Loading...
dk

Finansloven 2017 stiller elbilerne endnu ringere | Tesla Forum

P85DK
P85DK Nov 24 '16

@Hilbert - forureningen er i dag en del af afgiftsberegningen, at man så kan diskutere standarderne som burges er noget andet, men jo lavere CO2 udledning jo større fradrag i registreringsafgiften. Det er jo blandt andet det i3 Rex nyder latterligt godt af.

MOS
MOS Nov 24 '16
Citat fra Hilbert

Når man har fulgt og følger LA´s politiske arbejde, er jeg ikke i tvivl om at partiet skader miljøet og den grønne omstilling.

Det kan godt være, det er ordkløveri. Men jeg tror ikke, de gør med den hensigt at skade miljøet. Men jeg er nu heller ikke i tvivl om, at deres politik faktisk skader miljøet og den grønne omstilling. 

Gronhund
Gronhund Nov 25 '16

Med mindre LA selvfølgelig kan tjene penge på at være miljøvenlige ;-)

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/la-politiker-laver-dobbelt-tesla-trick/5819584

MINISTERBIL, tak.

jramskov
jramskov Nov 25 '16

Der er flere LA politikere, deriblandt Ole Birk Olesen, der har udtalt at de ikke rigtigt tror på at klimaforandringerne er menneskeskabte.

MOS
MOS Nov 25 '16

Det forklarer nok, at de så heller ikke føler sig ansvarlige for at gøre noget ved problemet.

DeaconWP
DeaconWP Nov 25 '16

Gronhund: Den artikel er fra slut 2015. ;-)

Hilbert
Hilbert Nov 27 '16

Og som politiker skal man ikke stå til måls for ting man har gjort for et år siden ;) Ironi kan forekomme.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Nov 27 '16
Gronhund
Gronhund Nov 29 '16
Citat fra DeaconWP
Gronhund: Den artikel er fra slut 2015. ;-)

Jep. Og såvidt jeg husker, så købte han sin nye Model S dagen før vi andre fik at vide, at der ville komme afgift på :-(

Kiefer
Kiefer Nov 30 '16

Gronhund: ah men det er jo bare helt tilfældigt, og det var jo slet ikke ham, det var jo til konen...
/Martin

MOS
MOS Nov 30 '16

Yeah, right...

ElPeter
ElPeter Dec 1 '16
Det fik han vel ikke nogen fordel ud af, alle der ville kunne jo nå at købe en Tesla inden årsskiftet
mbk
mbk Dec 1 '16
Citat fra ElPeter Det fik han vel ikke nogen fordel ud af, alle der ville kunne jo nå at købe en Tesla inden årsskiftet

Hvis Tesla ikke kunne levere det antal de gjorde, som nok for mange var uventet at de kunne, så ville der gå inflation i priserne. 

webercarbmann
webercarbmann Dec 1 '16

Mon ikke Tesla hurtigt kan levere en P100DL som ministerbil til transportministeren........

Er der eksempler på TMS brugt som minsterbiler i dk? Var der en miljøminister der havde en... Det forekommer mig men hvem? 

JeppeB_HinnerupAuto

http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE2192584/her-er-den-foerste-ministerbil-der-koerer-paa-el/

KimT
KimT Dec 1 '16

Det kunne de da sagtens, men nu betales der ikke reg. afgift (og måske heller ikke moms), så en Tesla vil være markant dyrere end deres BMW'er og audi'er de normalt kører rundt i. (de får nok yderligere end klækkelig rabat af BMW/Audi/Mercedes, en rabat som de ikke kan få af Tesla)

Det var Martin Lidegaard der fik en som klima/energi minister

SuneH
SuneH Dec 1 '16

Tror heller ikke det er optimalt for en minister at sidde i kø på Køge SuC i 35 minutter mens de i en BMW kunne være nået til møde i Statsministeriet... Tror ikke det er usædvanligt at køre fra den ene ende af landet til den anden i løbet af en dag.

Secondtoflying
Secondtoflying Dec 2 '16
Jeg ville da godt nok også blive morderlig træt i ansigtet hvis der pludselig holder ministre på "min" ladestation i Køge ;-)

Mvh,

Secondtoflying.
ErikBH
ErikBH Dec 2 '16
Citat fra Secondtoflying Jeg ville da godt nok også blive morderlig træt i ansigtet hvis der pludselig holder ministre på "min" ladestation i Køge ;-)

Hvorfor??!

/Erik 

ErikBH
ErikBH Dec 2 '16
Citat fra SuneH

Tror heller ikke det er optimalt for en minister at sidde i kø på Køge SuC i 35 minutter mens de i en BMW kunne være nået til møde i Statsministeriet... Tror ikke det er usædvanligt at køre fra den ene ende af landet til den anden i løbet af en dag.

de har en stramt koordineret kalender + de har en chauffør. Mens en given minister er til et møde kan bilen jo køre til nærmeste 22kW ladestander eller CHAdeMO og være fuldt klar til næste stint.

Og skulle de have et ærinde i Skagen efterfulgt af et på Møn kunne de jo bare bytte bil den dag.

vh, Erik

Okkels
Okkels Dec 2 '16

Det fungerede vist fint for Martin Lidegaard, men Lars Christian Lilleholt kunne ikke være på bagsædet i Tesla'en....

Sider: « 1 2 3 4 5 »