Loading...
dk

Service i Norge | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jul 29 '14

Så har jeg bestilt serviceeftersyn i Norge, samt montering af underskjold og opgradering til 16A ladning med single charger.

 

De vil have 2700 NOK for et 20.000 km eftersyn... Jeg er glad for at jeg ikke købte 4 års service for 19.000 DKK...!

 

Ja jeg skal derop og det koster færgebillet, men  det skulle vi alligevel for at besøge familien. Eneste negative, er at jeg er ldit sent ude med at bestille eftersynet, så de har ikke nogen lånebil, så jeg kommer til at spendere nogle timer i Drammen, men mon ikke det går når jeg kan sidde og tænke på alle de tusindlapper der bliver sparet ;-)

 

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jul 29 '14
Det lyder da super. Men de 2700 indeholder jo ikke de evt sliddele der måtte tilkomme over 4 år, det kan sagtens blive 10k - jeg er glad for min serviceaftale og ville vælge den igen. Jeg får jo 8 år for 38k alt inklusive...;-)
FrederikC
FrederikC Jul 31 '14

Troede da at ydelsen var den samme om du tegnede serviceplan eller ej, forskellen skulle kun være prisen.

jeg har også valgt 4 års serviceplan.

Kiefer
Kiefer Jul 31 '14

Det var også den opfattelse jeg havde fået, men hører lige ad når jeg en gang kommer derop.

 

/Martin

Niels
Niels Aug 4 '14

Ja det er lidt svært at vide hvordan Tesla vil takle den....

Hvis nu man forstiller sig at man ikke servicere sin bil i 7 år eller bare køre mange km per år (100 tkm/år) og så kommer ind hos Tesla og køber et enkelt service eftersyn til 6tkr - skifter de så alle de sliddele som er slidt i løbet af de sidste 7 år/300 tkm....?

i så fald er det  bedst at købe et enkelt service eftersyn når bilen er 7 år gammel eller har kørt 300 tkm - det koster kun 6tkr og så skiftes alt slidt på den.....:)

Det holder ikke vand - Tesla bliver nød til enten at kræve at alle service er overholdt eller fakturere for dele som ikke er specificeret i servicehæftet for det pågældende service.

 

Forummets indlæg er redigeret af Niels Aug 4 '14
Kiefer
Kiefer Aug 4 '14

Jeg ville tro at din sidste tanke om at kræve at alle service er overholdt burde være gældende, sådan håndterer andre bilmærker det jo. F.eks. har min hustru gratis bugsering af hendes Mercedes når (ikke hvis) den går i stykker, så længe alle serviceeftersyn er overholdt på autoriseret værksted.

 

Men i princippet burde et serviceeftersyn til 6K være det samme som et til 2,5K i Norge.

 

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Aug 4 '14

oplever i tit nedbrud på jeres Tesla? eller er den så drift sikker som de siger?

kajakaj
kajakaj Aug 4 '14

Kørt 10.000 km på 5 md og alt fungerer perfekt.

Kristian70k
Kristian70k Aug 4 '14

ok, andre med højere km stand der er lige så tilfreds?

KS
KS Aug 4 '14

@Kristian70k:

Km stand nu 41500 km - kørt siden september sidste år. Ingen nedbrud. Der har været småfejl, men intet der har fået bilen til at holde stille. Min var en af de første EU modeller, og fejlene har været:

  • Fejl på dæktrykssensorer - kunne ikke modtage signal i kraftig regn (hardware udstiftet og nu ingen problemer - Tesla har vist skiftet partnummer på sender/modtager). Fejlen var lidt svære at finde eftersom denne kun kom ved kraftig regn - og kun mellem 90 og 110 km/t
  • Knirkelyde (Fixet og nu ingen problemer)
  • Knirkelyde soltag (justeret/smurt og ingen problemer siden)
  • Mislyd fra DriveUnit - gearet slidt (hele driv linien skiftet og ingen problemer efter - Tesla har på nyere modeller skiftet gearet der var fundet for svagt)
  • Kan kun lade 26A på en 32A installation (der skal udskiftes en ledning mellem stik og lader, og ændres config på bilen, så ved næste service) - Fixet på alle nye leverede biler.

Betragter dette som småting, og Tesla har været særdeles gode til at få tingene fixet - har glemt en enkelt tidsbestilling - ellers har der ikke været noget at klage over. Skulle jeg gøre det om - så var det blevet en bil præcis magen til..

 

Kiefer
Kiefer Aug 4 '14

Jeg havde et nedbrud på computeren i instrumentbrædtet som gjorde at bilen måtte holde stille i ca. 4 timer, indtil Tesla var nået frem og havde fået skiftet enheden ud med et nyt.

 

Der var super hurtig service fra Tesla næsten hele vejen i gennem, den eneste der fejlede lidt var en hollandsk servicemedarbejder der glemte at ringe tilbage som lovet, men da jeg fik fat i en kollega til hende blev alt klaret, og de to mekanikere der kom til Ålborg var også pænt servicemindede. Ikke noget jeg har oplevet ved f.eks. Mercedes.

 

Ellers har jeg ikke haft problemer med at bilen skulle holde stille, og har siden marts kørt lige lidt over 16.000km.

 

/Martin

cvitting
cvitting Aug 4 '14

God og fin service, men godt nok mit skræmmescenarie ...

/Claus

Kiefer
Kiefer Aug 4 '14

Det bedste ved min oplevelse var nu, at jeg om morgenen inden jeg kørte sammen med en norsk Tesla kundeservicemedarbejder havde fejlsøgt lidt remote, og efter en genstart så alt ud til at virke og jeg kørte mod Ålborg. Ca. 2/3 fremme blev jeg ringet op af samme medarbejder der fortalte mig at det så altså ikke helt godt ud med bilen og der skulle en reparation til.

 

Har aldrig prøvet før i en bil at blive ringet op af producenten der fortæller mig at bilen stadig melder fejl!

 

/Martin

TSLA
TSLA Aug 4 '14

Jeg har nu kørt 30.500 Km siden midt September. Skal have mit første værksteds besøg på Mandag. Ingen driftsproblemer overhovedet - kun en masse fornøjelser.

Kristian70k
Kristian70k Aug 4 '14

lækkert.. tak for reply.. skal prøvekøre en på fredag i randers.. men bestiller før hvis pengesagerne falder på plads :) har brugt aftenen i aften til at lære det meste om tesla motor.. den er der sku ikke mange ben i.. men utrolig teknologi :) han kunne godt den gamle Hr. Tesla

Kiefer
Kiefer Sep 9 '14

Jeg fik besked fra Drammen i dag omkring mislyde ved motor. De sendte en optagelse af lyden til Tesla som nu har bedt dem om at skifte drive train, meen det tror jeg nu nok er nemmest og billigst at få lavet i Hamborg. Der er ca. lige langt om jeg kører til Kastrup eller om jeg kører til Hamborg her fra Søften, dog sparer jeg billetten til broen...

 

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Sep 10 '14

Tja, der er jo ikke noget billigt ved det, det er jo garanti...;-) (bortset fra at du skal krydse en bro for at komme til kbh).

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Sep 10 '14
Kiefer
Kiefer Sep 10 '14

Det er netop prisen for broen der nok gør udslaget, (man er vel jyde ;-), altså med mindre arbejdet sender mig en tur derover så jeg sparer billetten til broen.

 

Skal også lige have hørt hvor lang tid de skal bruge på at få dimsen hjem, Drammen sagde at der er ved at være mangel på motorer i Europa og man prioriterede dem der rent faktisk holdt stille først, min bil kører jo stadig, og jeg har jo også selv gjort lidt for at få lyden gjort mindre. spørgsmålet er så bare om jeg også på et tidspunkt ender i køen af akutte biler...

 

Jeg fik folkene i Norge til at kigge på soltaget fordi jeg syntes det raslede, og de havde skam også et punkt på deres liste, over hvad der skulle laves hvis en kunde kom med en sådan forklaring. Jeg må så erkende at det ikke har hjulpet, og det er nok ikke deres skyld, men det er ikke soltaget der giver en raslen, det er min solskærm over førersiden der rasler/vibrerer når jeg kører over 120km/t. Andre der har oplevet tilsvarende vibrationer fra solskærmen?

 

Lyden forsvinder når radioen spiller højt nok ;-)

 

/Martin