Loading...
dk

Hvilken bil ville i have købt, hvis ikke Tesla | Tesla Forum

griffel
griffel Jun 20 '16

Kørte i en Volvo S80 fra 2003 diesel og var begyndt at kigge efter en (brugt!) V70 diesel inden jeg hoppede på vognen hos Tesla

Captiva
Captiva Jun 20 '16

Jeg havde købt en brugt E91 BMW 3 serie til ca 250-300k - ville heller ALDRIG have købt hverken ny bil eller ofret over 350k på 'normal' fossil sviner. Ikke kun grundet udledninger, mere grundet grundet det enorme værditab.

Håber og tror faktisk at vi der købte afgiftsfrie S modeller, slipper med mindre værditab på den lange bane. Er godt klar over at de har tabt i omegnen af de 100k pt., men tror det skyldes forhandlere (og enkelte private) der indkøbte med forventing om fortjeneste ved salg, grundet oprindelige planer om større afgift på Tesla. De må nu må indse at den dyre Tesla koster dem penge og strammer likviditeten og sælger derfor billigt ud nu. Vore årg. 2015 S-modeller stiger næppe i værdi, men vil formentlig have mindre værditab i fremtiden.

FrederikC
FrederikC Jun 20 '16

Jeg kom fra en Passat CC, idag ville jeg nok have købt/leaset noget Passat, Touran, Tiguan eller noget andet til en brugtpris på omkring 3-400k.

P85DK
P85DK Jun 20 '16
Citat fra Captiva

Jeg havde købt en brugt E91 BMW 3 serie til ca 250-300k - ville heller ALDRIG have købt hverken ny bil eller ofret over 350k på 'normal' fossil sviner. Ikke kun grundet udledninger, mere grundet grundet det enorme værditab.

Håber og tror faktisk at vi der købte afgiftsfrie S modeller, slipper med mindre værditab på den lange bane. Er godt klar over at de har tabt i omegnen af de 100k pt., men tror det skyldes forhandlere (og enkelte private) der indkøbte med forventing om fortjeneste ved salg, grundet oprindelige planer om større afgift på Tesla. De må nu må indse at den dyre Tesla koster dem penge og strammer likviditeten og sælger derfor billigt ud nu. Vore årg. 2015 S-modeller stiger næppe i værdi, men vil formentlig have mindre værditab i fremtiden.

Tror desværre at du bliver skuffet, alene den teknologiske udvikling vil med stor sandsynlighed være skyld i en ganske omfattende værdiforringelse. Realistisk skal du nok regne med/håbe på en værdiforringelse på niveau med andre biler til 1.000.000 kr.

larwar
larwar Jun 20 '16

Audi A6, 2,5 TDI årgang 1995 med over 500.000 km på bagen. Var igang med at skifte til Q7'er til 280.000 DKK da en kollega gjorde mig opmærksom på eksistensen af Tesla. Har aldrig ejet en ny bil før og aldrig brugt mere end 210.000 på at købe brugt!! Tesla er et suverænt køb til pengene og glimrende økonomi over 10 år, MEN ville ALDRIG have brugt et tilsvarende beløb på en fossiler - ALDRIG!!

andersh
andersh Jun 20 '16

Jeg overvejede en Golf GTE, men det var før barn nr. 2 dukkede op, så den var nok ikke gået. Men en bil til 700.000 var det bestemt ikke blevet til. Max 500.000.

Sithfury
Sithfury Jun 20 '16

Jeg havde mange forskellige biler i tankerne..

Mazda 3, Mazda 6, BMW 3 GT.

I fustration, 3. gang leveringen af min 85D blev udsat, overvejede jeg en Mercedes CLA. 

Men ingen af overnævnte biler, ville have kostet i nærheden af Teslaen.

thvestergaard
thvestergaard Jun 20 '16
Jeg havde en Mazda CX5 købt som demobil til 330000 (Nypris 370000). Solgt til 255000 3 år senere og 14 dage inden udlevering af min 85D i Juni15. Havde ikke tænkt mig at købe en anden bil hvis ikke det var for Tesla'en
Captiva
Captiva Jun 20 '16

@P85DK

Forudsat på at de progressive afgiftsstigninger fastholdes af dansk regering (+20% 2016, +40% 2017 etc...), tror jeg helt klart på mindre værdiforringelse på sigt for TMS end for ICE biler til omkring 800k kr. TMS er jo ret godt med på udvikllingen. Men OK, de har tabt pænt nu, så indrømmet, der er noget at indhente.

