/Martin
De står vel og skal til og udbetale et sted i mellem 50 og 75 mill i Q1 til alle dem der sletter deres reservationer. Den må da kunne mærkes i regnskabet.
Der ska i og vel godt nok sælges mange biler for at skabe en fortjeneste på et sådant beløb, det svarer jo ikke bare til 50-100 biler, men rigtige penge der skal ud af virksomheden uden der kommer noget retur.
/Martin
En af sælgerne i Århus var meget optimistisk og mente ikke at de endnu havde set nogle af de kunder der normalt ville købe en Premium SUV til ove ren mill i DK, og dem skulle der jo nok være nogen af.
Hvis man ser på antal solgte luksus SUV i DK i 2015 så udgør det marked et sted mellem 50 og 60 biler. Og hvis Tesla så bare kan tage 50% af markedet vil det vær et sted mellem 25 og 30 biler de kommer til at sælge om året. Det er 2 om måneden, det er godt nok ikke mange til at opretholde en salgsorganisation...
Antallet af solgte nye Tesla Model S i februar, mon ikke det tal ender på et rundt 0?
P85DK: Korrekt, men hvis du ser på 2015 så udgjorde Norge og DK jo et sted mellem 10 og 15% af salget. det er da noget af en nedgang. Og er du sikker på Tesla ikke "er kommet til at gøre dette" med bogføringen ud fra en tanke om at de nok skulle få solgt bilerne?
Jeg synes jeg læser om mange der har svært ved at få pengene tilbage i Norge, nogen der har prøvet her i DK?
/Martin
Vi har selvfølgelig et maks budget og der kan jeg godt sige at både Founders og Signature er langt over det tilladte i vores økonomi.
Jeg er bare pænt træt af alternativerne, hvilket betyder enten lade vores nuværende diesel SUV leve nogle år længere eller købe en lettere brugt Mercedes GL.
/Martin
Så åbnede butikken...
1.075.857 DKK for en Model X 90D basic version med 5 x stofsæder (5 sæder er først til rådighed midt 2016). solid sort/hvid, 20" fælge, mat abachi trædecor std med.
70D kan først vælges og bestilles midt 2016 og der står starting at 729.000 DKK. Om det er med eller uden afgift kan jeg ikke vurdere...!
Alle priser herunder adderes med afgift i totalen:
6 sæders konfig - 25.8000
Autopilot - 21.400
Prem pakke med HEPA, aut opluk af dør, ventileret sæder, tågeligter mm - 38.600
Vinterpakke - 8.600
Ultra hifi 21.400
Bugseringspakke - 6.400
lak - 8.600
Læder - 21.400
22 " fælge - 38.600
OSV osv...
Jeg må sige at herfra bliver det et nej specielt nu hvor vi slet ikke kan få en X70. Skuffende, og jeg er nok endnu mere skuffet over Tesla i hele denne sag...
/Martin
Gætter på at en basic 70D kommer til at koste 906.000 inkl afgift. (ca. 150.000 mindre for batteri og 20.000 mindre hvis man vælger luftundervogn fra som er optional på 70D).
På en 90D kan P vælges til for 223.000 inkl afgift.
Ludicrous koster yderligere 112.000 inkl afgift.
Alt udstyr koster ca. 300.000 inkl afgift, dvs. en fully loaded 90D ca. 1.350.000 DKK og en fully loaded 70D gætter jeg på kommer til at koste 1.200.000.