Det kan jeg desværre ikke svare på, da jeg selv kun er deltager i arrangementet. Så jeg ender sikkert med at være forvirret i morgen når jeg leder efter indgangen.
Det kan jeg desværre ikke svare på, da jeg selv kun er deltager i arrangementet. Så jeg ender sikkert med at være forvirret i morgen når jeg leder efter indgangen.
Sådan her ser det ud når jeg prøver at få min tesla til at navigere til vejlsøvej 7 (bemærk at den blå linie ikke går hen til flaget):

Jeg har så kørt turen endnu en gang her til aften, i håbet om at kunne spare andre lidt frustration i morgen.
I den følgende video følger jeg tesla-navigationens anvisninger mod Vejlsøvej 7, og drejer derfor forkert ved 1minut og 37 sekunder (hvor jeg skulle være drejet til venstre i stedet for at køre ind af indgangen til AQUA), og ender i en blindgyde inde på AQUA omkring 3 minutter. Jeg vender om og drejer rigtigt fra AQUA's indgang og er tilbage på sporet omkring 4 minutter og 30 sekunder inde i videoen. Derefter vises den rigtige vej ned til check-inn teltet og de to hurtigladere på en anhænger der står dernede.
Her er videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=boLXsIpXNeo
Kort fortalt: KimT's tegning ovenfor viser den rigtige rute, men tesla navigationen kan ikke finde ind til "vejlsøvej 7".
Jeg har eftersøgt en mulighed for at følge med i arrangementet, men de web cam jeg har kunnet finde (Google.com) gav ikke noget. Hvordan fandt du et 'relevant' cam?? /jens
Jeg fulgte med fra bilen - så TV2OJ på min iPad mini via YouSee. Man har vel også kunne følge det via http://www.tv2oj.dk/
Men ja det så ud som om det var en meget stor elastik. (lige da vi blev sat i gang var der i den bagerst del en Renault Zoe der ikke ville starte, så den skulle vi udenom).
Selv fra bilen kunne jeg se at der til tider blev meget stor afstand mellem bilerne. Fedt at køre med AP
i følge linket skulle vi være 424 biler.
http://boersting.dk/fdel/
det var en god dag.
Cool! - Har lige set det via Youtube linket.
Er endnu ikke elbilsejer, men var på vej til Aarhus fra KBH tidligere i dag hvor vi på en rasteplads spottede Framo / Barkas elbilen der var ved at lade: https://flic.kr/p/LaJp2V
Det så godt ud på tv. Trist at min kære Tesla på 3. uge holder ude ved Crashpoint, gad ellers godt have været med...
Det var en sjov, hyggelig og lidt lang dag i solen, - og det var selvfølgelig fantastisk at køre i kortege med AP ved styringen :)
Helt enig, super fint arrangement. Kunne måske godt have tænkt mig nogle boder med drikkevarer nede på selve motorvejen. Vi fandt først ud af da det var for sent at der rent faktisk havde været muligt at købe mad og drikke oppe over rampen...
Men også super sjovt da vi kørte at det rent faktisk var muligt at høre dem i bilen foran sidde og snakke :-)
/Martin
ja helt enig - det var fascinerende at trille hen ad motorvejen sammen med en masse andre biler og så alligevel kunne høre vindens susen og fuglene. Det hjalp selvfølgelig også at vi kun kørte 7 km/t :-/
Noget forplejning på motorvejen ville have været godt - vi løb tør for vand, men kunne heldigvis tigge os til et par flasker hos samaritterne - jeg argumenterede med at det ville være nemmere for dem end at skulle rykke ud og skrabe os op senere :-)
Flot arrangement.
Da jeg så asfaltbelægningen på den nye motorvej, frygtede jeg at den ville give megen dækstøj (tilsyneladende meget ru). Men det kan vel ikke passe at man lægger en motorvej gennem byen og ofrer store summer på støjafskærmning uden også at anvende en støjsvag vejbelægning?
Hvis ikke andre har målt på dette, vil jeg gøre det næste gang jeg får lejlighed.
Flot arrangement.
Da jeg så asfaltbelægningen på den nye motorvej, frygtede jeg at den ville give megen dækstøj (tilsyneladende meget ru). ...
Det er ikke asfaltens ruhed i sig selv der giver dækstøj, men når små luftbobler bliver lukket ind og frigives. Med andre ord, man skal være asfalt-nørd for at kunne se om en asfalt er støjsvag ;-)
Vi krydser fingre for, at rekordforsøget godkendes, selvom vi ikke oplevede det helt afstemt i starten. Tak til arrangørerne!
der var et par Tesla'er i kortegen som bevidst lavede elastik ved at tage farten helt af og så accellerere kraftigt - måske for tilskuernes skyld? Jeg vil mene jeg havde beskrevet tydeligt nok at det vil føre til at forsøget muligvis ikke kan godkendes. Samtidig opstod der faktisk nogle nær ved ulykker pga. det p*s.
Af samme grund satte vi farten ned til 5-6km/t og var nødt til at holde den dernede.
Helt enig, super fint arrangement. Kunne måske godt have tænkt mig nogle boder med drikkevarer nede på selve motorvejen. Vi fandt først ud af da det var for sent at der rent faktisk havde været muligt at købe mad og drikke oppe over rampen...
Det havde vi desværre ikke mulighed for - det var 100% VD's domæne. Men vi kunne måske have skrevet det.
Samtidig havde vi vandflasker stående, men vi glemte dem i check-in på motorvejen, der kom tryk på i Indelukket og da vi lykkedes at lukke derude skulle vi åbne på motorvejen. Det var lidt en skam.
Flot arrangement.
Tak!
I øvrigt blev 408 rene batteri biler checket ind i Indelukket og på motorvejen. Jeg har endnu ikke hørt tal fra kontrollanter og de statsautoriserede revisorer.
vh, Erik
Der var en Renault Zoe der ikke kom i gang da vi fik lov til at køre ind i tunnelen kl. 16.30. Ved ikke om han havde tømt batteriet ved at holde 2 timer stille på motorvejen ;-)
Der var en Renault Zoe der ikke kom i gang da vi fik lov til at køre ind i tunnelen kl. 16.30. Ved ikke om han havde tømt batteriet ved at holde 2 timer stille på motorvejen ;-)
ja, det hørte jeg godt på radioen. Han blev vist overhalet indtil han kom igang - helt efter bogen.
Der var også en Buddy der havde problemer med at komme i gang, men det kom den ret hurtigt.
vh, Erik
Hej Erik
Mange tak for et helt igennem perfekt projektarbejde, alt blev som forudsagt/-planlagt selv vejret havde du fået skruet en god ordrebekræftelse sammen på..... :-)
Dejligt at se en gejst og et engagement komme så mange interessenter til gavn...
Hvad er den næste rekord vi kan jagte inden for El-biler? Flest samlede Mwh i batterikapacitet? Flest sæder pr. 100 El-biler? ja! der er vel ingen grænser....?
See you around