Loading...
dk

Tesla model 3 - 35.000$ ~ 230.000dkk | Tesla Forum

MartinPedersen
MartinPedersen Feb 16 '16

Så kom der lidt nyt om den nye Model E:

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/tesla-bekraefter-saa-billig-bliver-den-nye-model-3/5953314

Med moms og afgifter må det være noget der ligner 450.000, for en bil med 20% kortere end en model S.

T3S7A
T3S7A Feb 16 '16
Det er aldrig nævnt at model E skulle have gratis supercharger. 
spaceman
spaceman Feb 16 '16
Og hvilken model S sammenlignes der med? 60-70-85-90?
Kiefer
Kiefer Feb 16 '16
Og den originale artikel:

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-02-09/will-the-tesla-model-3-really-sell-for-25-000

Den er en anelse kritisk, og Blomberg forventer ikke at se en Model 3 for sidst i 2018 og så spekulerer de i, om det så måske er for sent for Tesla i forhold til konkurenterne, specielt den nye Bolt.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Feb 16 '16
jeg kender ikke mange der vil bruge så mange penge på en chverolet  ... det kan blive Teslas tricker.
FrederikC
FrederikC Feb 17 '16
Hvor mange overvejer at pre-order?
Mixi
Mixi Feb 17 '16
Hvis den ellers ser fin ud, springer jeg på en til lillemor :0)
DeaconWP
DeaconWP Feb 17 '16
SÅ ER JEG NUMMER 2.
Mixi
Mixi Feb 17 '16
DeaconWP så kan vi mødes i rundkørslen ved Kellerup når der skal sparke dæk  :0)
Forummets indlæg er redigeret af Mixi Feb 17 '16
SuneH
SuneH Feb 17 '16
Jeg overvejer også at lægge billet ind på en model III.
Hejgaard
Hejgaard Feb 17 '16
Klart en overvejelse til min hustru, men en pre-order bliver det ikke grundet usikkerhed om hvornår der kan leveres.
Sithfury
Sithfury Feb 17 '16
Jeg holder en vågent øje, 450k er en fin pris, men tænk så lige hvor god en deal en S70 var sidste år på den her tid, da den stod i 540-550k inkl referral rabat.
krabbe
krabbe Feb 17 '16
Ligger med stor sandsynlighed også en bestilling, er spændt på at se hvad prisen bliver her i Sverige. Tror Model 3 kan få enormt stor succes herovre.
JL
JL Feb 17 '16
Overvejer kraftigt som nr. 2 bil, men kommer til at mangle et anhængertræk og adgang til/plads ved superchargere bekymrer mig også. Gid fanden havde vores visionsløse regering og deres fjernelse af afgiftsfritagelsen - så var det en model X jeg ville bestille i stedet for :-/ 
PeterE
PeterE Feb 17 '16
Afhængig af endelig priser, kunne jeg godt finde på at være med
Lars72
Lars72 Feb 17 '16
Citat fra DetailingBilplejejeg kender ikke mange der vil bruge så mange penge på en chverolet  ... det kan blive Teslas tricker.

Chev. Bolt i Europa kommer til at hedde "Opel Ampera",  som muligvis sælger bedre end Chevrolet (Daewoo) navnet. Jeg forventer dog at Tesla's model III designet bliver mere Tesla S stil end Opel/Chev stil, hvilket gør at køberne til samme pris vælger design (udover Tesla navnet). 

http://www.autoblog.com/2016/02/12/opel-ampera-e-chevy-bolt-europe/

Kiefer
Kiefer Feb 17 '16
Var det ikke Volt der i Europa hed Ampera?

/Martin

nicom
nicom Feb 17 '16

volt=ampera

bolt=ampera-e

Niels
Niels Feb 17 '16
når model 3 er klar til levering i dk, så er vi tæt ved at have fuld afgift.....det betyder vel i praksis at prisen for en model 3 bliver samme eller højere end hvad du i dag kan købe en model s70 for inkl SuC mulighed....
husk at model 3 først introduceres i usa, og der for modentlig går yderligere 6-12 mdr inden den kan leveres i dk. i praksis kan vi forvente den indregisteret her i landet 2020.
Lars72
Lars72 Feb 18 '16

Tror vi ser dem i DK til H2-2018 til ca tkr 500 for en pænt udstyret bil og til den tid med samme range som S70 idag. 

Forventer at Tesla har lært af S og X, så ramp up bliver kortere og vi ser de første Danmark ca 9 måneder efter første modeller som skrevet ovenfor.

Så det er bare at sidde klar foran skærmen 1 april og lægge de DKK 7.500 i bestilling. 

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Feb 18 '16
Sider: 1 2 3 4 5 »