Loading...
dk

Ladning direkte på 32A CEE stik? | Tesla Forum

ronnie
ronnie Jun 18 '14

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvorfor man ikke kan lade med et standard 32A CEE stik når man har købt med dobbeltlader? Hvad er det der er i den boks man skal købe fra feks EVES der gør det muligt som et normlt stik ikke har? Kan man feks ikke bare købe en konverter fra 32A CEE til Type 2?

Eller er det muligt og kan lade sig gøre?

Ser frem til jeres svar og på forhånd tak!

PerPower
PerPower Jun 18 '14

Hej Ronnie

Der har været flere end dig der har spurgt om dette (mig selv inklusiv) og der er faktisk en del tråde om netop dette emne. Tjek eksempelvis: http://teslaforum.dk/...adning-til-din-tesla

Bianco
Bianco Jun 18 '14

Det kan ikke lade sig gøre at konvertere fra 32A til Type 2. Eller jo, det kan det - det hedder en ladeboks / EVSE :-)

Type 2 har bl.a. sikkerhedsaspekt at bil og lader snakker sammen før der bliver åbnet for strømmen. Og der er også en funktion til at fortælle bilen hvor meget strøm der maks. kan trækkes.

Derfor skal du have en "intelligent" boks mellem dit 32A kraftstik og bilen.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Jun 18 '14
Kiefer
Kiefer Jun 18 '14

Du kan sagtens  sætte en adapter der går fra 32A CEE til 16A CEE og sætte din medfølgende lader til. Men den trækker stadig kun de 16A ud af væggen uanset hvor mange ampere du afsikrer dit vægudtag med.

Den medfølgende Tesla-lader er kun beregnet til 16A.

Nej, man kan ikk få en CEE 32A til Type2 konverter, der er 7 ledere i et type 2 stik og kun 5 ledere i et CEE, du kommer til at mangle kontrol-signalerne som er nødvendige for at få bilen til at lade, det er her en ladeboks kommer ind i billedet.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 18 '14
Hookmaker
Hookmaker Jun 18 '14
...og derfor har vi bygget boxen selv og lader nu med 84 km/t på 32A udtag....;-)
Kiefer
Kiefer Jun 18 '14

Du har ikke fået bestilt hardware replacement så du kan lade med 110 km/t?

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jun 18 '14
Det er ikke noget der skal bestilles, - har du fået din?...;-)
Kiefer
Kiefer Jun 19 '14

Hø, jo det skulle bestilles, og jeg fik at vide der er 3 ugers levering...

/Martin

FrederikC
FrederikC Jun 19 '14
Min bil er sprit ny, men kan kun lade med 26a hos clever.
Skal have fat i tesla.
egernmus
egernmus Jun 19 '14

@Kiefer .. er det lykkedes SC at få HW hjem til dig?

Hvad skal man gøre, for at SC er klar, hvis man ønsker ladning med 16A og få skjold sat under bilen (=er det lykkedes for en herinde at få en af delene sat i bilen?). Jeg skal til Kbh om knap 4 uger.

Jeg har en mail fra SC om at de ville sige til, når de var klar med 16A, for jeg har bedt dem løse problemet for flere måneder siden.. jeg har dog ikke hørt noget endnu, så jeg regnede ikke med der var noget klar?

/Ulrik 

ronnie
ronnie Jun 19 '14

Tak for svar!

Er der nogen der har erfaring med EVSE boksen i 22KW og hvor hurtigt den lader?

Claus
Claus Jun 19 '14

Med ladeboksen fra Evse.dk kan du lade med maksimum ladehastighed ( ca. 110km/t ), det kræver selvfølgelig dobbelt lader i bilen, og at du kan trække 32A på 3 faser. 

Alle Tesla service center bruger denne ladeboks selv. 

Bjarni
Bjarni Jun 19 '14

Er der kommet en løsning fra Tesla på problemet med maks 26A ladning?

Bianco
Bianco Jun 19 '14
Der er rygter om at der skal skiftes nogle kable (nogen der ved?), og der er mindst tre ugers leveringstid.
Kiefer
Kiefer Jun 19 '14

Jeg har aftalt med Tesla i Kastrup at de skal få fingeren ud og få delene hjem, men logistik og Tesla er vist ikke rigtig noget der går helt hånd i hånd...

Det gælder både underskjold og dele til at få fixe 13/16 og 26/32A problemet.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 19 '14
brianmassesson
brianmassesson Jun 19 '14
Min har netop været til service og der sagde de at det var kabelsættet der gik fra ladeporten til de indbyggede ladere der skulle skiftes for at kunne bære 32A. Regnede med at jeg ville høre fra dem snarest men det kunne være jeg skulle give dem et kald i morgen... Nu må jeg så sige at det betyder ikke det store ved mit kørselsbehov om jeg lader med 16 eller 32 A.
ronnie
ronnie Jun 19 '14

Tak Claus... så bestiller jeg den :-)

Bianco
Bianco Jun 19 '14
Citat fra ronnie

Tak Claus... så bestiller jeg den :-

Husk den kommer som udgangspunkt uden kabel, så du skal have et type 2 til type 2 kabel. Og det fås mærkelig nok billigst hos Tesla :-) 

brianmassesson
brianmassesson Jul 21 '14
Så har min bil været hos Tesla i dag og fået fikset mit 32A ladeproblem - troede jeg :-( Lader stadig kun med 26A, softwaren skriver også stadig max. 26A. Andre der har fået det 'fikset'?
NOELON
NOELON Jul 21 '14

Jeg mener det både er en HW fejl der skal rettes(Kablerne) og en SW opdatering der skal til for at vi igen kan lade med 32 A. SW kommer nok i en fremtidig udgave når der er flere der har fået opgraderet kunne jeg forestille mig. 

Sider: 1 2 »