Loading...
dk

ALL inclusive tilbud fra E-On | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Oct 4 '16

Jeg skal lige prøve at forstå det her e-on halløj:

 

De 579,- dækker alt strøm til én og kun én bestemt bil der lades hjemme og ud.

Altså man skal køre ca. 12000 km om året, uden brug af SuC før den løbende udgift bliver dækket?

Det giver god mening hvis bilen benyttes til pendling på arbejde (80-100km t/r) og meget lokal kørsel.

Er der nogen der kan komme med deres eget regnestykke ? Altså før og efter "All-inclusive".

 

Hvis man har solceller skal der en ekstra måler op med ekstra udgifter (inst. + abb).

RobertJ, har du fået en ekstra måler monteret ?

Hvis man har solceller og benytter dette tilbud, så kan man altså ikke anvende evt. overproduktion. 

 

Det er tilladt at medbringe ladeboksen til sommerhuset.

Skal det være eget sommerhus ? Eller må man tage boksen med til Norge når man lejer en hytte?

 

Tilbuddet bygger på en klar forventning fra e-on, at kunden ikke bruger boksen til anden/andres biler.

Det er et godt udgangspunkt...men lidt la-la-agtigt.

 

Super med en Flat Rate løsning fra elselskaberne, men også et tegn på man mangler kunder.

Det er meget sjældent (yderst sjældent) jeg ser biler parkeret ved en Clever eller e-on lader.

Clevers tilbud til VW købere, tolker jeg som samme desperation fra både Clever og VW.

P85DK
P85DK Oct 4 '16

Jeg tror ikke der er noget desperation i det her - det er en tilpasning af produktet til hvad markedet/kunderne vil have, meget simpelt.

Teslas SuC netværk er jo heller ikke desperation.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 4 '16
DavidS90D
DavidS90D Oct 4 '16

Tesla SuC er en del af ejerskabet af bilen.

Clever/e-on har (tidligere) ingen forbindelse til bilproducenterne, andet end hønen og ægget.

 

 

PeterE
PeterE Oct 4 '16

Tjah, jeg synes nu egentlig - og stadigvæk - at det er fantastisk positivt, de begynder at slås 'om os' dvs om markedsandelene fordi der endelig er ved at være et marked af slås om. Det er positivt. Uanset hvad - fordi der er flere spillere på markedet, og vi derved kan undgå en monopollignende situation.

KimT
KimT Oct 4 '16
Quote from DavidS90D

Tilbuddet bygger på en klar forventning fra e-on, at kunden ikke bruger boksen til anden/andres biler.

Ja, eller kan du stille boksen op på torvet og give alle adgang til den. Men de har helt styr på hvilke biler der lader.

Det er sådan jeg tolkder deres svar her : http://faq.eon.dk/org/eon-danmark/d/strm-til-elbiler/

Det kan være du kan få svar på dine andres spørgsmål også : http://faq.eon.dk/org/eon-danmark/posts/questions/

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 4 '16
P85DK
P85DK Oct 4 '16

Tesla SuC er jo også et helt nyt tiltag tilpasset markedet for at kunne sælge bilerne. El har den bedste infrastruktur og alligevel mente Tesla (helt korrekt) at der skulle et lifetime free superlader netværk til for at bilerne ville sælge. Det ville jo svare til at Ford valgte at lave egne tankstationer.

Pointen var at din brug af ordet 'desperation' var skudt noget over målet

KXR
KXR Oct 4 '16
SuC Er IKKE gratis, men er indeholdt i bilens pris. Husker ikke beløbet men der er afsat rundt $1500-2000 til SuC ladning.
P85DK
P85DK Oct 4 '16

tomater tomater - det her er hvad Tesla skriver på deres side under standard udstyr når du bestiller en bil:

"GRATIS opladning på langture ved brug af Teslas ekspanderende Supercharger netværk'

Bremserne på bilen er heller ikke gratis, men de er ikke udspecificeret i prisen for bilen på samme måde som SuC heller ikke er udspecificeret.

Så gratis er vist ok at bruge om SuC

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 4 '16
gronkjaer
gronkjaer Oct 4 '16

Nu har jeg så gang i min lader. Men jeg kom til at tænke på, hvordan registrerer laderen de antal kwh jeg lader? elektronisk formoder jeg, men registrerer den så når man slukker strømmen for ladestationen lige efter ladning? Er der ingen måde man kan tjekke hvor mange kw man har ladet. osv. ??? Nogle kloge hoveder der kan svare på det?

