Loading...
dk

ALL inclusive tilbud fra E-On | Tesla Forum

Johannelund
Johannelund Jan 21 '17
Er der nogen der ved hvordan eon og evne ordningerne virker hvis man også har solcelleanlæg på den gamle ordning, (nettoafregning).
KimT
KimT Jan 21 '17

Du skal have installeret en seperat måler (aftagernummer), så din installation er helt adskildt. Thomas (thvestergaard) har fået det lavet. Det kostede vist omkring 8.000,- (før håndværkerfradrag), og så skal der vist betales et lille beløb årligt til elselskabet for måleren. Oplysninger ligger vist lidt spredt i flere tråde (søg efter e.on da info nok ligge i disse tråde)

Edit : info fra Thomas ligger jo i den her tråd - du skal bare gå tilbage til side 1 + 4 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 21 '17
daniel
daniel Jan 21 '17

@Elpeter der var nok også dem jeg er komme til at tænke på de tjener på. 

EVSE har en lidt højere start omkostning og mangler lade nettet. 

oledole
oledole Jan 26 '17

Service hos E-on        Sidste torsdag ringede jeg til E-on for at få klaring om nogle simple spørgsmål inden jeg bestilte deres All inklusiv abonnement. Jeg fik at vide at det kunne tage tre dage inden jeg blev ringet op. I går blev jeg så ringet op, seks dage efter jeg havde ringe første gang, og fik svar på mine spørgsmål. I går aftes ville jeg så bestille. Deres hjemmeside virkede ikke rigtigt. Jeg kunne ikke se om min bestilling var gået i gennem. I dag ringede jeg så til E-on for få at vide om jeg havde bestilt. Fik igen beskeden at det kan tage tre dage før jeg bliver ringet op.  Jeg ved snart ikke om jeg skal have noget hos E-on. Andre der har oplevet noget ligende?

 

 

PeterE
PeterE Jan 26 '17
Citat fra oledole

Service hos E-on        Sidste torsdag ringede jeg til E-on for at få klaring om nogle simple spørgsmål inden jeg bestilte deres All inklusiv abonnement. Jeg fik at vide at det kunne tage tre dage inden jeg blev ringet op. I går blev jeg så ringet op, seks dage efter jeg havde ringe første gang, og fik svar på mine spørgsmål. I går aftes ville jeg så bestille. Deres hjemmeside virkede ikke rigtigt. Jeg kunne ikke se om min bestilling var gået i gennem. I dag ringede jeg så til E-on for få at vide om jeg havde bestilt. Fik igen beskeden at det kan tage tre dage før jeg bliver ringet op.  Jeg ved snart ikke om jeg skal have noget hos E-on. Andre der har oplevet noget ligende?

 

 

Det er selvfølgelig slet ikke iorden, MEN jeg tror nu bare at de er druknet i succes og kæmper for at følge med. Jeg har brugt EON siden september, og været i kontakt med deres support 3-4 gange, og de kan altid hjælpe og vender altid tilbage. De er fx meget gode til at svare på mails. Jeg kan varmt anbefale dem. 

jensk2
jensk2 Jan 26 '17

Samme her, har haft EON siden december 2015 og har altid oplevet meget rimelig svartid på email, som er min foretrukne kommunikationsform. Telefon kræver jo en samtidighed, som email ikke fordrer:-)

mvh

jens

DeaconWP
DeaconWP Jan 26 '17

Jeg oplever det samme som dig oledole. Når man ringer, så er det til deres hotline, og de stiller videre, hvis man mangler akut hjælp. Alle andre henvendelser bliver skrevet ned, og de vender altid tilbage.

Og det går jo fint med det, da de altid kommer tilbage med svar.

Hav lidt tålmodighed, for du snyder dig selv for en god deal, hvis du ikke tager E:ON all  inklusive

Ledsager
Ledsager Apr 17 '17
Skal bestille til type 1 eller 2 kabel når jeg bestiller EON all inclusive?
Kan man tag EON laderen med til sommerhuset i Sverige, hvis man har det samme røde 16A stik der som hjemme?
KimT
KimT Apr 17 '17

Tesla bruger type 2 (boksen har kabel, så det er det stik der skal i bilen), og ja du må godt tage boksen med i sommerhus.

https://faq.eon.dk/org/eon-danmark/d/strm-til-elbiler-tage-ladeboks-med-i-sommerhus/

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 17 '17
DeaconWP
DeaconWP Apr 17 '17

Teknisk set, så ja, det kan du godt.

Men det må du ikke, da dit sommerhus er i Sverige. Og det er jo kun til almindelig dansk strøm, som du har betalt almindelig afgift af, som du  må lade op med gennem boksen.

 

Ledsager
Ledsager Apr 17 '17
Tak for svarene.

Jeg har også EON i Sverige, så måske er det ok.
jensk2
jensk2 Apr 17 '17
Citat fra Ledsager Skal bestille til type 1 eller 2 kabel når jeg bestiller EON all inclusive?
Kan man tag EON laderen med til sommerhuset i Sverige, hvis man har det samme røde 16A stik der som hjemme?

 

Ja, du kan tage boksen med overalt:-) Den er dog bestemt ikke lille og transportabel:-( Faktisk kan den køre på blot én fase, så hvis man køber for 96 kr stik og kabel i Harald Nyborg, kan den forbindes til enten standard dansk 230V + Jord stik eller Shuko til Europe/Sverige. Billedet viser en overordentligt midlertidig opstilling, som jeg har brugt op til 9A ¨ 2kW.  Brænder ikke noget af og alt rigeligt når man er på ferie og har masser af tid. (Emnet under den grønne plasticpose er en 3 x 1,5 kvadrat kabeltromle)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Apr 17 '17
griffel
griffel Apr 18 '17
Jeg tvivler også på, at den kan sende fra udlandet. Hvorfor skulle E.ON have et SIM-kort, der duer i udlandet i boksen? Det er jo ikke det den er beregnet til... Men måske gemmer den data til den igen kan sende?
Personligt gad jeg altså ikke slæbe den med på ferie for at få lidt mere refunderet.
ErikBH
ErikBH Apr 18 '17
Citat fra griffel Jeg tvivler også på, at den kan sende fra udlandet. Hvorfor skulle E.ON have et SIM-kort, der duer i udlandet i boksen? Det er jo ikke det den er beregnet til... Men måske gemmer den data til den igen kan sende?
Personligt gad jeg altså ikke slæbe den med på ferie for at få lidt mere refunderet.

det at opstarten er så langsom, tænker jeg er fordi den kommunikerer med E.ON, jeg tænker den gerne vil have online adgang for at kunne godkende diverse E.ON chips?

Refunderingen er jo delt op i to; den ene del er selve elektriciteten, den anden del er afgifterne. Tager man boksen med til udlandet, får man refunderet afgifter som man ikke har betalt. Nu er jeg ikke jurist, men jeg vil tro det takseres som svindel? Bare fordi noget kan lade sig gøre, gør det ikke hverken lovligt eller inden for reglerne. Blot en tanke.

vh, ErikBH

ErikBH
ErikBH Apr 18 '17
Citat fra JacobKbhS Interessant, er det L1 den skal køre på, hvis man blot har én fase til rådighed?

Ja, ligesom UMC'en. Strømmen bruges til at drive EVSE'en der aktiverer kontaktoren, så strømmen flyder igennem.

/ErikBH 

jensk2
jensk2 Apr 18 '17
Citat fra JacobKbhS Interessant, er det L1 den skal køre på, hvis man blot har én fase til rådighed?
Og hvordan fungerer det i praksis - boksen skal sende informationer til eon - kan den det fra udlandet..?

 

Ja, L1 (eller R i RST systemet) På EONs support side står faktisk at Type2 boksen IKKE kan køre på én fase, men EON forsikrede mig på Mail at det ville virke, men ikke var optimalt. I øvrigt kunne jeg ikke finde på at anvende den i Sverige for hvem skal den snakke med, men gerne i et dansk sommerhus:-)

Sider: « 1 2 3 4 5