Loading...
dk

Model X bestilling - hvad vælger du? | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Mar 13 '16
Tillykke Deacon! Det er ægte Tesla-Spirit..."bare min kommende elbil med anhængertræk" :-)

Angående læder: Hvis det virkelig gør en forskel i dagligdagen eller ved salg, hvad koster det så at få skiftet til læderkabine hos en Autosadelmager ?

Og måske i bedre kvalitet.

Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Mar 13 '16
DeaconWP
DeaconWP Mar 13 '16
Hvis der er nogen der vil have en Model X konfigureret, som I så kan sidde og kigge på i Jeres helt egen PDF, for at vurdere Jeres egen fremtid som Model X ejer, så send en PB med ønsket, og jeres tlf nummer.

Så laver jeg en konfiguration som I ønsker, og sender den til Jer.

Jeg har 14 dage, indtil konfiguratoren lukker.
ErikBH
ErikBH Mar 13 '16
Citat fra DeaconWP Så blev der bestilt en Model X 90D.
Stort tillykke Deacon (og fru Jytte ;-) ). Jeg forventer du holder åben bil når du får den så vi kan valfarte til Rødkjærsbro og se vidunderet ;-).

Ang. din konfiguration:

Du har ikke skrevet "træk pakke" på, det er vel en trykfejl??
De standard 20" fælgen ville også være mit valg, jeg synes den er super flot og så kan bilen trække minde med 22" fælgen.

Mht. dit fravalg af læder og premium, så tror jeg der vil være så få X'ere på markedet til at begynde med, at hvad som helst nok skal blive solgt. Jeg kan følge din tanke om at ham der har råd til hvad som helst nok ville hælde mest til at bestille en helt ny (det ville jeg hvis jeg havde råd) - eneste hage vil her være ventetiden. Tilbage er ham (mig ;-) ) som ikke har råd til det hele og som vildt gerne vil have læder - men vil fravælge det hvis enderne skal nå sammen. Men det er det sværeste og værste valg, når man skal medtænke den største udgift ved bilejerskab; afskrivningen.

Men endnu engang stort tillykke med beslutningen og jeg glæder mig til at se den!

vh, Erik

Thor
Thor Mar 13 '16
Tillykke, Deacon!

Du hjälp mig som en af de første, den gang jeg kom herind.

Den bil har du i den grad fortjent. :)

HJJ
HJJ Mar 13 '16
Jeg ville ikke undvære AWD, læder, lak(metallic) luft og autopilot. Spørgsmålet er om det er en bil du vil køre i eller sælge?
Køb efter dit hjerte (og Jyttes)????
Men husk lædersæder. ????
Jeg er dog alt for gammel til at mene noget om dette, men føler det dog ikke.
Jeg tog læder, luft,autopilot, AWD og metallic rød.
Er stadig verdens lykkeligste mand.
Anne er dog lige så lykkelig selv om hun kun valgte farven som jeg også ville have gjort.
HJJ
larsk103
larsk103 Mar 13 '16
Nu er det vist ved at blive en Deacon-tråd ;)

Tillykke med bestillingen. Jeg holder vejret lidt endnu, og bestiller kun hvis vi kan få dem afgiftsfrie (hvilket jeg betragter som udsandsyneligt). 1.2M for en Tesla med stofsæder er altså for dyrt i min verden, især grundet de build quality issues som jeg tror den har. 

Det skal dog på ingen måde tage glæden fra dig, jeg er ikke i tvivl om at den er p.... fed.

Mht. din konfiguration så skal du bestille med hjertet, og se bort fra gensalg. Uanset hvad så vil du miste penge, og uanset hvad skal du nok få den solgt. Husk at du kan altid få afgiften tilbage ved export til den tid, og så er der mange købere. En Model X med 20% afgift skal du dog nok finde en køber til i DK om nogen år også.

