Loading...
dk

"SuperCharger Status" tilføjet Trafik Alarm's Tesla-løsning, via "IM Tesla" | Tesla Forum

TorbenS
TorbenS Mar 29 '16

Supercharger status virker godt og er nemt at bruge.

Desværre er skærmen stadigvæk sat til med ikoner fra diverse trafikmeldinger. Bare man dog kunne slå det fra.......  

Klaus_
Klaus_ Mar 29 '16
@TorbenS, hvorfor i alverden vil du dog slå trafik-ikonerne fra? Det er jo hele pointen med at bruge Trafik Alarm :-)  Du kan skjule vejarbejde-ikonerne dog, hvis du vil, da det typisk er dem der fylder mest og er mindst brugbare. Men hvis du KUN er ude efter selve "Supercharger status"-oplevelsen, kan du bruge IM Tesla's egen iPhone app, eller hjemmeside på tinyurl.com/sucdk
TorbenS
TorbenS Mar 29 '16

Hej Klaus, behov er forskellige og det kan godt være at programmøren synes de skal med, men mig som bruger ikke synes de skal på skærmen.

Jeg kan ikke slå ikonerne fra men det kan godt være at du kan.

Se venligst foto

BlackPanther
BlackPanther Mar 29 '16
Som skrevet før er jeg meget glad for den nye App. Men der er desværre stadig nogle enkelte fejl fejl:

- Den grønne pil ved mig står der lige fra 200 - 600 km og hvad betyder den grønne pil?

- Nogle gange forsvinder vejarbejde og fart alarmerne helt væk fra skærmen og kommer ikke igen før jeg har trykket på browserens opdater...
T3S7A
T3S7A Mar 29 '16
Trafik alarm, er ikke nær så god som fartkontrol.nu til at få fartkontrollerne opdateret. Oplever tit at fartkontrol.nu har nogle på som trafikalarm først får på noget senere. 

Oplever også at alt forsvinder mm, lige som BP. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Mar 29 '16
Klaus_
Klaus_ Mar 29 '16
@TorbenS, jeg kan se du har sat hak i "skjul vejarbejder", og de ser også ud til at være væk fra dit kort. Så dem er du fri for. Men at skjule de andre, er lidt ligesom at sige "jeg vil gerne bruge teslaforum.dk men jeg vil ikke se det der har med Tesla at gøre". Så det er ikke et spørgsmål om hvad programmøren synes, men at ikonerne er hele kernen/formålet i systemet. Som sagt, hvis du kun er ude efter "SuperCharger Status"-oplevelsen, så kan du bruge http://tinyurl.com/sucdk i stedet :-)

@BlackPanther. Den grønne pil er vindretningen. Tryk på den for mere info. Den skifter farve/retning efterhånden som vinden ændrer sig på den nærmeste vejrstation for din placering.

ODE90D
ODE90D Mar 29 '16
Jeg har prøvet Trafikalarm.dk pga deres "Tesla Interface", men er gået tilbage til fartkontrol.nu, da jeg flere gange rendte ind i fartkontroller som ikke fremgik af Trafikalarm.dk

Så jeg kan kun tilslutte mig T3S7A's observationer.

TorbenS
TorbenS Mar 29 '16
@Klaus, tak for info. Jeg er kun interesseret i fartkontrol og så SuperCharger Status
KimT
KimT Mar 29 '16

Citat fra T3S7A Trafik alarm, er ikke nær så god som fartkontrol.nu til at få fartkontrollerne opdateret. Oplever tit at fartkontrol.nu har nogle på som trafikalarm først får på noget senere. 

Det hænger nok sammen med 1: fartkontrol.nu er gratis at bruge, 2: det kræver ikke man skal registrere sig for at bruge den.

Det betyder nok at der er en hel del flere der indraporterer fartkontroller på fartkontrol.nu

Klaus_
Klaus_ Mar 29 '16
@TorbenS, jeg sørger for at tilføje en indstillingsmulighed der gør at det kun er fartkontroller der vises. Skal lige teste det først får det går online :-)

@KimT, det er selvfølgelig rigtigt. Men der er nu ingen krav om registrering for at "læse" på Trafik Alarm. Vil man selv bidrage, så skal man dog registrere sig. Selve "Supercharger Status"-delen kræver dog ingen registrering overhovedet.

@Nostromo, nu er www.trafikalarm.dk/tesla jo netop også gratis at bruge, fordi det er beta :)

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Mar 29 '16
T3S7A
T3S7A Mar 29 '16
Det er vel kun Tesla udgaven som er gratis lige PT. Dvs de alm. bruger, skal vel betale? Derfor at fortkontrollerne kommer alt for sent på, i forhold til hvad de gør på fartkontrol.nu 
Klaus_
Klaus_ Mar 29 '16
@Nostromo, min kommentar var ment til anden linie i dit indlæg, lige over mit :)

Men ja der arbejdes selvfølgelig på det. Markedet for Tesla-ejere er jo ret småt herhjemme (i forhold til smartphone-brugere), så det er udelukkende noget jeg gør "pro bono publico" for Tesla community'et og jeg håber derfor også at dem der bestemmer, vil gå med til at udvide den gratis beta-testperiode, som p.t. er sat til at slutte 30/6 som der var en anden der nævnte i tråden.

Der er dog lavet flere tiltag og fejlrettelser i kampen mod at ikonerne engang imellem forsvinder, så i første omgang vil jeg anbefale du prøver at genstarte den store skærm (hold begge rulle-knapper på rattet nede i nogle sekunder) for at sikre der ikke er noget "cached" i browseren. Man ved aldrig med den browser, den er desværre noget mystisk engang imellem. 

Jeg har desværre endnu aldrig selv oplevet en eneste gang at ikonerne forsvinder. Men der er selvfølgelig tidspunkter hvor kortet automatisk zoomer længere ind på ens placering, pga. lav hastighed, hvilket kan give illusionen om at ikonerne er væk - uden de egentlig er det - der er bare ingen synlige  tæt nok på ens placering (i tilfælde det er dét nogen oplever).

Sider: « 1 2