Loading...
dk

Så er der en spændende opdatering i vente | Tesla Forum

Thor
Thor Jun 30 '16

Ohlalalala!!

Citat fra Hjemmesiden  What will likely be perceived as the most noticeable change for Model S and X owners is the redesign of the map and navigation interface. It features an important refresh of the ‘turn list’ or actions required and a new routing based on energy capacity. The navigation and route planner can now also suggest alternative routes to avoid tolls and use different Supercharger locations.

Jeg håber virkelig, at de får gjort sådan, at man kan lave via punkter. :) Man alternative ruter - det bliver jo så godt. Den må meget gerne undgå at tage afstanden på en færge med, i den endelige energi beregning også. 

TorbenS
TorbenS Jul 1 '16
Det jo godt være at det fatale uheld med Teslaen udsætter opdateringen lidt..
Kristian70k
Kristian70k Jul 1 '16

Vil det ikke nærmere fremskynde det, hvis det er en forbedring? tror jeg :)

TorbenS
TorbenS Jul 1 '16

Jeg tror bare Tesla vil teste ekstra meget og kontrollere programmeringen igen. Deres omdømme står jo på spil da der er meget fokus på dem.

Niels
Niels Jul 1 '16
AP er lavet og testet til 'on/off ramp' highway - det er hvad tesla siger.
dvs køre man ikke på motorvej er det for egen regning.
ulykken skete da krydsende lastbil køre tværs ud foran teslaen, næppe en motorvej.

jeg har selv gode erfaringer med at bruge AP andre steder (landevej/by) men er stadig i tvivl over for mig selv om det er ansvarligt at bruge på der. ikke destomindre bruger jeg det stadigt flittigt og vil tro at op til 70% af mine kørte km er med AP....
Raymond
Raymond Jul 2 '16

Niels: Det er ALTID for egen regning, Tesla har intet ansvar i tilfælde af uheld ved brug af AP uanset om det sker på motorvej eller andre veje. Jeg bruger AP tit på alle mulige veje og er glad for den, man finder jo hurtigt ud af hvor den "svigter"

koden
koden Jul 2 '16

Min har ikke svigtet.

Men der er steder den ikke virker.

Hvis man husker at være vågen og ikke overlader alt til bilen, så fungerer det rigtig godt.

Steder med helle anlæg og slalom kørsel er dog farlige steder at bruge den...

Man kan hurtigt komme op og "ride".

KJL
KJL Jul 3 '16

Man kan jo håbe på at den kommende opdatering en gang og for alle forbedrer navigationsdelen så den er ligeså effektiv som et gennemsnitligt system anno 2014-2016.

Kiefer
Kiefer Jul 3 '16

*suk* inden gætterierne tager overhånd, så husk på alle de andre gange vi er blevet skuffede over de nye funktioner der er kommet med opdateringer. Rygterne og ønskerne har det med at tage overhånd i forhold til de opdateringer der reelt bliver sendt ud.

Jeg husker bedst Elon tweet om at de nu en gang for alle ville fjerne range anxiety. Her endte rygterne jo nærmest med at ophæve tyngdekraften. Og det eneste nye var en tripplanner der mildest talt gik sine egne veje...

/Martin

Thor
Thor Jul 4 '16
Citat fra KJL

Man kan jo håbe på at den kommende opdatering en gang og for alle forbedrer navigationsdelen så den er ligeså effektiv som et gennemsnitligt system anno 2014-2016.

Jeg har faktisk haft en GPS fra 2009, som fungerede bedre end Teslas navigation. Den blev dog desværre stjålet. Ellers havde den helt sikkert være med på turene.

Citat fra Kiefer

*suk* inden gætterierne tager overhånd, så husk på alle de andre gange vi er blevet skuffede over de nye funktioner der er kommet med opdateringer. Rygterne og ønskerne har det med at tage overhånd i forhold til de opdateringer der reelt bliver sendt ud.

Jeg husker bedst Elon tweet om at de nu en gang for alle ville fjerne range anxiety. Her endte rygterne jo nærmest med at ophæve tyngdekraften. Og det eneste nye var en tripplanner der mildest talt gik sine egne veje...

/Martin

Til gengæld er navigationen så håbløs dårlig, at man må håbe der er en vis gram sandhed i det. :)
Navigationen kan vel ikke blive dårligere end den er nu - så der er faktisk kun en vej frem! ;)

PeterE
PeterE Jul 4 '16

Tjah, der kommer nok ikke en ny navigation lige med det samme - men man har vel lov til at håbe. Jeg håber virkelig at AP bliver opgraderet så den kun kan benyttes på motor- og motortrafikveje. 

Raymond
Raymond Jul 4 '16

~~Jeg håber virkelig at AP bliver opgraderet så den kun kan benyttes på motor- og motortrafikveje.

Peter, hvorfor i alverden skulle den dog begrænses, jeg kører på fine landeveje med midterstribe hvor AP fungerer upåklageligt. Det bør være op til føreren som nu at vurderer hvornår AP kan benyttes.

SuneH
SuneH Jul 4 '16

Satser stadig på de har fundet en måde at ophæve tyngdekraften.

PeterE
PeterE Jul 4 '16

Raymond, jeg er - desværre - 100% uenig. Det skal ikke være op til føreren, selvom det er førerens ansvar. AP i den nuværende version er slet ikke præcis nok, og ikke bygget til at undgå bløde trafikanter. Mange har ramt kantsten og kanterne af midterheller, og jeg håber at AP bliver begrænset før der ryger en cyklist eller forgænger. Ja, de bedste og mest ansvarlige bilister kan sagens administrere en BETA version af AP, men det kan alle ikke. Derfor.

Klaus_
Klaus_ Jul 4 '16

@PeterE, så skal de også begrænset tophastigheden. De fleste kan godt overholde hastighedsgrænserne, men nogen kører altså stadig 100+ på landevejene... 

Jeg ville blive meget irriteret på Tesla hvis de fjerner AP fra min daglige køretur på hovedvej. Der er god plads til bløde trafikanter (som jeg oplever én af om måneden måske) og fine vejstriber. Den kører perfekt på den rute, og jeg slår den kun fra ved rundkørsler og når jeg kører rammer byerne på ruten. 

Men navigationen kan da kun blive bedre: 

P85DK
P85DK Jul 4 '16

ha ha ha - klassisk Tesla genvej :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 4 '16
PeterE
PeterE Jul 4 '16

Klaus_, god pointe - jeg fastholder nu at AP er til steder uden bløde trafikanter og helst også uden modkørende. Du har lov til at være uenig :)

Klaus_
Klaus_ Jul 4 '16

Ja selvfølgelig, hver sin holdning er altid tilladt :)

koden
koden Jul 4 '16
Citat fra PeterE

Raymond, jeg er - desværre - 100% uenig. Det skal ikke være op til føreren, selvom det er førerens ansvar. AP i den nuværende version er slet ikke præcis nok, og ikke bygget til at undgå bløde trafikanter. Mange har ramt kantsten og kanterne af midterheller, og jeg håber at AP bliver begrænset før der ryger en cyklist eller forgænger. Ja, de bedste og mest ansvarlige bilister kan sagens administrere en BETA version af AP, men det kan alle ikke. Derfor.

Det er bare ærgerligt at laveste fælles nævner dermed endnu engang skal blive styrende for hvordan vi kan bruge AP og andet nyt smart.
Lidt ligesom at man ikke kan dreje til højre for rødt i DK.
For tænk hvis fru hansen skulle til at vænne sig til det.
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »