k

... synes du skal have det for hele tallet og ikke kun hvem der gider køre 50 km med alt slukket og 35 km i timen.. således det er alle de km i kvartalet det tæller.. mit kvartal vil typisk ligge på 18.000 km.. så får man også et ok indblik i sæson.. just saying.. ellers et ok forslag.. PS du må alt for Ken, bare ikke poste en masse gentagelser.. dette er ikke en gentagelse.. 


 

 Det kan du have ret i og det giver god mening, men hvordan dokumentere man en vinder for et kvartal med det bedste samlede Wh/km tal for hele kvartalet? Dem med de få km i posen (mig selv) kan ikke rigtig være med på den lange bane, men den skal selvfølgelig tilføjes til konkurrencen så der er fire vindere på et kvartal - spørgsmålet er så: Hvordan dokumenterer man en samlet Wh/km kvartalsvinder?

KS
KS Jan 10 '16

@Lannister: Gammeldags: Kamera og dagens avis foran den store skærm. Alternativt så har Tesla vel alle tal fra vores biler??

Lannister
Lannister Jan 10 '16
Citat fra Hyrtig

God idé, Lannister. Måske kunne vi ovenikøbet få Tesla med som sponsor til en ordentlig præmie, f.eks. et sæt nye dæk, eller en opgradering med AP eller .......?

 

 så kunne man måske have tre kategorier: over 10.000 km i perioden, 5000 - 10.000 og under 5000 km. Dvs man konkurrerer mod nogle som har et dagligt kørselsmønster, som ligner ens eget.
 

Super idéer her. Især med et fælles kørselsmønster per kvartal, så alle kan være med og jeg vil gerne kontakte Tesla for at høre om de vil sponsorere en præmie. Så under 5000 km. 5000-10.000 km og dem over 10.000 km per kvartal, hvordan klarer vi dokumentationen? Det er jo super enkelt med et billede inde fra bilen, det kan vi bare ikke her.

Vi brainstormer bare nu...

SuneH
SuneH Jan 10 '16
Dokumentationen er vel bare at vi på periodens første dag alle poster et billede af Trip siden. Og tilsvarende på periodens sidste dag. Det kan man vist ikke snyde med. Og hvis præmien bare er en flaske vin (og evig hæder), så er det vel begrænset hvor mange krumspring folk vil lave. Hvis der derimod er vinterdæk, AP-opgradering eller andet af egentlig værdi, så viser bl.a. Referrals at der næsten ingen grænser er for kreativiteten.

Så derfor: små præmier og god stemning, ikke omvendt!
Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '16

start i morgen til og med marts? eller?

Lannister
Lannister Jan 10 '16

Jeg har opdateret regelsættet.

Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '16
Jamen skal vi så nulstille a eller b nu og starte på 1Q ;) dags dato og frem
TwoChops
TwoChops Jan 10 '16
Er der præmie til den, der får brugt mest strøm?
SimonHN
SimonHN Jan 10 '16
Vil på en måde gerne deltage da jeg har vundet en flere økonomikørsel konkurrencer.

Men jeg har ikke købt en P85D for at køre med stråhat hele året. Så kunne jeg lige så godt ha købt en mindre model. :D
Hyrtig
Hyrtig Jan 10 '16

Jeg har heller ikke tænkt mig at køre med stråhat hele året, men vi kan jo hver især deltage i et kvartal ad gangen, hvis vi har lyst.

Lannister, hvem skal vi indrapportere start- og slutdata til? Måske Ken kan være behjælpelig med at oprette en fælles side, hvor vi kan lagre primo-foto og ultimo-foto?

Tue
Tue Jan 10 '16
Super konkurrence. Jeg undlader at resette min TMS som pt. opgiver et forbrug, som får Kajakajs kørsel til at ligne ren racerkørsel :-)
SimonHN
SimonHN Jan 10 '16
Man kunne evt også lave en hyggedag hvor man køre økonomikørsel?

Samme rute.

Samme regler.

Mere ens forhold for alle.

Så er jeg helt klart med. :)
KS
KS Jan 10 '16

@Hyrtig: Desværre kan jeg ikke lave en sådan side. Der kan laves et Google Spreadsheet hvori tingene skrives, men jeg kan/vil ikke stå for mere. Overvejer ganske kraftigt hvorledes min fritid skal bruges - og det er p.t. ikke mere tid til forum, medmindre der sker ændringer i større omfang...

Lau
Lau Jan 10 '16

Fantastisk initiativ, jeg er helt klart med!

SuneH
SuneH Jan 10 '16
Poster vi ikke bare billederne her?
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»