Sidder lige nu i München på et hotel som sagde de havde stik i kælder til opladning.
Det havde de også... schuko alm. stikkontakt som selvfølgelig ikke virkede.
For at køre herned skal man have styr på sin tur og man skal ikke regne med at kunne køre mere end 130 i timen, medmindre man vil ind og lade konstant.
Jeg ville ønske at man kunne lade med fuld power på Suc uanset hvor meget strøm man har på. men det er jo nok ikke teknisk muligt?
Fordi:
man kører hjemmefra med fuld power og satser på at ramme en Suc med meget lidt power.
Så lader man fra 0-50 km op til 250 km.
Går rimelig hurtigt når man lader fra næsten 0.
Nok fordi vi kun mødte en Tesla på hele vores tur til Munchen (vi var på 6 Suc).
30 min tog det fra 5 km til 250 km.
med 130 i timen rakte de 250 km til ca. 170 km reel kørsel.
Så var vi tæt på nul igen.
Så man kommer nemt til at bevæge sig dernede i 0-300 km hele tiden, da man jo sjældent gider vente en time.
En ting man skal være super skarp på, er at ramme frakørsel til Suc, når man bevæger sig nede under 50 km rækkevidde.
I kan selv regne ud hvorfor :-)
Vi måtte i øvrigt køre fra på et tidspkt. da vi pludselig ikke havde nok til næste Suc.
Efter lidt hjælp fra det lokale politi som undrede sig over vores luskede kørsel i en meget lille tysk by kl. 23, så blev vi guidet til det lokale elselskab, som havde en stander med type 2 og 16 Amp. Skulle ringe til et nr og så blev stik frigivet. Ring igen og det blev lukket.
Vi fik så nok strøm til at nå næste Suc.
det der gik galt for os var at vi ikke havde helt styr på navigationen i bilen.
Når vi trykkede på næste Suc fik vi at vide at der var 80 km til den.
Men når man så klikkede navigate ændrede det sig pludselig til 110 km til samme Suc.
Det forstår vi stadig ikke helt :-)
Desuden skal man vænne sig til en NAVI der ikke inf. om hvorfor den pludselig vil have os fra et eller andet mystisk sted.
Men det kan så være fordi vi ikke kan nå næste suc og den vil have os tilbage, eller det kan være på grund af kø. Gætter vi på her bagefter.
Men egen NAVI på tlf. fortæller ligesom hvorfor :-)
Men ellers vil jeg sige at det har været en super behagelig tur.
At alle 4 i bilen kan tale ubesværet sammen med selv 170 km i timen (de få gange vi havde strøm nok til det :-), er helt usædvanligt.
Det kunne man ikke i min Audi A6, selvom den føltes meget lydløs.
Jeg var slet ikke så udkørt som jeg plejer at være når jeg når München.
Men skyldes nok at vi har kørt 130 det meste af vejen og haft mange ladepauser.
Men de 3-4 ekstra timer man bruger i forhold til før, skal man huske at regne ind i ud og hjem tur.
Det kunne være rart med erfaringer omkring hoteller med opladning DER VIRKER omkring Kassel og München. Gerne med 16 AMP.
Tror rigtig mange tager en overnatning deromkring.