Loading...
dk

Destination Charging Tyskland | Tesla Forum

SuneH
SuneH Mar 4 '16

Er der nogen der har kendskab til et hotel omkring Kassel, som tilbyder Destination charging?

Har prøvet supercharge-me.de, men synes ærlig talt det er meget uoverskueligt. Hotels.com og lignende, men opladningsmuligheder indgår ikke som info om de forskellige hoteller mm.

Seppe
Seppe Mar 4 '16
thenewmotion.com har flere type2 standere i byen. Jeg har netop selv modtaget mit kort der til.
SuneH
SuneH Mar 4 '16

Tak - har netop rekvireret deres kort.

Må nu tilslutte mig hylekoret vedr. opladning.

Jeg har nu kort fra 3 forskellige udbydere (Clever, Eon og nu TheNewMotion) samt et virvar af apps (plugshare, Eon, Clever, Amppal og snart også TheNewMotion) på min telefon. 

Har konsulteret en række hjemmesider (Supercharge-me.de, Teslas egne supercharge kort mm) og er FORTSAT i tvivl om/hvordan jeg kommer igennem Tyskland med en overnatning.

Dertil skal nævnes den bunke ledninger/adapterer, som skal fyldes i "fodhullet" i trunken (UMC, Type2, CEE16 forlænger, blå adaptor, Schuko etc). Støn. Ville sgu være noget nemmere i en dieselhakker.

HJJ
HJJ Mar 4 '16

Du har SUC 101 km. før Kassel ( Rhüden )

Du har SUC 32 km. efter Kassel. (Malsfeld )

Ellers er der gode hoteller ved Melsungen

Eller er det fordi du vil lade medens dusover ?

HJJ

ODE90D
ODE90D Mar 4 '16

Blot til info. I modsætning til de fleste SuC'ere i Tyskland har Rhüden kun 4 standere, og der kan godt være pres på (men den har til gengæld en god restaurant).

Du kan overveje om ikke du skulle prøve at planlægge en rute der ikke omfatter Rhüden grundet risikoen for kø (Malsfeld har 6 og Lutterberg 8)

SuneH
SuneH Mar 4 '16
HJJ: Ja, ideen er at lade på SuC i Rhuden, så vi lige kan nå til Kassel eller der omkring. Og så lade til 90% mens vi sover og de sidste 10% mens vi spiser morgenmad, så vi kan køre omkring 300 km i et stræk inden vi skal på SuC igen. Vi skal til Provence, lang tur, så derfor tænker jeg det må må være smart at lade mens man sover (=multitasking).

ODE90D: godt set. Tak for tippet. Lyder som en god idé at planlægge uden om Rhuden.
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Mar 4 '16
TorbenS
TorbenS Mar 4 '16
Jeg har valgt https://www.plugsurfing.com/en/

som kan bruges i Tyskland, Holland, Belgien, Luxemborg, Schweiz og Østrig.

Jeg har skrevet til dem om Frankrig også kommer med og det gør det snart.

"Hi Torben,

Of course we are going to expand to France. Which partners come first we can't disclosed yet. Stay tuned!

Jacob
PlugSurfing "

koden
koden Mar 5 '16
Skal til Wagrain på tirsdag. 

Er der nogen af SuC's der har rabat aftale med et hotel ved siden af.

Eller var der nogen der kendte det hotel hvor man kan lade om natten som Sune efterspørger?

Jeg vil helt klart gerne have en 100% ladning mens jeg alligevel sover :-)

Vil tro jeg er omkring Nürnberg når vi skal sove.

Kender i den her:

https://evtripplanner.com/planner/2-5/?id=ms2w

Forummets indlæg er redigeret af koden Mar 5 '16
Flemming
Flemming Mar 5 '16
Der er 4 hoteller i Nürnberg der tilbyder opladning.
Acom hotel Nürnberg type 2 32amp.
Hotel kreuzeck Nürnberg CEE 16 Amp.
Mercure hotel Nürnberg CEE 16 Amp.
Maritim hotel Nürnberg. Type 2 16 Amp.
Jeg her ikke selv overnattet på disse hoteller og kender derfor ikke priserne.
SuneH
SuneH Mar 5 '16
Flemming, hvordan fandt du dem?
Flemming
Flemming Mar 5 '16
Hej Sune, jeg finder dem som regel på supercharge-me.de og selvom at der nu er mange supercharger, overnatter vi så vidt muligt på hoteller der tilbyder opladning, og lader 100 % op
Har haft over 20 overnatninger med opladning og har kun betalt en gang for strømmen, ialt 10 EUR, hvilket var helt i orden da det var et meget billigt hotel.
NB. Hvis du lader med schuco el CEE 16 Amp så husk at skruet et par Amp ned for ladestyrken,
Så sikringerne ikke går i løbet af natten.
koden
koden Mar 9 '16

Sidder lige nu i München på et hotel som sagde de havde stik i kælder til opladning.

Det havde de også... schuko alm. stikkontakt som selvfølgelig ikke virkede.

For at køre herned skal man have styr på sin tur og man skal ikke regne med at kunne køre mere end 130 i timen, medmindre man vil ind og lade konstant.

Jeg ville ønske at man kunne lade med fuld power på Suc uanset hvor meget strøm man har på. men det er jo nok ikke teknisk muligt?

Fordi:

man kører hjemmefra med fuld power og satser på at ramme en Suc med meget lidt power.

Så lader man fra 0-50 km op til 250 km.

Går rimelig hurtigt når man lader fra næsten 0.

Nok fordi vi kun mødte en Tesla på hele vores tur til Munchen (vi var på 6 Suc).

30 min tog det fra 5 km til 250 km.

med 130 i timen rakte de 250 km til ca. 170 km reel kørsel.

Så var vi tæt på nul igen.

Så man kommer nemt til at bevæge sig dernede i 0-300 km hele tiden, da man jo sjældent gider vente en time.

En ting man skal være super skarp på, er at ramme frakørsel til Suc, når man bevæger sig nede under 50 km rækkevidde.

I kan selv regne ud hvorfor :-)

Vi måtte i øvrigt køre fra på et tidspkt. da vi pludselig ikke havde nok til næste Suc.

Efter lidt hjælp fra det lokale politi som undrede sig over vores luskede kørsel i en meget lille tysk by kl. 23, så blev vi guidet til det lokale elselskab, som havde en stander med type 2 og 16 Amp. Skulle ringe til et nr og så blev stik frigivet. Ring igen og det blev lukket.

Vi fik så nok strøm til at nå næste Suc.

det der gik galt for os var at vi ikke havde helt styr på navigationen i bilen.

Når vi trykkede på næste Suc fik vi at vide at der var 80 km til den.

Men når man så klikkede navigate ændrede det sig pludselig til 110 km til samme Suc.

Det forstår vi stadig ikke helt :-)

Desuden skal man vænne sig til en NAVI der ikke inf. om hvorfor den pludselig vil have os fra et eller andet mystisk sted.

Men det kan så være fordi vi ikke kan nå næste suc og den vil have os tilbage, eller det kan være på grund af kø. Gætter vi på her bagefter.

Men egen NAVI på tlf. fortæller ligesom hvorfor :-)

Men ellers vil jeg sige at det har været en super behagelig tur.

At alle 4 i bilen kan tale ubesværet sammen med selv 170 km i timen (de få gange vi havde strøm nok til det :-), er helt usædvanligt.

Det kunne man ikke i min Audi A6, selvom den føltes meget lydløs.

Jeg var slet ikke så udkørt som jeg plejer at være når jeg når München.

Men skyldes nok at vi har kørt 130 det meste af vejen og haft mange ladepauser.

Men de 3-4 ekstra timer man bruger i forhold til før, skal man huske at regne ind i ud og hjem tur.

Det kunne være rart med erfaringer omkring hoteller med opladning DER VIRKER omkring Kassel og München. Gerne med 16 AMP.

Tror rigtig mange tager en overnatning deromkring.

T3S7A
T3S7A Mar 9 '16
Du skal altid huske at trykke på Navigate. For når du trykker på en Supercharger, eller en anden lokation, så er det altid i fugleflugt den beregning det. Det er først når man trykker navigate at den beregner en rute. 
koden
koden Mar 9 '16

ahh.. derfor.. :-)

Tak for det.

kan kun gentage...vær bedre forberedt end vi var, medmindre du ligesom mig heller ikke lider af hjerteproblemer :-)

men det er ikke sjovt at køre rundt med 3 km tilbage og ikke kan finde Tesla i München.

Som så viser at være et omme bagved noget og ligner noget der er løgn...

PS: Hotel schuko stik virkede i øvrigt...min adapter fra DK skal bare vendes 180 grader.

Den anden vej springer den sikringer.

Gør den ikke i DK.

Forummets indlæg er redigeret af koden Mar 9 '16
T3S7A
T3S7A Mar 9 '16
Ja,Tesla München ligner bare noget der er løgn. Man tror man kører ind til en losseplads. I hvert fald ikke et sted man lige forbinder med et sted hvor de har med virkelig dyre biler at gøre ( Sammenlignet med hvor man vil finde en Mercedes eller BMW i samme Tyske prisklasse )
Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Mar 9 '16
Kiefer
Kiefer Mar 9 '16
Koden: Interessant og spændende læsning, jeg skal selv til München igen om en 3-4 ugers tid efter lige at have været der i sidste uge, næste gang vil jeg forsøge med mig at køre der ned i stedet for en flyver. Jeg har fundet et hotel i Unterschleissheim kun ca. 30km fra SuC Schweitenkirchen, så jeg regner ikke med det bliver nødvendigt med at kunne oplade på hotellet. De tilbyder det nu godt nok heller ikke.

Jeg regner med at ruten vil hedde:

Århus- > Busdorf -> Bispingen -> Rhüden -> Malsfeld -> geiselwind -> Schweitenkirchen (München) 

Det længste træk ser ud til at blive fra hjemme i Hinnerup og så til Busdorf på lidt over 220km, ellers ligger resten på mellem 122 og 210km.

Samlet rejsetid med fly når jeg regner fra dør til dør var ca. 8 timer, så hvis bilen er dobbelt op, er det sikket 3x så sjovt i forhold til lufthavne og taxier...

/Martin

SuneH
SuneH Mar 9 '16

Martin, jeg fik det gode råd i en anden tråd, at der i Rhüden kun er 4 standere, så risikoen for kø dér er relativt høj. Så det kan måske være en god idé at planlægge uden som Rhüden.

Når jeg skal til Provence i påsken, hedder ruten:

Nørre Alslev - Braak - Bispingen - Lutterberg - Mücke - Hirschberg - Achern - Mulhouse- Beaune - Macon - Orange

Længste stræk er 239 km to steder, nemlig mellem Bispingen og Lutterberg (Rhüden springes over) og mellem Mulhouse og Beaune. Da jeg kører i en 70'er, skal der lades til mindst 80% for at køre de to lange stræk. Heldigvis passer det med frokost og aftensmad, så det med at holde stille ca. 40 min er helt ok der.

HRH
HRH Mar 10 '16
@Kiefer. Det lyder som en spændende tur. Hvis du har tid, når du nu er i Schleissheim, og hvis det interesserer dig, så er der nogle af de flotteste barok anlæg i tyskland der.
https://de.m.wikipedia.org/...age_Schlei%C3%9Fheim
Der er faktisk 2 slotte lige ved siden af hinanden. Et nyt og et gammelt. Det gamle fik et pulver under krigen, men det nye er urørt.
Venter iøvrigt spændt på referat fra turen, og hvordan det gik med forbruget.
God tur