Loading...
dk

Detaljer om Model 3 reservering | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Apr 1 '16
Jeg tror ikke man kommer til at kunne købe gratis Supercharger. Med en bil som kommer i pris til folket, så vil det blive udnyttet til det yderste hvis man kan lade gratis. Så det vil slet ikke blive en mulighed at købe gratis Supercharger. Gætter på forudbetalt pakker man kan købe.
ODE90D
ODE90D Apr 1 '16
De som ikke stod op i nat for at se Launch direkte kan se den første del her: http://www.theverge.com/...-date-specs-preorder
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Apr 1 '16
Lars72
Lars72 Apr 1 '16

Model 3:  0-60mph på under 6 sek i den billigste version.

Pas på Audi A4/A5 og BMW3/BWM4…..

Sidenote: Holland overvejer at IKKE at tillade ICE salg efter 2025!

Det går stærkt med accepten af EV biler nu…..prøv at google 3-4 år gamle artikler, som alle er negative or ironiske omkring EV. Well done Elon. Det her er vist større end “Jobs/iPhone"

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Apr 1 '16
P85DK
P85DK Apr 1 '16

Citat fra Twinauto

Hov, så at online reservation startede allerede 04.30, jeg "kom vist til" liiiige at reservere en;-), så må man se med tiden, hvad det så hjælper i forhold til lev.tidspunkt, at man har en Tesla i forvejen.

Der er jo HELT vildt den hype, der har været mht reservationer i butikkerne i start set alle lande - godt at se for Tesla

Ja, Elon nævnte at der allerede var over 100.000 reservationer. Så skal de godt nok til at sætte produktionshastigheden op i forhold til hvad de har kunne klare indtil nu ellers så går der 5 år fra nu før den sidste reservationsholder fra launch dagen får leveret.
P85DK
P85DK Apr 1 '16

Video med en lille test kørsel i model 3

Som de siger - pre production prototype. Der kommer nok til at ske en del ting i interiøret. 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 1 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 1 '16
Tak for den :-)
P85DK
P85DK Apr 1 '16
og et par videoer mere - fedt tag

https://www.periscope.tv/w/1dRKZyRkpgNxB

https://www.facebook.com/motortrendmag/videos/10153635493651312/

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 1 '16
KXR
KXR Apr 1 '16
Lars72- hvad dato er det i dag?
T3S7A
T3S7A Apr 1 '16
Hvad skulle være 1. aprilsnar i det som Lars72 skriver? 

Det med Holland - kom før i dag. 

Dieselosaurus
Dieselosaurus Apr 1 '16
Wow! Det er en god dag i dag... 

Der er mere om Hollands mulige forbud mod fossilbiler her:

http:///...by-2025-news-report/

Det blev udgivet den 31., så tilsyneladende ikke en aprilsnar.

Forummets indlæg er redigeret af Dieselosaurus Apr 1 '16
Kiefer
Kiefer Apr 1 '16
Jeg tror desværre bare EU vil spænde ben for en et sådant forbud med begrundelser om tekniske handelshindringer for de producenter af biler der ikke vil sælge el-biler.

Men ellers et fantastisk initiativ som vi også burde stræbe efter herhjemme.

/Martin

PeterE
PeterE Apr 1 '16
OK, det er 1.april - og jeg vælger nu at tro på de 100000 bestillinger, og jeg håber virkeligt at leverancekapacitet og kvaliteten kan matche behovet. Og hvis alle kommende Tesla'er - inkl Model 3 - er født med ubegrænset langturs SuC, så vil Tesla og andre store spillere blive ved med at udbygge SuC netværket, og gad vide om Tesla og fx WAG ikke ender med at have fælles SuC'er. Det vil jeg næsten tage et væddemål på. 
KimT
KimT Apr 1 '16

Citat fra PeterE ......og gad vide om Tesla og fx WAG ikke ender med at have fælles SuC'er. Det vil jeg næsten tage et væddemål på. 
Problemet er om de synes det er fedt at sige til deres kunder at de skal køre hen til Tesla og fylde strøm på deres VW/Porsche
PeterE
PeterE Apr 1 '16
KimT, vent og se - på det tidspunkt har Tesla været 'de store' og fremsynede og frigivet SuC'en og gået forrest i den gode alliance for generelle SuC'er. Vi kommer ikke til at have SuC'er stationer for hvert bilmærke. Det tror jeg ikke på.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 1 '16
Kiefer
Kiefer Apr 1 '16
Jeg lagde forøvrigt mærke til at der ved SuC på Model 3 specifikt står "Long distance travel". Mon de ikke kommer med nogle tiltag for at forhindre SuC hjemmeopladning på en Model 3. Hvis det er som på den tidligere S60 kostede jo i omegnen af 2500 USD for SuC. Det er jo trods alt en ret stor del af prisen på bilen når vi snakker en Model 3 til 35.000 USD.

Jeg er ret sikker på, hvis Tesla og VW gik sammen om et SuC netværk, ville det nok ikke tage VW markerting ret mange minutter at få ændret logoer og udseende på SuC stationerne, så der kom til at stå VW på dem også ;-)

/Martin

PeterE
PeterE Apr 1 '16
Du har en pointe Kiefer, og at få sikret prioritet til netop opladninger undervejs bliver nok liv eller død for netop supercharger tanken. Fri adgang for alle, bare lidt mere fri adgang for dem der behøver det mest. 
SuneH
SuneH Apr 1 '16

Jeg gætter på at man til Model 3 kommer til at kunne købe et "klippekort" med fx 10 gange på SuC.  Så kan man klare sig i det daglige med hjemmelading og Clever/Eon, og kun bruge SuC når det er nødvendigt.

På den måde sikrer man, at Model 3-ejere ikke fristes unødigt til at "hjemme-lade" på den lokale SuC, men kun bruger det når det er nødvendigt.

Bemærk, at på skærmen bag Elon stod der "Supercharger capability", IKKE at det var included.

I denne video, kan det ses 12:49 inde i klippet.

http://www.theverge.com/2016/4/1/11343874/tesla-model-3-announced-video

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Apr 1 '16
PeterE
PeterE Apr 1 '16
SuneH, vi er i 2016 og restriktioner falder bare de fleste for brystet :)

Jeg tror at mulighederne bliver præcis de samme for fremtidige modeller, og at Model 3 derved er med til at sponsere en udbygning af SuC netværket. Og hvis Model S, og Model X ejere fortsat kan 'hjemme-lade' så bliver problemet kun større med M3.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 1 '16
Raymond
Raymond Apr 1 '16

Model3: (ligesom model S):

Supercharging - Long distance travel.

Tesla må selvfølgelig begrænse hjemmeladning på SuC, det har aldrig været businesscasen og kommer heller ikke til at være det - ellers er der gerne én som kan lave et regnestykke som får det til at være en køre rundt forretning!

krabbe
krabbe Apr 1 '16
Fra præsentationen af Elon Musk, var ordlyden : All model 3 comes with supercharging standard.
(Fredom of Travel)

Det forstår "jeg" ikke som x antal gange PR mdr. / uge eller lignende. (Kan selvfølgelig tage fejl) jeg vil dog håbe at SuC netværket er tilpass udbygget til den tid, og man samtidig kan lave begrænsning ifht "hjemmelader" syndromet som eksistere for nogle. Ellers vil vores SuC da for alvor kommer under pres, specielt i DK. (Dk er vist det land som lader allermest på SuC i verden
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »