Angående læder: Hvis det virkelig gør en forskel i dagligdagen eller ved salg, hvad koster det så at få skiftet til læderkabine hos en Autosadelmager ?
Og måske i bedre kvalitet.
Angående læder: Hvis det virkelig gør en forskel i dagligdagen eller ved salg, hvad koster det så at få skiftet til læderkabine hos en Autosadelmager ?
Og måske i bedre kvalitet.
Så blev der bestilt en Model X 90D.Stort tillykke Deacon (og fru Jytte ;-) ). Jeg forventer du holder åben bil når du får den så vi kan valfarte til Rødkjærsbro og se vidunderet ;-).
Ang. din konfiguration:
Du har ikke skrevet "træk pakke" på, det er vel en trykfejl??
De standard 20" fælgen ville også være mit valg, jeg synes den er super flot og så kan bilen trække minde med 22" fælgen.
Mht. dit fravalg af læder og premium, så tror jeg der vil være så få X'ere på markedet til at begynde med, at hvad som helst nok skal blive solgt. Jeg kan følge din tanke om at ham der har råd til hvad som helst nok ville hælde mest til at bestille en helt ny (det ville jeg hvis jeg havde råd) - eneste hage vil her være ventetiden. Tilbage er ham (mig ;-) ) som ikke har råd til det hele og som vildt gerne vil have læder - men vil fravælge det hvis enderne skal nå sammen. Men det er det sværeste og værste valg, når man skal medtænke den største udgift ved bilejerskab; afskrivningen.
Men endnu engang stort tillykke med beslutningen og jeg glæder mig til at se den!
vh, Erik
Du hjälp mig som en af de første, den gang jeg kom herind.
Den bil har du i den grad fortjent. :)
Tillykke med bestillingen. Jeg holder vejret lidt endnu, og bestiller kun hvis vi kan få dem afgiftsfrie (hvilket jeg betragter som udsandsyneligt). 1.2M for en Tesla med stofsæder er altså for dyrt i min verden, især grundet de build quality issues som jeg tror den har.
Det skal dog på ingen måde tage glæden fra dig, jeg er ikke i tvivl om at den er p.... fed.
Mht. din konfiguration så skal du bestille med hjertet, og se bort fra gensalg. Uanset hvad så vil du miste penge, og uanset hvad skal du nok få den solgt. Husk at du kan altid få afgiften tilbage ved export til den tid, og så er der mange købere. En Model X med 20% afgift skal du dog nok finde en køber til i DK om nogen år også.
I mens prøver jeg at styre misundelsen, og være karakterfast :)
/Martin
/Martin
der er nu lidt I mangler at tænke på - flexleasing/finansiel leasing har ikke så meget med alm leasing at gøre - principielt kan man selv finde sin bil og så køber leasingselskabet den ex moms - det er første fordel, idet man ikke har en "afskrivning" på momsen+ at når bilen sælges efter endt leasing periode, så er bilen interessant for firmaer, da de kan købe den uden moms, eller den kan genleases af en anden kunde. Den kan naturligvis også sælges til en privat, og så skal momsen betales, men de e jo så kun moms af bilens aktuelle værdi på salgstidspunktet.
Naturligvis også meget rart, at men kun skal have penge op af lommen til en udbetaling på f.eks. 30%
En anden fordel er (ved ikke helt hvordan det fungerer på el-biler), det er, at leasingselskabet betaler reg.afgiften pr måned, dvs at bilen også er interessant for udlandet efter endt leasingperiode.
Flexleasing/finansiel leasing adskiller sig ved, at man selv står som garant for den beregnede tilbagekøbsværdi, der er heller ikke service inkluderet - de er mere som at have sin egen bil
Leasingselskabet lever af den forrentning, som de tager samt et etableringsgebyr på 5-7.500
Og så er det jo heller ikke fordi at Tesla har overskud på bundlinjen (de taber nok ikke penge på en Model S, men de investerer pt. alle deres penge i at udbygge kapaciteten+gigafactory)