PEB
PEB Oct 4 '16

Jeg har sat en bi-måler foran, så jeg kan holde øje med forbruget. Den bruger faktisk 60 mA på den ene fase når den ikke er i brug. Det strømforbrug skal jeg selv betale. 

griffel
griffel Oct 4 '16
Jeg har netop i dag spurgt hos EON, om man får et login el.lign. så man kan følge med i hvad ladeboksen registrerer. Mest for at kunne checke, om det hele nu er med når der skal refunderes. Det får man ikke. Men man får en opgørelse over, hvor og hvor meget man har ladet, på hver månedlig regning, siger de.
Det ville jo være rart om man på et lille display kunne se tællerstanden...

Jeg har også en bimåler, så jeg kan godt følge nogenlunde med, og jeg er spændt på den første regning.

/Jakob :-)
PeterE
PeterE Oct 5 '16

Tjah, sådan er det - og jeg har tillid til at EONs måler indeni boksen tæller rigtigt. Hvis den ikke gør, så lider de jo en trist skæbne ift vores tillid. 

@PEB, hvor ved du fra at du selv skal betale det? Uanset hvor lidt det er, så kan måleren indeni boksen jo også registrere forbrugt uanset om det er til opladning eller bare standby.

P85DK
P85DK Oct 5 '16

@PeterE - det kommer jo an på hvor måleren er placeret? Det kan være den er placeret så den kun måler forbrug ud af boksen

PeterE
PeterE Oct 5 '16

@P85DK, ja det har du ret i - og hvorfor skulle EON sætte vores tillid på spil for småpenge?

mbk
mbk Oct 5 '16

60mA er knap 14W, det er et rimelig stort standby forbrug, kan det virkelig passe?

   
KimT
KimT Oct 5 '16

Jeg har også bimåler placeret før boksen - som blev aflæst lige inden boksen blev sat op. Så må vi jo se om den første aflæsning passer.

For hvis den trækker 60mA er det vel ca 14watt/h  -> 10kW på en måned, så det burde være en synlig difference 

Grunden til at forbuget er på 14W er vel at de har mulighed for konstant at koble op til den, samt kortlæser m.m.

PS det er nok en 14w pærer de har monteret i boksen som kan lyse garagen op ;-)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 5 '16
MOS
MOS Oct 5 '16
Citat fra KimT

PS det er nok en 14w pærer de har monteret i boksen som kan lyse garagen op ;-)

Så burde den vel kun bruge 7 W i snit. Den blinker.

Det må være en 28 W pære! ;-)

Ludicrous Luminosity skyldes vel, at man nemt skal kunne se inde fra køkkenvinduet, om bilen faktisk lader. Også selvom garageporten er lukket!! 

DavidS90D
DavidS90D Oct 5 '16
Citat fra MOS
Citat fra KimT

PS det er nok en 14w pærer de har monteret i boksen som kan lyse garagen op ;-)

Så burde den vel kun bruge 7 W i snit. Den blinker.

Det må være en 28 W pære! ;-)

Ludicrous Luminosity skyldes vel, at man nemt skal kunne se inde fra køkkenvinduet, om bilen faktisk lader. Også selvom garageporten er lukket!! 


 

Er det allerede fredag? 

PEB
PEB Oct 5 '16
Citat fra PeterE

@PEB, hvor ved du fra at du selv skal betale det? Uanset hvor lidt det er, så kan måleren indeni boksen jo også registrere forbrugt uanset om det er til opladning eller bare standby.


 

 Det ved jeg heller ikke. Det var bare en antagelse. Det vil vise sig når jeg får en opgørelse.

mbk
mbk Oct 5 '16
Citat fra KimT

Jeg har også bimåler placeret før boksen - som blev aflæst lige inden boksen blev sat op. Så må vi jo se om den første aflæsning passer.

For hvis den trækker 60mA er det vel ca 14watt/h  -> 10kW på en måned, så det burde være en synlig difference 

Grunden til at forbuget er på 14W er vel at de har mulighed for konstant at koble op til den, samt kortlæser m.m.

PS det er nok en 14w pærer de har monteret i boksen som kan lyse garagen op ;-)

Hvis de måler det med, og det også er på deres sub 44kWh produkt, så brænder de knap 6% af deres indtægt af på standby strøm, eller må de også trække afgift fra på standby strøm... Hmm.. Enten er det ikke et super designet produkt, eller en fejlmåling..

Forummets indlæg er redigeret af mbk Oct 5 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 »