Jeg har forstået jeres hensigt og den støtter jeg fuldt ud, jeg tror bare at i det politiske spil (hvilket det er) så kommer I til kort og det risikerer at blive brugt som modargument for hvad I prøver at opnå. Der er sgu mange måder Olielobbyen kan svinge den med billeder af køerne ved SuC når folk skal hjem, hvis det bliver en vindstille overskyet dag, så er udregningen af CO2 ikke favorable. Jeg siger ikke det er rigtigt, jeg siger bare at tingene kan fremstilles på mange måder og dem som er bedst til det vil vinde.
Om vi kommer til kort ved at sidde med hænderne i skødet eller vi kommer til kort mens vi er i krig kommer måske ud på et. Jeg foretrækker stadig at prøve at gøre noget.
Olielobbyen vil også kunne bruge til noget at der ikke er mange elbiler i kortegen -> for så viser det jo bare at der ikke er nogen der bruger dem. Uanset hvad vi gør eller ikke gør vil det kunne bruges.
Jeg tror mere på at angribe end at lade olielobbyen og de sorte politikere få frit spil.
Må jeg komme med et forslag, jeg ved ikke om det er forslag som lader sig gøre i praksis, but here we go:
Mål luftkvaliteten når de andre biler og lastbiler kører forbi et bestemt sted på strækningen og mål den tilsvarende når de 2-300 elbiler kører forbi, samt lav en støjmåling på samme sted.
rigtig god idé. Vi har samme idé. Udfordringen er at finde udstyret og få betalt for det. Hvis flere var medlem af FDEL var der flere penge at gøre med til den slags ting. Samtidig bygger vi på frivillige ressourcer, så der skal også være nogen der tager sig af at gøre det.
Jeg må indrømme at jeg ved hvor idéen er landet, men jeg vil tage den op på vores næste møde i morgen. Hvis nogen har ressourcer og viden på området hører vi gerne.
Pointen er bare at I skal sætte tonen og at der er 2-300 elbiler som kører på samme tid er knap så interessant for den almindelige dansker.
om det bliver 3 eller 400 og i princippet om vi får en rekord er mindre vigtigt for den almindelige dansker. Vi kommer til at nå MANGE og omvende en del fejlagtige forestillinger i Silkeborg. Og via medierne kommer vi til at fortælle mange gode historier. FDEL forsøger, som det primære talerør for elbilister, af al kraft at sætte tonen og påvirke debatten. Jo flere der står bag FDEL jo større indflydelse får FDEL, så hvis du mener hvad du skriver, så meld dig ind. Og kom til Silkeborg. Det bliver hyl ;-). Vi kan sagtens diskutere videre der :-).
Jeg skrev tidligere i dag til den Københavnske borgmester Morten Kabell som står for bilfri søndag og foreslog at det skulle være tilladt at køre elbil på dagen, så folk kan opleve at det kan være stille mens man stadig bruger moderne transportmidler.
rigtig god idé. FDEL har siden foråret haft en dialog med Morten Kabell om samme. Netop for at vise forskellen både i støj og forurening. Men det er endnu ikke lykkes at overbevise ham. Onde tunger vil sige at han ikke bare er modstander af forurenende biler, men alle biler. Om det er rigtigt skal jeg ikke kunne sige. Vi presser på den del også.
/ErikBH