Loading...
dk

Model X bestilling - hvad vælger du? | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Feb 17 '16

Til model X reservationsholdere.... hvilken konfiguration går du efter?

(Antaget at vi får vores bil på de aftalte vilkår, som da vi bestilte den)

Jeg går efter denne konfiguration, selvom det det bliver lidt pricey synes jeg - selv uden afgift....men autopilot og 3rd row er et must og nok også 90D over 70D pga range.

Hvad siger I?

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Feb 17 '16
Kiefer
Kiefer Feb 17 '16
Lars72: Vi tør slet ikke gå og snakke om konfigurationen, hvis bilen ikke bliver til noget og vi så bare bliver endnu mere skuffede ...

Men et har vi dog snakket om, det er at det skal være en 6-sæders udgave så der er plads til 40 kilo hund mellem de to sæder bag i.

/Martin

larsk103
larsk103 Feb 17 '16
Jeg vælger:

1) at besinde mig ind til SKAT får fingeren ud og giver et bindende svar der gælder

2) at besinde mig ind til TESLA langt om længe kommer ind i kampen, og rent faktisk giver noget info til kunder der pænt har ventet i 2år+ med et pænt depositum på ordren

3) at besinde mig ind til der er meldt priser ud

4) at besinde mig ind til der er bekræftet levering

5) at juble helt vildt, når den holder i garagen og lader første gang

Så derfor tager jeg den med ophøjet ro lige for tiden, på trods af at jeg checker teslaforum.dk's X-afdeling flere gange om dagen for tiden ;)

Happy waiting!

Abildskov
Abildskov Feb 18 '16
Hejsa...

Har fået oplyst at vi skal konfigurere vores biler i slutningen af denne måned.
Regner med at have svar fra skat senere i dag eller i morgen.

Jeg er med i en gruppe på facebook og regner med at tage 6 sæder og farven Sort eller Sølv ellers får den fuld spade på resten af tingene.

I kan godt regne med at få jeres biler inden 1/6 det er jeg blevet lovet på en mail fra HQ.

Vi snakkes

Gert
Singh
Singh Feb 18 '16
Citat fra Abildskov
I kan godt regne med at få jeres biler inden 1/6 det er jeg blevet lovet på en mail fra HQ.

Gælder det for signature eller dem der har bestilt før 8/10? 
Kiefer
Kiefer Feb 18 '16
Det var det samme besked jeg fik fa Tesla på min Produktionsmodel. Men spørgsmålet er om de "bare" opgraderer vores reservationsnummer til signature. 

Hvis man går ind på den danske udgave af Model X reservationssiden under my Tesla hedder bilen en "Model S underskrift"

/Martin

krabbe
krabbe Mar 2 '16
Har lige læst på det svenske forum, at dem med signature reservationer, har fået mail om at konfigurere deres model X. (Fuld spek. P90D ludicrous med træk, og vinterpakken ) ligger på 1,7 svenske kr. (Uden afgift)
KS
KS Mar 2 '16
Samme herhjemme, samt founders.
DeaconWP
DeaconWP Mar 2 '16
Ja, det er afsindige priser.

Billigste Signature uden tilvalg, udover de desværre tvungne pakker:
kr. 1.585.457

Med tilvalg af Ludicrous, træk og vinterpakke:

kr. 1.716.757

Der kan gratis vælges mellem 2 slags 20" og 2 slags 22" fælge.

Frit valg mellem 6 eller 7 sæder.

Holder til "tingeltangel" er et gratis til eller fravalg, men kan ikke vælges samtidigt med anhængertrækket.

Der kan kun vælges hvid Alcantara himmel, hvis man vælger de hvide kunstlæder sæder.

Financiering ved Tesla er :

kr. 12.960 /måned

eller:

kr. 11.980 /måned

med eller uden tilvalg.

Absolut for meget for mig.

DavidS90D
DavidS90D Mar 2 '16
Selv i Norge, hvor man får en Tesla smidt i nakken, begynder de at træde på bremsen.

Model S bliver pludselig en "billig" bil i forhold til X.

Lars72
Lars72 Mar 2 '16
@Deacon - er dine priser med 2016 afgift?
DeaconWP
DeaconWP Mar 2 '16
Ja, det er de priser der står på mn bestillings side, og der står, at det er med de nuværende afgifter.

I "betingelser" boksen, der dukker op, når jeg logger på, står der da også, at ændrer de danske myndigheder deres holdninger til, om vores "rettidige" bestillinger skal afgiftes, vil Tesla reagere på det.
Så efter den ordlyd skulle det kunne opleves, at såfremt vi pludselig får medhold i vores bestræbelser med hensyn til før 9/10, så vil prisen blive reguleret ved leveringen.

Men bestiller jeg denne bil til den pris der står i dag, så fanger bordet, som ved en Model S bestilling. Og her er det jo lidt mere end 15.000 kr, jeg har i spil.

