Loading...
dk

Model X bestilling - hvad vælger du? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Mar 4 '16
Du regner jo den forkerte vej - 58,8 km/l og en tank på 75l = 4.410 km per tank eller 10 gange længere mellem optankning end opladningerne på en Tesla. Ser frem til den youtube video der kan dokumentere det :-)
DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '16
Tja, hvad skal man vælge? En model X, Signature til 1,605? Når en fully loaded Produktionsmodel kun koster 1,572.
Og det er med alle tilvalg. minus L
Og når man kan få sådan en Signature i form af en Founders til 1,3?
Jeg føler lidt, at det er lidt at tage røven på mig, at jeg har støttet udviklingen, og derfor skal betale mere, end andre skal for den samme vare.
Og sådan en Signature kan sikkert ikke engang sælges til nogen som helst, når en Founders er nøjagtig magen til, blot 400.000 billigere. (der er L jo med gratis)

Jeg føler mig taget ved næsen. Og har mistet lysten til en Signature.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 5 '16
P85DK
P85DK Mar 4 '16
@Deacon - det ville jeg også føle
DavidS90D
DavidS90D Mar 5 '16
@DeaconWP - Hvis du af åbenlyse årsager alligevel ikke ønsker at bestille Model X, kunne du så finde på at købe en Model S ?  Den kan jo stadig købes til gammel pris som demo.

Du beholder så Berlingoen (med anhængertræk?) i indkørslen.

Så har du både en lækker, fint udstyret, god bil med masser af plads til familien.

Og så har du Teslaen til søndagskørsel....  

DeaconWP
DeaconWP Mar 5 '16
Berlingoen fik en totalskade på lidt over 12.000 i december.<br />
Ja, de sælger stadig model S til 2015 priser.<br />
Og en model S er ikke en familiebil hjemme hos os. Med børn over 1,8 m er der altså ikke bagsædeforhold der er acceptable nok til at købe en model S.
BoHolden
BoHolden Mar 5 '16
@deacon - her i huset er ungerne 1.82 og 1.83 og der klages ikke - husk blot at bestil med soltag - det giver ekstra højde. Mit pas siger 1.88 og jeg har testet forholdene deromme, og det er ikke burhøns-lignende :-)
DeaconWP
DeaconWP Mar 5 '16
Jo. Man kn da godt være
Under glasset.

Men hvordan oplever du det så, hvis du lader somom du har siddet der en time og vil tage en lur?
Når jeg vil lægge hovedet tilbage til nakkestøtten så er det kanten af soltaget jeg rammer. Og det vil også være den kant der rammer mit hoved, hvis bilen bliver ramt bagfra og mit hoved derved "ryger bagover".
Ikke ok ni min verden.

Derudover er der for kort afstand mellem gulvet og forkanten at bagsædet.
Så men får ikke hvile i benene, når man sidder på bagsædet i længere tid.

Altså hvis jeg skal beskrive min oplevelse af en langtids afprøvning.
Kiefer
Kiefer Mar 5 '16
Har i tænkt over hvad I gør med jeres P bestilling?

Vi ender nok med at afbestille...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Mar 5 '16
P bestilling?<br />
Hvad betyder det?<br />
Nå den. Jo den skal vi nok stadig have. På en eller anden måde. Desværre er der i den ikke mulighed for at gå helt ned i en 70'er endnu. Så der er stadig positive overvejelser i gang med den.

Jeg svarer dig mere dataljeret senere.
Kiefer
Kiefer Mar 5 '16
Vi har også kigget på en X70D, men jeg synes prisen bliver for høj i forhold til rækkevidden.

/Martin

SuneH
SuneH Mar 5 '16
Mærkeligt. Teslas danske side sender én over på den tyske udgave...?
Kiefer
Kiefer Mar 5 '16
Det synes jeg da ikke. Jeg får stadig den danske side på teslamotors.com uanset hvilken af deres sider jeg går ind på?

/Martin

SuneH
SuneH Mar 5 '16
Hmm. Du har ret, sådan er det på min iPad. Det var på PC jeg blev sendt videre. Hvilket link bruger I til at konfigurere mm? Når jeg vælger Model X, får jeg en side hvor jeg kan tilmelde mig et nyhedsbrev mm - ikke en konfigurator.
DeaconWP
DeaconWP Mar 5 '16
Man kan have adgang til konfigurator på Model x, hvis man har en gammel reservation.
Sune, du kan skrive en pb. Så skal jeg hjælpe dig, hvis du synes.
Kiefer
Kiefer Mar 5 '16
Det er kun nuværende med reservation der har mulighed for at se konfigurator.

/Martin

oistre
oistre Mar 5 '16
Jeg har lige konfiguret min model x med alt men ikke en P, min reservation var fra september
DeaconWP
DeaconWP Mar 5 '16
Så 1,337 mio med 6 sæder?
oistre
oistre Mar 5 '16
rigtig og den ser flot ud
DeaconWP
DeaconWP Mar 5 '16
Det er vi enige om. Jeg sidder også og savler hele dagen over den.
Må snart have overbevist fru Jytte om købet.
Twinauto
Twinauto Mar 5 '16
Med al respekt for X, pæn i sit segment og hvis man behøver pladsen, MEN rent designmæssigt er S en langt mere harmonisk designet bil. Jeg forstår ikke hypen omkring den, den tilfører ikke noget reelt nyt rent teknisk - selv om 3 bliver bygget af "støbejern" så tilfører den jo noget nyt da den blander sig i Audi A4/BMW 3 segmenter.

Blot et indspark - I behøver ikke være enige ;-)
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »