Loading...
dk

Flat fee opladning via Clever - den nye mobil krig? | Tesla Forum

P85DK
P85DK May 30 '16

Der er nogle interessante perspektiver i det initiativ som Clever og BMW lige har annonceret. Flat fee 599 kr./md ubegrænset opladning hjemme og i hele Clevers netværk.

http://jyllands-posten.dk/#ia8703405;finans

Det interessante er at dette nok bare bliver starten på en abonnementskrig som vi har set det i mobil markedet.

AndersHoj
AndersHoj May 30 '16
Citat fra P85DK

Der er nogle interessante perspektiver i det initiativ som Clever og BMW lige har annonceret. Flat fee 599 kr./md ubegrænset opladning hjemme og i hele Clevers netværk.

http://jyllands-posten.dk/#ia8703405;finans

Det interessante er at dette nok bare bliver starten på en abonnementskrig som vi har set det i mobil markedet.

Det ville da være super fedt, med sådan en abonnementsordning.

Prisen er i den niveau som jeg cirka benytter i dag på el og så kommer der muligheden for at lade i hele landet til samme pris :) Det er et skridt i den rigtige retning.

Tesla og Clever skal bare i gang med at samarbejde om sådan en aftale.

Forummets indlæg er redigeret af AndersHoj May 30 '16
Michael72
Michael72 May 30 '16

Det lyder som det rette skridt og på et godt tidspunkt. Jeg ville købe det uden yderligere overvejelser. 

Twinauto
Twinauto May 30 '16
Og Eon:-)
Kiefer
Kiefer May 30 '16

Lyder super spændende, men som altid gr der lidt "findes der nu også en gratis frokost" op i mig. Jeg har hverken kunne finde noget på BMW eller på Clevers hjemmeside. Kunne være interessant at læse det med småt om denne løsning.

/Martin

P85DK
P85DK May 30 '16

helt enig og det giver formegentlig ikke nogen mening med for en plug in hybrid, da det må være begrænset hvad den hiver af strøm.

Det interessante er dog at der er nogen som har åbnet ballet, og erfaringen siger at når disse 'all-inclusive' løsninger bliver et konkurrence parametre, så falder prisen hurtigt.

Bliver spændende at se hvor hurtigt der er nogle andre som følger trop

Kiefer
Kiefer May 30 '16

Betaler man ca. 2,- pr kWh så vil 599 om måneden give dig ca. 14.000km i en tesla ved 4km/kWh. Men siden prisen er med ladeboks og installation også , tror jeg nok man skal binde sig i mere end 12 måneder. Hvordan er reglerne egentlig omkring dette med et ladeabb. Går de ind under samme regler som mobilabb. hvor man maks kan binde sig i 6 måneder?

Den helt klart store fordel som jeg ser det, er de kWh du kan oplade på farten uanset hvilken Clever stander man befinder sig ved.

Udfordringen for Clever og Tesla er jo nok også, at med BMW spytter de (BMW) nok også penge i kassen, det bliver nok svært at få Tesla til at gøre også. 

Det kunne måske være et helt perfekt match til en Model 3?

/Martin

texIDAS
texIDAS May 30 '16

Det er vel blot det første tiltag fra en energiudbyder i retning af en ny verdensorden for energi til transport!   Lad snebolden fare afsted og lad os så se hvad VW, AUDI, MERCEDES, NISSAN  og, og, og...... kommer op med i de kommende år!!   Det bliver spændende at se dem “disrupte energi- og transportverdenen”   Der er andetsteds blevet linket til et særdeles interessant indlæg, der blev afholdt hos Swedbank i Oslo den 16. marts i år:    Linket er her: https://www.youtube.com/watch?v=Kxryv2XrnqM   eller søg på: Tony Seba's Clean Disruption
PeterE
PeterE May 31 '16

Pressemeddelelsen er her: https://clever.dk//om-clever/presse/

Twinauto
Twinauto May 31 '16

Trist for dem, som HAR købt en I3 - gælder kun nye

Kemikeren
Kemikeren May 31 '16

Hvis jeg boede i lejlighed i Kbh, så ville jeg helt klart overveje det. 
Det er den slags ting her, som kan få ting til at blive mere spændende for strøm-udbyderne.

Sithfury
Sithfury May 31 '16

svarer også ca til hvad jeg betaler hos eon idag, så jeg vil være fan. Det vil lige pludseligt gøre chademo relevant for mig.

Singh
Singh Jun 2 '16

Nogen der har hørt Clever om de vil åbne op for andre end lige BMW med det abm.?

KimT
KimT Jun 2 '16

"åbne op". BMV har vel smidt en pose penge på bordet. Tesla har jo deres egen SuC, så vi får nok ikke det samme tilbud.

NielsHP
NielsHP Jun 2 '16

Det skal måske også ses i det perspektiv, at der året til dato kun er indregistreret 2 stk i3-ere (mod f.eks 57 Zoe, 33 E-UP og 14 Nissan Leaf).

BMW er ikke ved at vinde det her løb.

Forummets indlæg er redigeret af NielsHP Jun 2 '16
spaceman
spaceman Jun 2 '16

Er det både nye og importerede, eller alene nye?

NielsHP
NielsHP Jun 3 '16

Det er dem som nrplade.dk (=motorregisteret) rapporterer som ny-indregistrerede (eller mere præcist: havende "første indregistreringsdato" i tidsintervallet).

Det kan således være import af udenlandske brugte biler (hvor sandsynligt det så er med elbiler lige nu). Hvis man er en serienummerhaj på det pågældende mærke, kan man gisne videre derfra. 

texIDAS
texIDAS Jun 29 '16
Gratis strøm til danskere med elbil ERHVERV 29.06.2016 KL. 09:05 E.ON Danmark forsøger at få flere bilister til at vælge en elbil. Et af lokkemidlerne er et tilbud om at tanke gratis strøm. Foreløbig har 2016 været et skidt år målt på salget af elbiler.

Så kom der endnu et tiltag fra strøm-leverandør i retning af fremtidens energiforsyning til bilerne:

http://jyllands-posten.dk/#ia8808850;finans

VH
VH Jun 29 '16

Det er jo kun uge 28, så er vist mest et reklamestunt.

SuneH
SuneH Jun 29 '16

Godt tilbud til alle andre end Tesla-ejere. Jeg vil da hellere holde ind i Slagelse/Køge/Middelfart/etc og lade gratis på SuC med op til 120 kW, end jeg vil holde og lade 11 kW på en type2 forbindelse på en af E.ON's rastepladser... Selv med Chademo er max jo 50kW og det kræver jo også en særlig adapter. Men hvis man kører Leaf/Zoe/e-up eller andet, er det jo fedt nok at kunne lade gratis lige i den uge.

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »