Loading...
dk

Sending model X på vej | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Jun 16 '16

Jeg så en blå model X der kørte rundt om blokken idag jeg var forbi Århus...  

fmm1000
fmm1000 Jun 16 '16
Damn. Han spurgte ellers en mekaniker.
DeaconWP
DeaconWP Jun 16 '16

OØv fm1000. Han har fået et svar på, hvor deres demo er. Og det er rigtigt, den er taget til KBH.

Mekanikerenn har ikke fortalt, hvor de nye biler holder. Og det kan man måske godt forstå.

fmm1000
fmm1000 Jun 16 '16
Ja ok. Det giver selvfølgelig meget god mening :-).
Michael72
Michael72 Jun 17 '16

Jeg var forbi Kirstinehøj i dag og kan bekræfte at de har en 10-15 X'er stående på deres *aflukkede* p-plads. Mens jeg Superchargede listede jeg mig ind på pladsen for at få et kig, men blev til min overraskelse bedt om at forlade området. En fra Teslas servicepersonale fortalte,  at det var lidt hemmeligt og, adspurgt om leveringsdatoer, sagde han at det også var hemmeligt.  .. Det er noget af en stealth operation de har kørende der, men bilerne ser godt ud.

gw
gw Jun 18 '16
Kiggede lige ind på service værkstedet her i århus. Der holder da en rød X med hvidt interiør og standard fælge. Pakket helt ind i hjørnet så alle detaljer var svære at se. Umiddelbart en 90D eller P90D :). Fedt endelig at se en i virkeligheden
Kiefer
Kiefer Jun 18 '16

Hemmeligt og hemmeligt, min hustru har fået besked om, at vi kan hente vores fredag klokken 12.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jun 18 '16

D. 24? Det lyder da dejligt.

Måske kan I se min Signature samtidigt, hvis I har lyst.

larsk103
larsk103 Jun 21 '16

Jeg blev ringet op af Tesla for ca 10 dage siden, og blev inviteret på demotur i Model X, så det skal vi søndag d. 26 i Tilst.

Ved ikke om de kun har én demobil de flytter rundt mellem Jylland og Sjælland, men der var kun relativt få forskellige datoer og vælge imellem.

Så må vi se om jeg skal forbløde på en Model X, købe en brugt P85D (hvilket jeg hælder ret meget til), eller blive på ICE lidt endnu.

Håber I bliver glade for jeres Model X - er noget misundelig, men ikke på det urimelige 30% smæk til skattefar. Syntes stadig at det er sjofelt.

Kiefer
Kiefer Jun 23 '16

larsk103: Tesla i Århus har en hvid stående, med danske plader på, i udstillingen.

/Martin

Zule
Zule Jun 23 '16

Nogle har været heldige at få deres nu:
https://www.facebook.com/ronnistudsgaard/posts/10154205067511897

Forummets indlæg er redigeret af Zule Jun 23 '16
Kiefer
Kiefer Jun 23 '16

Founders og Signatures udleveres i dag. Vi andre må vente til fredag og lørdag.

Men altså... 23 timer til fredag klokken 10 :-)

/Martin

KimT
KimT Jun 23 '16

Nogen der har et overblik over hvor mange der er solgt i DK ?

Kan se at der er indreg. 17 iflg nrpla.de

Kiefer
Kiefer Jun 23 '16

Der er 12 i Århus. Men hvor mange der er i København ved jeg ikke.
Vores bliver først indregisteret i morgen formiddag, når der er helt styr på om der skal betales afgift eller ej.

/Martin

P85DK
P85DK Jun 23 '16
Citat fra KimT

Nogen der har et overblik over hvor mange der er solgt i DK ?

Kan se at der er indreg. 17 iflg nrpla.de

Interessant at se, at en X-P90D er sat til at køre 42,1 km/l og har en motoreffekt på 773 hk, mens de første P85D'ere er registeret til at køre 38,3 km/l og en motoreffekt på 90 hk

Sithfury
Sithfury Jun 23 '16

Så en grå stå i Århus idag. Mærkeligt at se dem live :-)

KS
KS Jun 24 '16

Den ser lidt lille ud, men virkeligheden er noget andet

fmm1000
fmm1000 Jun 24 '16
nteressant at se, at en X-P90D er sat til at køre 42,1 km/l og har en motoreffekt på 773 hk, mens de første P85D'ere er registeret til at køre 38,3 km/l og en motoreffekt på 90 hk.
---

Det er helt godnat, når jeg nu har videodokumenteret hypermiling med to biler.
En hyundai diesel som kørte 27-28 på literen (stort set lig EU-opgivelsen).
Og så en 85d som gik 78,5 pr liter benzin eller 89,5 km/liter diesel.
Tesla burde bruge disse tal overfor skat.
KimT
KimT Jun 25 '16
Det holder en X'er ved SuC i Randers - desværre uden en fører i nærheden.
fmm1000
fmm1000 Jun 25 '16
Min søn var tilfældigvis inde og lade og snakkede med ejeren, som var helt oppe at køre :-))
Sider: « 1 2 3 »