Loading...
dk

Hvem sælger først sin Model S? | Tesla Forum

Markman
Markman Jun 2 '14
Forklaring følger:

Jeg er bidt af en gal Tesla! Har prøvekørt og konfigureret talvis af gange. Følger med både her på forum og elbilforum.no. Desværre tillader privatøkonomien ikke et bilkøb til ca 700.000 kr. de næste par år. Heller ikke når brændstofbesparelsen ved ca 40.000 km/år regnes med (kører idag en relativt økonomisk Mercedes A W176 dieselhakker).

Hvor mange af jer der har købt en Model S, regner med at beholde den i "mange år"?
Uanset hvor glad jeg har været for alle de biler jeg har ejet, har jeg begyndt at se mig om efter noget andet efter et års tid eller halvandet. Så hvornår tror I at vi kommer til at se brugte Model S til salg?

Jeg tænker, at vi for alvor først får den at se på brugtmarkedet, når Model X rammer gaden, og Model S-ejere får lyst til at "opgradere" eller "prøve noget andet". Hvad tænker I?

En mellemudstyret Model S85 "bør" vel i øvrigt koste ca 4-500.000 kr brugt, 2-3 år gammel med ca 80-120.000 km. Eller??? (Det er selvfølgelig udbud/efterspørgsel der bestemmer prisen, men sammenlignet med 5-serie eller E-klasse til samme pris)
FrederikC
FrederikC Jun 3 '14

Markman, jeg har de seneste par gange kun haft bilerne max. 2 år, men det har primært været fordi at jeg er gået fra Touran -> Passat -> Passat CC hvor forskellen ikke har været så stor.

Regner med at have Tesla'en 2-3 år, måske mere, alt efter hvor glad jeg bliver for den og hvordan værditabet ser ud om 2-3 år.

KS
KS Jun 3 '14
@markman:
Er tidligere også blevet hurtigt træt af mine biler - men det gælder ikke for min S.
Glæder mig endnu til at komme ud i den hver dag..
krogsgaard
krogsgaard Jun 3 '14

Regner ikke med at sælger den, den skal "køres ud". Så vil jeg hellere skifte nummer 2 bil ud med elbil også på et senere tidspunkt. Der kommer til at gå lang tid før andre kommer op på siden af dem.

NOELON
NOELON Jun 3 '14

Det bliver heller ikke mig der først sælger min Model S.

Forummets indlæg er redigeret af NOELON Jun 3 '14
Plar
Plar Jun 3 '14

Vi har haft div biler, Audi A4-A5-A6-TT, BMW 3 serie-5 serie og cab C og alm Passat. alle biler er jeg blevet død træt af efter kort tid. Må sige en TMS er det vildeste køretøj om så der skulle komme afgift på bilen og man vil kunne sælge den uden tab om få år tvivler jeg på den sælges med mindre det er for og bytte til en ny og måske endu bedere Tesla:)

kajakaj
kajakaj Jun 3 '14

Vi regner med at beholde Teslaen 12-15 år, hvis vi ikke bliver fristet af en nyere model, eller den begynder at få alderdomstegn.

Kiefer
Kiefer Jun 3 '14

Vi har det på samme måde, næste bil der skal skiftes er ML'eren når X har ramt gaden og er til at få fingre i. Vi beholder bilen i minimum garantiperioden på de 4 år, hvad der sker derefter er ikke til at sige, kommer jo an på hvad dem der har haft bilen siden 2012-2013 begynder at opleve af problemer når deres bil er udenfor garanti. Som er et år tidligere end min.

Der vil uden tvivl komme Tesla S til salg om 3-4 år, først og fremmest vil der jo ske en udvikling i udstyr som mange måske vil gå efter, der mangler efter europæiske standarder jo en masse sikkerhed sammenlignet med andre biler i samme prisklasse. Samtidig vil jeg formode at der om 3-4 år kommer en opdateret model med alt det vi i dag mangler og så er der nok mange der gerne vil skifte. Specielt nordmændene :-)

Jeg tvivler meget på jeg har samme bil om 8-10 år.

/Martin

Michael
Michael Jun 3 '14
Jeg kan heller ikke forstille mig en bedre bil end TMS og regner bestemt med at beholde den i mange år. Så det er er vores Mazda RX-8 der skal udskiftes først.
Hookmaker
Hookmaker Jun 3 '14

@Martin, hvad er det for sikkerhed du tænker på?

Kiefer
Kiefer Jun 3 '14

Blandt andet "Blind spot assistant", kaffepause assistent, adaptiv fartkontrol osv, noget selv en 4 år gammel Volvo har...

/Martin

Larsen
Larsen Jun 3 '14
Jeg har undret mig meget over, at Tesla'en som en nyudviklet bil ikke fås med adaptiv fartpilot. Det er så meget bedre end en almindelig fartpilot, og noget som f.eks. Audi har haft i 6-7 år.
Min Tesla skal til reparation på Amager hele næste uge, og hvis ikke det lykkes dem at få den til at være helt i orden, så kan det meget vel blive min der bliver solgt først. Jeg er absolut ikke nogen tilfreds Tesla ejer.
PKT
PKT Jun 3 '14

@Larsen Det lyder vildt "reparation hele ugen" må man tillade sig at spørge hvad der er i vejen med bilen siden du også nævner at du måske vil sælge "hvis den ikke bliver helt i orden"

Markman
Markman Jun 4 '14
Jeg kan næsten fornemme, at der er 2 lejre. Dem der vil beholde bilen i laaaang tid, og dem der vil beholde bilen i 2-4 år.

Jeg forudser, at der vil komme biler på brugtmarkedet, når Model X rammer gaden. Men jeg tror til gengæld også, at gensalgsprisen vil være forholdsvist høj, i og med at jeg tror der vil være en ret stor efterspørgsel på en Model S til en lidt mere spiselig pris med en almindelig indkomst. Så om 2-3 år kunne valget vel let stå mellem en brugt Model S eller en ny Model E/hved den nu kommer til at hedde.
Raymond
Raymond Jun 4 '14

@Markman, Model E er en mindre model. Jeg er ret sikker på, at der ikke kommer mange Model X på markedet i Danmark, men jeg håber jeg tager fejl, der er ifølge Kirstinehøj ikke ret mange bestillinger < 5.

krogsgaard
krogsgaard Jun 4 '14

Jeg tror det skyldes usikkerhed om levering og den danske fritagelse af registreringsafgift. Ikke fedt at bestille en bil, som først kommer efter 2015.

Kristian70k
Kristian70k Aug 1 '14

hvad er leveringstiden nu? der står 4 måneder? går ud af at det holder?! og der er da ikke afgifts ændringer før tidligst slut 2015? hvis jeg bestiller en kan jeg så risikere noget i forhold til afgift i 2015? er det bestillings tidspunktet eller leveringstidspunket der er afgørende der?

Kiefer
Kiefer Aug 1 '14

Det vil være leveringstidspunktet der her er gældende.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Aug 1 '14

ok. håber jeg kan trykke på knappen så jeg har den ultimo 2014.. men kan se at det er tidligst ultimo 2015 så mon ikke jeg når i land inden da..

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 3 '14

Hvem siger det er leveringstidspunktet der er gældende?

Ikke at jeg ikke stoler på hvad der bliver skrevet, jeg kunne bare godt tænke mig noget lidt mere officielt, da det er mange penge det drejer sig om =)

Sider: 1 2 »