Så lige nu vil det være risikabelt at afbestille grundet afgiften. For der er stadig håb om, at de biler vi nu konfigurerer kommer til Dk inden fristens udløb, og et håb om, at vi kan ændre Skat's fortolkning.

Så vil man have bilen uden afgift, bør man konfigurere nu. Og håbe på det bedste.

Forestil dig, hvordan det vil føles, hvis du opgiver købet nu, og senere i maj opdager, at det lykkedes. Jeg ved hvordan jeg ville føle mig.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 2 '16
Lars72
Lars72 Mar 2 '16
Hvor meget udgør afgiften i DKK på dine to eksempler (der står helt specifikt "registreringsafgift" hvis du klikker på "hvis valgte tilvalg" under prisfeltet - og scroller helt nederst)

Formoder det er omkring DKK 310.000 på den til 1,58mill og DKK 340.000 på den itl 1,7mill.

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Mar 2 '16
DeaconWP
DeaconWP Mar 2 '16
Hhv 636.000 og 585.500 kr for både moms og registrerings afgift.
Det står samlet.

På "Print" siden står der 365.757 i afgift, og moms på ca 270.890 for den dyre.
Og kun 339.957 i afgift og 253.690 i moms, på den jeg helst vil have, altså med træk og vinterpakke, og UDEN Ludicrous.
Jeg glæder mig til at konen kan konfigurere sin, som er en produktions model.
Hvis jeg kan slippe for det der opreklamerede "P", så bliver den meget mere spiselig.
Min favorit vil være uden luft, uden premium interiør, uden P, måske kun almindelige sæder.
Men med lyd, vinterpakke, autopilot og 20 " hjul. OG TRÆK

Jeg tror faktisk at et af valgene til fælge er lidt specielle:

22'' Carbon Turbine/Black Onyx fælge. EDIT: Det er kun farven der henvises til. Stadig en aluminiums fælg.

De er gratis at vælge, men med 22" kan man kun trække 1.580 kg ,mens man med 20" kan trække 2.250 kg.

Men nu skal jeg jo bare trække min 750 kg trailer til genbrugs stationen i weekenden. Og når jeg henter gratis engangspaller til min brændeovn.

Jeg må finde forskellen i pris på dæk i hhv 20 og 22"

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 2 '16
P85DK
P85DK Mar 2 '16
@Deacon - Det er alligevel lidt af et sats at tage. Var det 250.000 du har lagt i reservation? Selv for dem som har lagt 30.000 kr. i reservation skal være klar til at smide dem på gulvet.

SKAT er jo ikke kendt for hurtige ekspeditionstider og selvom Model X reservationsholdere har travlt, så er det næppe noget som har indflydelse på prioriteringen af arbejdsopgaver hos SKAT. Se bare artiklen om fastfrysningen af retur udbytteskat, som der nu løber renter på.

Hvor kedeligt og sørgeligt det end måtte være, så tror jeg at man skal være indstillet på at der er størst sandsynlighed for at der kommer afgift på - så kan man få en glædelig overraskelse.

Til de priser du lister op, så skal det være fordi man bare skal have den bil.
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 2 '16
DeaconWP
DeaconWP Mar 2 '16
Ja, og i 2017 er afgiften det dobbelte end nu.
Lars72
Lars72 Mar 2 '16
Cirka priser på Model X MED afgift i DKK nedenfor.

Selv 70'er prisen bliver høj og rækkevidde for kort - og endda uden udstyr. 

Så X bliver desværre uden mig efter 22md ventetid :-(

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Mar 2 '16
P85DK
P85DK Mar 2 '16
jo - men det betyder jo kun at bilen bliver usælgelig som ny, ikke at den bliver mere værd

Jeg har gennem tiderne lagt en del mere end gennemsnitsdanskeren i tunge registreringsafgifter og er der én ting jeg har lært, så er det at nypris inkl. afgift intet har at sige om salgsprisen som brugt - desværre.
DeaconWP
DeaconWP Mar 2 '16
Lars, vent med at annullere din reservation.

Keep Cool.
SQLCPH
SQLCPH Mar 2 '16

efter sigende skulle den almindelige DS konfigurator åbne i dag. I kan tjekke allerede nu på mytesla også selvom I ikke har fået en mail om det. Jeg ved ikke hvad tid den åbner, blot at det bliver i dag...!

Post gerne billeder med priser på forskellige konfigurationer, 70D, 90D. Og gerne indikationer om leveringstid for i særdeleshed 70D der jf. tidligere udmeldinger leveres senere i 2016.

En fuldtudstyret Model X P90DL Signature koster 1.720.000 DKK inkl. moms, afgift og levering. En Model X P90D Signature, altså uden Ludicrous, vinterpakke og anhængertræk koster 1.597.000 DKK inkl. moms, afgift og levering. Så er det jo bare at bestille...? ;-)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »