Loading...
dk

Model X bestilling - hvad vælger du? | Tesla Forum

SuneH
SuneH Mar 2 '16
Tror sgu jeg napper 2 til den pris :-) Så har jeg en til at tage stumper fra.
DavidS90D
DavidS90D Mar 2 '16
@SuneH - Du behøver jo ikke at betale afgift på nr. 2 :-) ! 
denlange
denlange Mar 2 '16
Tik Tok - er godt nok træt af at reloade min Tesla profil.
Kiefer
Kiefer Mar 3 '16
De har vist ment "i morgen i Tesla tid..."

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Mar 3 '16
Kører nu på andet døgn med "opdatering hvert 5. minut."

Det er lidt stressende.
Kiefer
Kiefer Mar 3 '16
DeaconWP: Sæt dig bare roligt tilbage i lænestolen med et glas cognac og avisen, der sker ikke noget før i morgen...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Mar 3 '16
Ok, så hænger jeg en lampe op på sønnens værelse i stedet for.
Kiefer
Kiefer Mar 3 '16
Hvis man læser det norske forum, så er det i øjeblikket fyldt med indlæg fra folk der er  ved at aflyse deres reservationer. Og set i lyset af at Norge nok er det land med ubestridt flest reservationer så må det da godt nok gøre ondt på dem.

De står vel og skal til og udbetale et sted i mellem 50 og 75 mill i Q1 til alle dem der sletter deres reservationer. Den må da kunne mærkes i regnskabet.

Der ska i og vel godt nok sælges mange biler for at skabe en fortjeneste på et sådant beløb, det svarer jo ikke bare til 50-100 biler, men rigtige penge der skal ud af virksomheden uden der kommer noget retur.

/Martin

Bianco
Bianco Mar 3 '16
Det kan være svært at vurdere om det reelt er mange der aflyser, eller om man bare hører fra hver eneste der aflyser, men kun fra hver 10'ende der køber.
P85DK
P85DK Mar 3 '16
@Kiefer - nu er det Amerikanske marked jo stadig det største og Kina er godt på vej, men ja, mange annulleringer i Norge må gøre ondt, om ikke andet så på stoltheden.

Med hensyn til tilbagebetalingerne af depositum, så er de nok ikke regnskabsført som indtægter endnu, da det jo teknisk ikke er en indtægt, så den største umiddelbare belastning er nok hvorvidt de kan få afsat bilerne et andet sted eller om efterspørgslen mangler
Kiefer
Kiefer Mar 3 '16
Helt enig, men hvor mange af de ca. 200 der har bestilt en Model X reelt ender med også at købe en i DK?

En af sælgerne i Århus var meget optimistisk og mente ikke at de endnu havde set nogle af de kunder der normalt ville købe en Premium SUV til ove ren mill i DK, og dem skulle der jo nok være nogen af.

Hvis man ser  på antal solgte luksus SUV i DK i 2015 så udgør det marked et sted mellem 50 og 60 biler. Og hvis Tesla så bare kan tage 50% af markedet vil det vær et sted mellem 25 og 30 biler de kommer til at sælge om året. Det er 2 om måneden, det er godt nok ikke mange til at opretholde en salgsorganisation...

Antallet af solgte nye Tesla Model S i februar, mon ikke det tal ender på et rundt 0?

P85DK: Korrekt, men hvis du ser på 2015 så udgjorde Norge og DK jo et sted mellem 10 og 15% af salget. det er da noget af en nedgang. Og er du sikker på Tesla ikke "er kommet til at gøre dette" med bogføringen ud fra en tanke om at de nok skulle få solgt bilerne?

Jeg synes jeg læser om mange der har svært ved at få pengene tilbage i Norge, nogen der har prøvet her i DK?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 3 '16
DeaconWP
DeaconWP Mar 3 '16
Hvad med Jer, Martin. Køber I?
Kiefer
Kiefer Mar 3 '16
Vi er godt nok meget usikre på det hele, vi vil godt lige se prisen når de forhåbentligt åbner op i morgen for konfigurationen. 

Vi har selvfølgelig et maks budget og der kan jeg godt sige at både Founders og Signature er langt over det tilladte i vores økonomi. 

Jeg er bare pænt træt af alternativerne, hvilket betyder enten lade vores nuværende diesel SUV leve nogle år længere eller købe en lettere brugt Mercedes GL.

/Martin

P85DK
P85DK Mar 4 '16
@Kiefer - Nu er jeg ikke revisor, men hvis de er bogført som indtægt, så skal der skattes af dem. Der vil være mange fordele ved ikke at bogføre depositum som indtægt.

MEN - her er måske en åbning i forhold til SKAT. HVIS Tesla har bogført jeres depositum som indtægt, så har I vel teknisk fortaget en delbetaling, uanset om man kalder det depositum eller? Specielt jer som har betalt 250k i depositum. Det er så stort et depositum, at det alene sender et signal om at man vil købe.

Nu har jeg ikke set en Model X endnu, men premium SUV markedet er efterhånden meget stærkt, og flexleasing den foretrukne finansieringsform, så jeg tror den bliver svær den målgruppe.
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 4 '16
SQLCPH
SQLCPH Mar 4 '16

Så åbnede butikken...

1.075.857 DKK for en Model X 90D basic version med 5 x stofsæder (5 sæder er først til rådighed midt 2016). solid sort/hvid, 20" fælge, mat abachi trædecor std med.

70D kan først vælges og bestilles midt 2016 og der står starting at 729.000 DKK. Om det er med eller uden afgift kan jeg ikke vurdere...!

SQLCPH
SQLCPH Mar 4 '16

Alle priser herunder adderes med afgift i totalen:

6 sæders konfig - 25.8000

Autopilot - 21.400

Prem pakke med HEPA, aut opluk af dør, ventileret sæder, tågeligter mm - 38.600

Vinterpakke - 8.600

Ultra hifi 21.400

Bugseringspakke - 6.400

lak - 8.600

Læder - 21.400

22 " fælge - 38.600

OSV osv...

Kiefer
Kiefer Mar 4 '16
Nogen der har set priser på Audi Q7 e-tron for at have noget at sammenligne med?

Jeg må sige at herfra bliver det et nej specielt nu hvor vi slet ikke kan få en X70. Skuffende, og jeg er nok endnu mere skuffet over Tesla i hele denne sag...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 4 '16
SQLCPH
SQLCPH Mar 4 '16

Gætter på at en basic 70D kommer til at koste 906.000 inkl afgift. (ca. 150.000 mindre for batteri og 20.000 mindre hvis man vælger luftundervogn fra som er optional på 70D).

På en 90D kan P vælges til for 223.000 inkl afgift.

Ludicrous koster yderligere 112.000 inkl afgift.

Alt udstyr koster ca. 300.000 inkl afgift, dvs. en fully loaded 90D ca. 1.350.000 DKK og en fully loaded 70D gætter jeg på kommer til at koste 1.200.000.

Lars72
Lars72 Mar 4 '16
Priserne i tabel form:

P85DK
P85DK Mar 4 '16
@Kiefer - de starter ved 1.4 mill for e-tron. Mener den har en ok basis konfiguration med hensyn til udstyr. Men i forhold til den, så står en X P90DL stadigt attraktivt, sålænge man ser bort fra rækkevidde og at du kan flexe en e-tron, så prisen reelt er en helt anden
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 4 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »