Hej alle,
Denne skrivelse er mest for min egen skyld, jeg er lidt trist til mode. Og måske kan det forhindre andres uheld.
Jeg har uorginale fælge på bilen, Rial Lugano 19" turbine-agtige nogle - I kender dem.
I forbindelse med diagnostisering af rysten under acceleration, havde de haft nogle originale fælge på, da det er deres procedure. Og da Tesla er lidt bange for kundernes uoriginale extraudstyr, bad de mig underskrive en "liability waiver" mht fælgene - hvilket jeg gjorde - og forstår. Min rep nævnte det mest var for I tilfælde af ridser på fælgene, selvom han aldrig havde oplevet det.
Jeg var I går udsat for at højre baghjul fald (næsten, hang i én gevindstang) af under kørsel I byen. Højre forhjul havde mistet 2 bolte. Jeg satte dem selv på bilen efter alle forskrifter her til foråret og har kørt en 15k uden nogen form for problemer. Bilen var til service for 2500km siden, og er nu hos Tesla i Aarhus.
De har kigget på det, og mener klart det er min egen skyld, da det er uorginale fælge - de oplyste mig om at alle boltene var løse. Kaliber, skiver, hjulnav, klodser skal skiftes I højre side, og de anbefaler også venstre. De kan dog ikke se noget galt med komponenterne I den side. Fælgene er også beskadiget, men det er nu hvad det er.
Ud over en regning, som jeg ikke er glad for, eller måske helt enig i (har ikke fået overslag endnu), så er jeg mest af alt noget rystet over oplevelsen. Jeg kan ikke lade være med at tænke hvad der kunne være sket hvis de var faldet af på motorvejen.