Jeg er forholdsvis ny her, men vil mene at jeg vil kunne afhjælpe situationen. Dog er det vigtigt for mig at sikre at jeg ikke stikker "fingeren" i en hvepserede af personers modsatrettede interesser.
Mine forbehold handler primært om at vi skal være enige om at siden køres uegennyttigt, "non-profit" og at ejerforhold til domænet og data er afklaret og nedskrevet.
Måske kunne den nuværende kreds af moderatorer danne en forening, med nedskrevne vedtægter, hvor foreningen ejer domænet (eller evt. et nyt domæne som vi vælger at rekonstruere under) og så kan jeg stå for at drifte den server tingene kører på.
Jeg har en del lignende erfaring i kraft af jeg i de sidste 12 års tid har været system administrator for et andet entusiast forum for computerspil http://www.playright.dk/forum/aktive/
Der er jeg også sysadmin (@root), men uden at være moderator, og er underlagt de samme regler som alle andre brugere af det forum.
Ideelt set ville jeg foretrække at konvertere de eksisterende forum-data til at kunne køre i det samme software som det i ser i linket ovenfor, men det er ikke et springende punkt for mig (bemærk dog den lækre liste med aktive emner, sorteret efter hvornår de sidst er opdateret).
Mht. hosting så har jeg i mit firma nogle leasede servere med 48GB RAM og der er over 1TB ledig plads på min testserver, så jeg håber den vil kunne klare presset fra de ~4000 danske tesla ejere ;)
Det vil selvfølgelig koste gratis.
Ovenstående er selvfølgelig blot et tilbud, og bestemt ikke noget jeg er vild og blodig efter at komme til at bruge tid på hvis der er andre der rigtig gerne vil ind og løse problemet.