I mens prøver jeg at styre misundelsen, og være karakterfast :)

DeaconWP
DeaconWP Mar 13 '16
Tja Lars.
Hvad skal jeg sige.
Det var nemt at konfigurere Signaturen. Der er alt jo betalt i forvejen, så der har jeg valgt den dyreste decor, kulfiber. Sort himmel, sorte lædersæder. Og de sorte 22 " hjul. Jeg kunne ikke fravælge noget af det andet, og jeg kunne vælge Ludicrous. Men nej tak.
Men hvad skal jeg dog bruge det til?

Jeg har så taget den billigste version sæder, fordi det er 6 sæder jeg vil have og ikke 7, selvom jeg ville få for ca 10.000 kroner mere vare. Senere vil 5 sæder være lidt over 30.000 kr billigere, når det bliver til rådighed. Men, 2 voksne, en på 13, en på snart 18, så er der da plads til deres kommende kærester. og i hverdagen også til Svigermor, som jeg gerne tager med på ture, når vi samles i familien.

Den store søn vil sætte meget pris på det køling i forstolene, der er med i den interiør pakke, som vi jo ikke kunne fravælge her.
Så tilvalgte vi vinterpakke, og selvfølgelig trækket.
Jeg har snakket med Tesla i Holland, og de siger, at jeg godt må trække fuld last, hvis jeg har 20 " hjul på. Så da jeg alligevel kun har en 750 kg trailer, er det godt nok med de 1500 kg på 22". Til en start. (22" kan jo sælges)

Det er en lidt vild pris, men jeg må se om jeg kan overtale fruen til at vi beholder denne dejlige Signature. Og så må jeg tilbyde at arbejde lidt over i fremtiden.

Jytte har så en lidt mere sparsommelig tilgang til emnet. og i fællesskab vil vi skabe en bil, som vi ikke har problemer med. Vi synes begge to, at vi skal have så mange biler til DK som muligt så hurtigt som muligt. Så hvis vi ikke risikerer at stå med et problem, skal den konfigureres så godt som muligt, hvis I forstår.

Vi har stadig 14 dage til at ændre den konfiguraton, så fremtiden må vise, hvad vi får ud af at besøge Tesla i Aarhus for at se på Alcantara, stof kontra læder osv.

Jeg riskerer at måtte nøjes med den 90 D, som hun køber.

Så den skal selvfølgelig indeholde det vi begge mener at have lyst til at bruge penge på. Derfor er vi endt på en 90 D, uden det der P, der på en S model har vist sig lidt for godt betalt.
Ellers vil vi da gøre vores bedste for at tilfredsstille os selv bedst muligt, og så også tænke på den næste ejer, der kan dukke op på et hvilket som helst tidspunkt.

Og Lars, jeg håber da stadig på, at mit arbejde med politikerne bærer frugt, så både min og andres biler bliver afgiftsfrie. Men jeg kan jo ikke sidde med hænderne i skødet og så vente på en politisk afgørelse i begyndelsen af juni, hvis jeg skal tro på mit sædvanlige held. Hvis jeg så først effektuerer min ordre til den tid, så vil jeg ikke være særligt glad, for så kommer den jo ikke før 1/7. Så min beslutning er, at jeg gambler med fruens og min formue. Men jeg skal nok få løst problemet, for indtil nu vil jeg jo kun tabe de 30.000 kr, som jeg låser mit depositum på, når jeg endeligt konfirmer.
Og så vil jeg være en lykkelig ejer af en Model X Signature. Så sælger Tesla nok den anden til en tysker, der sikkert er ivrig efter at overtage et afbud.

Det er mine bevæggrunde til at handle som jeg gør.

Jeg er:

Blåøjet, naiv, optimist, tror på det bedste i de fleste mennesker.

Og så ser jeg det halvt fulde glas.

Men allerbedst: Jeg har en sød og forstående hustru, der både vil glæde mig og vores børn med vores "status symbol".
(Drengene synes det er sejt, at vi har bestilt en model X hver)

Pu ha, fik jeg nu skrevet for meget? Men hvad hjertet er fuldt af, lø...

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 13 '16
HJJ
HJJ Mar 13 '16
DeaconWP
Glem nu dine sønner og det svære (Jytte) . Lav nu din bil efter dit hjerte.
De vil s'gu da elske dig for din beslutsomhed.
Jeg er godt nok ældre end dig, men alle (sønner , kone og venner er da overlykkelige på gode argumenter fra mester. Har du dem er der vel ingen problemer.
Twinauto
Twinauto Mar 13 '16
+1
Kiefer
Kiefer Mar 13 '16
Deacon: Jeg skal lige forstå dig helt, er du ved at købe biler for 2,5 millioner?

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Mar 13 '16
Ja, det er vist rigtigt nok..

Men pengene skal jo først falde i juni.

Jeg arbejder over i næste weekend, og så er der jo påsken, hvor jeg skal arbejde alle helligdagene.

Og så smutter jeg lige ind til min bankrådgiver i Nordea i Viborg. Hende må jeg hellere snart få spurgt, om jeg må låne lidt penge.

Uups, jeg har lige regnet efter, det er worst case 2,78 mio. eller som jeg håber, kun 2,2, som den endelige regning lyder på.

Twinauto
Twinauto Mar 15 '16
Uanset om det er en Tesla X, så skal du altså forvente en voldsom afskrivning i kr/øre, du er oppe i et segment, hvor der er få købere og ofte kun virksomheder som ønsker at købe ex moms, den burde seriøst flexleases pga moms og afgift som andrager en del 100-tusinder. Med mindre du køber den via firma ex moms.

Kender ikke dine vilkår Deacon, men vær forberedt på tab uanset hvad
P85DK
P85DK Mar 15 '16
Helt enig med Twinauto
DeaconWP
DeaconWP Mar 15 '16
Ja, det er sikkert rigtigt, at hvis jeg kører i en bil, så vil den tabe i værdi. Min Spark har da også tabt en del på de 4 år, den nu har på bagen.
Mine vilkår?
Jeg er bare en almindelig lønmodtager, der ikke får kørepenge, og som så selv skal betale alle udgifter til sin bil. Så jeg skal da betale fuld moms af mit køretøj, når jeg får det.

Leasing? Er det ikke bare hvor et firma er mellemhandler, og så tjener penge på at leje biler ud til folk der køber bilen på afbetaling.
Leasing er vel egentlig også en sikker måde at tabe penge på en bil. Der er førstegangsydelsen. Der er månedlige udgifter. Der er afgiften, som skal betales af den. Og så skal man sikre, at bilen kan sælges igen for en eller anden minimumspris. Så det tror jeg er meget dyrt.

Jeg tror min kommende Model X skal bruges i  mage år i fremtiden. Af mig og min familie. Så mit tab på bilen skal "financieres" af mange års brug.

Og så regner jeg med, at der vil være interesse for en "meget lidt brugt" lige så snart de kan ses i trafikken i DK. Og så er det jo ikke kun mig der er glad.
MrCoffee
MrCoffee Mar 15 '16
Hej Deacon, der er adskillige leasingmodeller. Jeg har tidligere altid være en "kontant" fyr men må indrømme at det nogen gange er tosset. Da leasingselskaberne kan købe 100 eller 1000 biler op på en gang, ligger deres avance der i forhold til hr. og fru kakkelbord. Beskatningsværdien som du ser mange gange som bruges i firmaregi, er lidt omskrevet faktisk den pris de kan sælge bilen til når rabatterne ruller. Peter
Kiefer
Kiefer Mar 15 '16
MrCoffee: Problemet med leasingselskaber og Tesla er at de køber bilerne til samme pris som Hr. og Fru. Danmark. Derfor har det været en relativ dyr forretning. Men måske det nu ændrer sig lidt hvor man også skal se på beskatningsværdien af bilen hvor der nu er kommet afgifter på også.

Når vi snakker afskrivning af en luksus SUV, snakker vi vel traditionelt set en 33-40% første år. 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 14 '16
Twinauto
Twinauto Mar 15 '16

der er nu lidt I mangler at tænke på - flexleasing/finansiel leasing har ikke så meget med alm leasing at gøre - principielt kan man selv finde sin bil og så køber leasingselskabet den ex moms - det er første fordel, idet man ikke har en "afskrivning" på momsen+ at når bilen sælges efter endt leasing periode, så er bilen interessant for firmaer, da de kan købe den uden moms, eller den kan genleases af en anden kunde. Den kan naturligvis også sælges til en privat, og så skal momsen betales, men de e jo så kun moms af bilens aktuelle værdi på salgstidspunktet.

Naturligvis også meget rart, at men kun skal have penge op af lommen til en udbetaling på f.eks. 30%

En anden fordel er (ved ikke helt hvordan det fungerer på el-biler), det er, at leasingselskabet betaler reg.afgiften pr måned, dvs at bilen også er interessant for udlandet efter endt leasingperiode.

Flexleasing/finansiel leasing adskiller sig ved, at man selv står som garant for den beregnede tilbagekøbsværdi, der er heller ikke service inkluderet - de er mere som at have sin egen bil

Leasingselskabet lever af den forrentning, som de tager samt et etableringsgebyr på 5-7.500

P85DK
P85DK Mar 15 '16
@Kiefer - jeg tror nu nok at Sixt fik en mærkbar rabat på deres bestilling, ellers hænger deres model ikke sammen :-)

Hvis Deacon har tænkt sig at køre i den mange år frem, så kan det bedst betale sig at købe, specielt hvis han ikke behøver at låne pengene. Det er klart at man taber mindre på at have en VW e-UP i 10 år end en Model X P90DL i 10 år, så man skal stadig have plads i økonomien til at tabe pengene :-)

Med hensyn til flex, så er der umiddelbart 2 problemer i forhold til en Model X

1: Den er ny, så det er høj afgift. De fleste flexer biler som er mere end 36 md, da det betyder væsentligt lavere afgift.

2: Selv med momsen fratrukket, så er finansieringsbehovet relativt stort og flex selskaberne tager sig typisk nogle pænt høje renter. I dagens marked er alt over 4% rigtig meget og det er ikke unormalt at se et flex selskab prøve at tage 9%

Plus på flex hænger du selv på afskrivningen, så den model er ene og alene interessant i forhold til at minimere afgiften mest muligt og i det første år er der jo kun 20% afgift på en Model X

Og da afgiftsbelægningen løbende stiger på en Model X og andre elbiler, så er flex modellen direkte counter productive, da afgriftsgrundlaget vurderes og beregnes hvert år.
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 14 '16
KimT
KimT Mar 15 '16
Tror heller ikke sixt har fået rabat. Hvorfor skulle de giver rabat til Leasing selskaber. De udnytter deres produktion 100% - der er ingen "gamle modeller" der står et eller andet sted og samler støv. Bilerne produceres først når de bestilles.

Og så er det jo heller ikke fordi at Tesla har overskud på bundlinjen (de taber nok ikke penge på en Model S, men de investerer pt. alle deres penge i at udbygge kapaciteten+gigafactory)

P85DK
P85DK Mar 15 '16
Ok - hvis det er tilfældet så er der nogle som ikke kan finde ud af at regne hos SIXT.

Overvej lige deres investerings case. Tilsvarende modeller hos konkurrenterne indkøbes uden afgift og med en ganske betydelig rabat, hvilket så slår ekstra meget igennem når der kommer afgift på, mens Tesla købes til en pris der er højere end tilsvarende biler med afgift.

Godt nok er Tesla fed, men hvis du køber op mod 300 stk. så skal du godt nok være klodens dårligste indkøber hvis du ikke får flåde rabat :-)

Hvis du går hen og køber 4 stk på én gang, så vil jeg mene at du kan forhandle dig til rabat
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »