Loading...
dk

Ny opdatering | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Nov 27 '14
Citat fra Kristian70k

har lige sendt en mail til team tesla :) mit forslag til en software update.. (og jeg har ikke engang fået min bil endnu :)) forslaget er at man når man skal ud og handle, har mulighed for at vælge at når man kommer tilbage at bagage rummet åbner sammen med dørene (ved at de bare låses op, men hvis man har tehpakken kunne det jo nok være muligt at den selv kørte op)) :) Hvad kunne i tænke jer af opdateringer? noget der kunne gøre denne overlegne bil endnu mere overlegen?

En løsning som peugeot har hvor man "sparker" under kofangeren kunne måske være en løsning?

Det du efterspørger er vel en "håndfri" åbning, så man ikke skal sætte poserne. 

kajakaj
kajakaj Nov 27 '14

Det med valgfrie faste hastigheder kunne jeg godt bruge. Bruger lige nu fartpiloten, men den holder jo bare hastigheden. Hvis det andet skulle fungere, skulle det være sådan at den valgte max. hastighed ikke kan overskrides, men at man sagtens kan køre langsommere - dvs. speederkørsel (ikke fartpilot)

FrederikC
FrederikC Nov 27 '14

Måske vi skulle lave en forslag til forbedringer tråd?

Jeg har også et par småting:

- Slå dæmp af volumen fra når man åbner døren.

- Sidelys når man kommer under eks. 20 kmt fremfor først når man drejer, den ved jo via blinklys at man skal dreje (gjorde min vw).

- Trafik info (TA) selvom man hører Media.

- Forslag af flere ruter ved nav med tid/km/forbrug.

- Favoritter på Tlf.

Har sikkert flere forslag, kommer nok i tanke om dem om 3-2-1....

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Nov 27 '14
kajakaj
kajakaj Nov 27 '14

gode forslag

kajakaj
kajakaj Nov 27 '14

God ide. Deaktivering af nedblænding når man bakker kunne jeg også godt bruge.

Hookmaker
Hookmaker Nov 27 '14
Max hastighedsbegrænser
Driverprofil styret af/ låst til nøgle eller tlf.
Automatisk udstigningsprofil rat tilbage og sæde op
mulighed for pegefunktion på Google navigation, samt træk af ruteændringer som på G maps
kajakaj
kajakaj Nov 27 '14

@Hookmaker - enig. Udstigningsprofil kan du klare ved at lave en bruger, som f.eks. hedder exit, hvor du instiller rattet til højeste position og sæde op og tilbage. Det virker fint.

Kristian70k
Kristian70k Nov 27 '14

Citat fra FrederikC
Citat fra Kristian70k

har lige sendt en mail til team tesla :) mit forslag til en software update.. (og jeg har ikke engang fået min bil endnu :)) forslaget er at man når man skal ud og handle, har mulighed for at vælge at når man kommer tilbage at bagage rummet åbner sammen med dørene (ved at de bare låses op, men hvis man har tehpakken kunne det jo nok være muligt at den selv kørte op)) :) Hvad kunne i tænke jer af opdateringer? noget der kunne gøre denne overlegne bil endnu mere overlegen?

En løsning som peugeot har hvor man "sparker" under kofangeren kunne måske være en løsning?

Det du efterspørger er vel en "håndfri" åbning, så man ikke skal sætte poserne. 

jeps.. sådan du når du holder ved rema kan trykke på en lille skærmknap hvor der står "åben trunk når jeg retunere til bilen.."
muller
muller Nov 28 '14

@Hookmaker: Enig med g-maps peg-og-træk funktionen den er genial og ville passe super ind i TMS, den har jeg savnet meget...

Ellers kunne man godt ønske sig en lille (måske rød) lampe i instrumentbordet som lyste ved regen-aktiveret bremselys, så man slipper for at sidde og holde øje med batteriskærmen :-)

Mulighed for muting af lydanlæg i bakgear ville også være fint.

Kiefer
Kiefer Nov 28 '14

Muller: Hvorfor vil du mute i backgear?
Og hvad ville du bruge informationen omkring bremselyset til?

Det jeg synes jeg mangler er at, fartpiloten kunne fungere på samme måde som det gør hos Mercedes, at et lille svirt op giver 1km/t ekstra og et helt svirt op runder op til nærmeste 10 eller +10 hvis man f.eks. kører 110 og vil op på 120km/t. Og så ellers få LIM tilbage i fartpiloten, som er det Kaj efterspørger omkring maksimal hastighed, den er der på Mercedes og er kun aktiv når lyset i pinden lyser, lyset har Tesla så brugt til at aktivere eller deaktivere hele fartpiloten, den forstår jeg slet ikke?

Det andet med +5 km/t synes jeg er mere forvirrende end det gavner.

Noget andet der kunne være smart ville være en "lukke alle vinduer hvis det regner" funktion, den burde være rimelig nem at implementere for dem.

Jeg synes det er rart med dæmp af volumen når man åbner døren, så den ville jeg ikke have fjernet. 

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Nov 28 '14

jeg har sku da set en video hvor ham der viser den frem siger at et nyk giver en miles i timen.. og et længere giver 5? er det ikke sådan?

Kiefer
Kiefer Nov 28 '14

Kristian: Jo lige nøjagtigt dog er det her i Europa 1km/t og 5km/t, og det er det jeg gerne ville have lavet om :-)

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Nov 28 '14

ok :) det burde jo være let for dem.. skriver i forslag til dem?

PerPower
PerPower Nov 29 '14

Jeg ved ikke om i kender til denne her side: http://teslatap.com/questions/ - der er mange gode forslag til alle former for forbedringer. Har læst et sted at Tesla kigger disse forslag igennem med jævne mellemrum.

SimonHN
SimonHN Nov 30 '14

Kunne være fedt hvis man kunne klikke på en supercharger og se hvor mange ledige pladser der er. :)

SimonHN
SimonHN Nov 30 '14
Hvis jeg feks skal syd på og kan se at alle stander er optaget i Rødekro. Så kunne man jo smutte forbi Middelfart.

Selvfølig er det ikke en garanti for der er plads. Men jeg vil gerne kunne se om der er fyldt op lige her og nu. :)
kajakaj
kajakaj Nov 30 '14

Mange ledige ladestandere, så ikke noget problem lige nu. I sommer var SC godt besøgt af Nordmænd på gennemrejse, men jeg har alligevel aldrig set flere end 4 standere i brug samtidig i Randers

SimonHN
SimonHN Dec 1 '14
Nej kan godt se der ikke er nogle problemer lige nu når jeg drøner forbi Randers. Men spørgsmålet er hvordan det ser ud efter model 3 kommer på gaden.

Men der er vist et større problem i USA lige nu end vi har. Der har jeg da set flere stå og vente på at komme til. Det bliver vel kun værre med tiden.
NOELON
NOELON Dec 1 '14

Det er klart, at problemet med køer på SuC'erne tendentielt bliver større med mindre nettet af SuC bliver mere fintmasket. Men dermed stiger problemet med hvilken SuC man vælger større. En enkel funktion, som kan give et ganske godt billede (omend ikke 100% - ikke mindst pga lokale) er hvis man kunne se for hver enkelt SuC hvormange der var pt. og deres SOC, SAMT hvormange (og afstand) der havde sat navigationen ind på den SuC. Det er vel hvad vi ofte gør på langfart: sætte navigationen på den udvalgte SuC.

Forummets indlæg er redigeret af NOELON Dec 1 '14
muller
muller Dec 2 '14
Citat fra Kiefer

Muller: Hvorfor vil du mute i backgear?
Og hvad ville du bruge informationen omkring bremselyset til?

Af samme grund som jeg vil kunne mute i alle andre gear. Fx for at kunne koncentrere mig lidt bedre under bakning, hvor jeg ikke kan se noget ud af bagruden og kameraet er iset til. Det er da bare mærkeligt at man ikke kan mute med gearvælgeren i 'R'.

Det samme som jeg vil bruge de blinkende grønne lygter (som i øvrigt er akkompagneret af en klikkende lyd) i instrumentbordet til når blinklyset er aktiveret; at blive orienteret om at min bil sender signaler om mine intentioner til den omkringværende trafik. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »