Hmm, begynder det at blive et problem i KBH må Tesla jo på banen, hvis det er som Ken skriver at de kan se hvor hvilke sensorer der sidder på hjulene er registeret på hvilken bil. Så må det også være ret simpelt for dem at lave en database over stjålne sensorer og hvis de så dukker op igen, så kan de jo se hvilken ejer der har købt fælge med stjålne sensorer.
Det ville jo godt nok være lidt surt, først give 10.000+ kroner for et sæt fælge for derefter 3 timer senere at få dem hentet af politiet samt få stukket en sigtelse i hånden for hæleri.
/Martin
Nu har jeg ikke den store tekniske indsigt. Men kan en kommende køber ikke bare demontere sensorerne og så bare købe nogle nye og få sat på..... eller er de en så integreret del af fælgen at de ikke kan adskilles... De plejer jo gerne at være et skridt foran sådanne typer...
Shh: Jo, man kan godt skifte sensorerne, men hvis du får tilbudt et sæt fælge med dæk på, og det eneste du skal gøre et at kombinere sensorerne med bilen, tror du så du vil huske, at du altså lige skal ud og købe 4 nye sensorer inden du kan bruge dine fælge?
Og vil den dækmand du skal bruge til opgaven måske ikke undre sig over, han skal skifte 4 sensorer der ikke fejler noget med 4 andre?
/Martin
One of my friends claims he knows people who do it and they claim when two people know what they are doing, they can have all 4 of your wheels off in less than 3 minutes, with wheel locks, this time is almost tripled, you also make a lot more noise which is a BIG NO NO for thieves. So i guess you can say wheel locks do the job.
Hvis man i øvrigt ikke kan parkere et specielt sikkert sted fx i forbindelse med hotel-overnatning, så kan det svare sig, at parkere med passagersiden relativt tæt op ad en anden bils passagerside (max 30 cm), så vil tyvene ikke have adgang til halvdelen af hjulene, som de jo normalt sælger i sæt af 4.
Endelig skulle det også kunne besværliggøre deres arbejde, hvis man drejer forhjulene fuldt til den ene side, da de bliver svære at trække ud.
@Nikolaj: Interessant, men jeg tror også det kommer an på fælgen - Tesla's orginale låsebolte (låsemøtrikker) er virkelig lange så på f.eks. turbinefælge stikker de ret langt ud og så tror jeg ikke det er noget problem at slå en top nedover og så skrue dem af. På mine sommerfælge (Vossen) sidder de noget dybere og så er det meget sværere at få dem af. Mht. parkeringstricket, så er det en god ide, men så får man bare Bilka buler i stedet for :-/
Det havde i øvrigt været smart, om der var serienumre på fælgene mellem fx bolthullerne på yderside i en størrelse, så det først kunne ses, når man kom helt tæt på. Så ville de ikke have den store værdi.
Burde der ikke sendes en SMS besked, hvis det skulle fungere for alle?