Loading...
dk

Opgradering til Model S facelift forlygter | Tesla Forum

Mugge
Mugge Apr 18 '16

Hej Alle


Er der nogen der ligger inde med viden omkring opgradering til facelift forlygter.

Kan der skiftes 1 til 1 ?

eller kræver opgradering at ledningsnettet - ophæg i bilen mm. ændres


mvh

Mugge 



FrederikC
FrederikC Apr 19 '16
Hej,

Jeg har lige slået det op i part listen og umiddelbart ser det ud til at de nye lygter passer på alle biler uden yderligere modifikation.

Klaus_
Klaus_ Apr 19 '16
Nogen der tør spå om prisen?
ErikBH
ErikBH Apr 19 '16
og hvad giver de nye lygter? Lavere forbrug da det er LED? Er der forlydender om de lyser bedre end 25w Xenon?
Gronhund
Gronhund Apr 19 '16
Nu ved jeg ikke præcis hvordan Teslas lygter kommer til at virke, men man kan da håbe de kommer til at virke som de nye Matrix lygter:
https://ing.dk/blog/led-matrix-glem-bare-blaende-ned-180740
Og ellers så skriver Tesla jo følgende:
Model S har nu fuldt tilpasningsdygtige LED-forlygter. Ud over at forøge den i forvejen fantastiske styling øger de også sikkerheden: 14-trepositions LED-dyanmiske, drejelige lygter forbedrer synligheden om natten, især på snoede veje. (https://www.teslamotors.com/da_DK/models).
Det tyder jo så på, at de ikke nødvendigvis vil virke, hvis os der ikke har Premium pakken prøver at sætte dem i :-(
DeaconWP
DeaconWP Apr 19 '16
Umiddelbart skulle de på en eller anden måde skulle styres af biens hastighed og rattets udslag, for at virke som "aktivt kurvelys", der peger i den retning, som bilen er på vej hen.

Så det kræver nok en nærmere undersøgelse/tilpasning, end blot at skifte lygterne ud.

Men selvfølgelig kan en ny lygte, med de fine LED lamper da godt være en forbedring, uden at får "drejefunktionen" med.
runeh
runeh Apr 19 '16
Synes også de virker interessante. 

Tror ikke premium pakken har noget med forlygterne at gøre. Der skal vel ud over lygterne være en masse styre motorer og sensorer/gyroer. Men det kan nok indbygges i lygtehuset og resten styres af software opdateringer. 

Klaus_
Klaus_ Apr 20 '16
@Deacon, og plus, vi har jo allerede semi-drejelys i tågelygterne som tænder når man drejer på rattet, så man kunne nok godt undvære dreje-funktionen i LED lygterne hvis det var mig, men mon ikke LED drejelyset er bedre.
Gronhund
Gronhund Apr 20 '16

Citat fra Klaus_ @Deacon, og plus, vi har jo allerede semi-drejelys i tågelygterne som tænder når man drejer på rattet
Det er så kun dem med Premium pakken der har det. Det er også derfor jeg kunne forestille mig, at de nye lygter ikke virker eller ikke virker fuldt ud ved os uden premium pakken.
I den nye beskrivelse står der yderligere også følgende under Premium pakken: Tre dynamiske LED-postitionslys giver bedre synlighed om natten.

And now for something completely different: Så iøvrigt lige vedhæftede. Det er ok at skrive engelske alment kendte ord i en dansk tekst, men den under komfort ved jeg ikke om jeg vil kalde alment kendt (ja, jeg ved godt det er en svipser med lidt Hollandsk der betyder "bagagerum foran med plads til lidt af hvert", men det bliver da sjovt at se, hvor længe den kommer til at stå på den danske side ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Apr 20 '16
P85DK
P85DK Apr 20 '16
@Gronhund - jeg har ikke premium, men jeg har 'drejelys' ved tågelygterne. De P85D'ere som blev leveret i marts i sidste uden premium pakke, har stort set det hele fra premium pakken med undtagelse det finere læder på armlænet i midten, hvilket også var årsagen til at mange valgte ikke at betale de 25k
Klaus_
Klaus_ Apr 20 '16
Jeg mener nu heller ikke jeg bestilte nogen premium lyspakke i starten af 2015, men jeg bestilte tech-pakken, og mine tågelygter tænder når jeg drejer. Jeg har dog elendig lys i bagagerummet (så der har jeg selv eftermonteret), men har lys ved fødderne både forsæder og bagsæder.
Gronhund
Gronhund Apr 20 '16
Ja, det har jeg nu aldrig undersøgt om jeg har. Det må jeg hellere få gjort.
Min er fra december 2015, så Teck pakken kunne man ikke vælge (og jeg valgte ikke Premium pakken).
Mugge
Mugge Apr 20 '16

Har fået svar fra Tesla idag:


Med hensyn til at få den faceliftede udgave af Model S, så skal man købe den nye for at få den nye front / lygter.

Vi har ikke mulighed for at eftermontere de opdaterede dele på en ældre Model S.

SuneH
SuneH Apr 20 '16

Citat fra Mugge

Har fået svar fra Tesla idag:


Med hensyn til at få den faceliftede udgave af Model S, så skal man købe den nye for at få den nye front / lygter.

Vi har ikke mulighed for at eftermontere de opdaterede dele på en ældre Model S.

Vildt! Altså ikke selve svaret, mere det at du overhovedet har FÅET et svar :-)
Kiefer
Kiefer Apr 20 '16
Det er det samme svar alle har fået siden den første opdatering kom i 2013. Men som altid med Tesla skal man jo ikke tage et nej for et nej. Vent lidt hvis det kun er lygterne der skal ændres, så kan det være der sker det samme som da de kom med spejle der elektronisk kunne foldes sammen. Man kunne få dem skiftes for en mindre formue.


/Martin

PBP
PBP Apr 20 '16
Det vil være et positivt træk af Tesla, såfremt man kan opgradere. Jeg har læst utallige blogs fra Tesla ejere, der har efterlyst en løsning fra Tesla herpå. Tesla har indgået et designkompromis fra starten ved a sætte den absolut svageste Xenon lampe i. Da Teslas grundlæggende filosofi er at levere verdens sikreste køretøj, kan man ikke ignorere vigtigheden af gode forlygter. Så Tesla, den kommer i til at revurdere.
MrCoffee
MrCoffee Apr 21 '16
Nye forlygter koster jo som regel, hm hm
Thor
Thor Apr 21 '16
Jeg har for nylig fået skiftet en forlygte i forbindelse med et parkeringsuheld.

Forlygten sidder fast til karosseriet på en lidt speciel måde. Det er simpelthen svejset sammen, hvis jeg ikke husker forkert.


Så hvis forlygten skal skiftes, så skal noget andet i konstruktionen også; medmindre man udelukkende kan nøjes med selve lyset.


Mit indtryk af bilen er lidt, at enhver del på eller anden måde, er sat sammen med en anden del. Det gør det kompliceret at udskifte / facelifte bilerne.


Nå ja, og så kan jeg sige forlygten koster 7500,- ca. ;)

Forummets indlæg er redigeret af Thor Apr 21 '16