Hvis ikke der var kommet afgifter på elbiler er jeg enig, så ville værdiforringelse formentlig have været større end andre biler i samme prisklasse.

pouls
pouls Jun 20 '16

Havde indtil oktober en Audi Quattro Allroad og en BMW 118d.  Specificerede hos BMW en super BMW 120d, og da jeg skulle skrive under, kom Tesla med et tilbud. Købte Teslaen i stedet og solgte 118eren.

I april opdagede jeg, at jeg, siden jeg fik Teslaen, kun havde kørt  5 gange på 5 måneder i Audien, solgte den og købte en Golf i stedet. Det er billigere at lade Golfen stå stille som nummer 2 bil end den dyre Audi.

Der har absolut ingen problemer været med Teslaen. Og nyder nu at køre i den mest moderne automobilteknik, der findes.

MichaelS
MichaelS Jun 20 '16

Det var blevet en let brugt Mondeo til halvdelen af hvad Teslaen koster.

P85DK
P85DK Jun 20 '16

@Capitva - jeg vil jo helst at du har ret, men realistisk set så må man jo bare konstarere at den teknologiske udvikling nok ikke sætter farten ned, og prisen på gårdagens teknologi er sjældent særlig høj eller værdifast. Om 2 år er en Model S 6 år inde i sin livscyklus og der begynder de andre at komme med nye og friske modeller, med ny teknologi etc. Gammel teknologi bliver ikke mere attraktivt af afgifter, og eventuelle afgifter bliver med en vis sandsynlighed modarbejdet af billigere basispriser på det tidspunkt.

Som larwar skriver, så det nok et fornuftigt køb hvis man beholder den over 10 år, men ellers så skal man nok indstille sig på et seriøst værditab, hvis man normalt køber biler i 300-450.000 klassen.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 20 '16
SuneH
SuneH Jun 20 '16

Kom fra en Skoda Octavia 1.4 TSI st.car fra 2009. Overvejede at skifte til en ny Octavia inden vi i stedet fordoblede vores budget og gik med TMS 70 RWD. Indtil da var mit dyreste bilkøb nogensinde kr. 250.000.

KXR
KXR Jun 20 '16
Volvo V70 fra 2008, overvejede forskellige slæder vw golf GTI, Seat Leon Cupra etc. omkring 500tkr.
Aldrig de 820tkr som Teslaen endte med at koste.
mdv
mdv Jun 20 '16

Jeg havde en 8 år gammel Peugeot 407 stc jeg havde givet ca. 300k fra ny og havde ikke drømt om, at jeg skulle bruge meget mere end det på en bil nogensinde. Havde nok beholdt den et par år mere og så købt en hybrid bil af en art - muligvis Toyota Auris.

Klaus_
Klaus_ Jun 20 '16

Formentlig en ny Mazda 3. 

jensk2
jensk2 Jun 20 '16

Kom fra en leaset Golf 1.4TSI med DSG, anvendt til 2 x 35km daglig pendling + Peugeot 406 V6 Coupe til fornøjelses kørsel.. Byttede Golf til Tesla S70D, som pendlerbil, i december 2015, meget inspireret af 'now or never'.

Er batteri nørd og syntes det er fantastisk hvad min 70D kan med en benzin tank på 7 liter benzin:-)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jun 20 '16
webercarbmann
webercarbmann Jun 20 '16

Vi havde en Toyota Avensis 2.0 D4D købt fra ny i 2010. (340K fra ny) Havde vi ikke købe TMS have vi beholdt den. Vi har stadig en Toyota Yaris D4D fra 2007.  Den kører ikke ret meget mere......   Hvis de højere magter vil kunne den godt blive afløst af en model 3. Havde ALDRIG købt ICE bil til 700K!

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Jun 20 '16
Hookmaker
Hookmaker Jun 20 '16
P85DK, du bør trække dit indlæg tilbage, da du er en outlier der forstyrrer billedet og pirrer skatteministeren....;-)
Flash
Flash Jun 20 '16
Min Golf Variant bluemotion 1,6 TDI med 5 år på bagen var nok skiftet til til en ny af samme model næste sommer. Ca pris 400.000kr
Sider: « 1 2 3 4 5 »