Loading...
dk

Glæd jer til nyeste AP Update - NOT ! | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Dec 24 '16
Nu har Elon besluttet sig for at gøre os alle til bedre bilister, og indfører et væld af nye restriktioner i AP. Herunder at begrænse føreren i at køre op til fartgrænsen hvis Tesla synes det er uforsvarligt. https://electrek.co/...nt/?preview_id=34124
KimT
KimT Dec 24 '16

Og det giver sig til udtryk ved at hvis du aktivere AP mens du kører hurtigere end den aktuelle fartgrænse, så nedsætter bilen hastigheden til fartgrænsen - ikke noget med offset +/-

Mener dog at Elon skrev at hvis man bliver overhalet, og AP får fat i den forankørende bil (ikke sidelinjer), så kan hastigheden vist sættes op. https://twitter.com/elonmusk/status/812441273013452800 : "Will be restored soon where there is a lead vehicle, ie you are being overtaken a lot due to true traffic speed being higher than the sign"

I dette tilfælde kørte jeg i en 50km/h zone med TACC aktiveret på 55km/h. Da jeg aktiverede AP kom advarslen, og bilen satte hastigheden ned til 50km/h

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 24 '16
Raymond
Raymond Dec 24 '16

Yes!!

3 bøder på 2 dage, det ser nu ud til at være fortid! :-) :-) :-)

Jeg kommer til at tjene kassen på den opdatering!

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Dec 24 '16
Hookmaker
Hookmaker Dec 24 '16
Haha Raymond, det er den automatiske opsparingsmodel der er sat i gang, - helt klart et signal om at model 3 snart er klar til salg....;-)
SuneH
SuneH Dec 24 '16
Ha ha, gad vide om de bøder man sparer automatisk bliver overført til ens model3 konto, så har man da ihvertfald til udbetalingen i 2018!
ODE90D
ODE90D Dec 24 '16
Bemærk at AP også vurderer omgivelserne, og vil kunne finde på at begrænse farten til eksempelvis 50 km/t selvom fartgrænsen er 80 km/t. Du kan naturligvis altid slå AP fra men det er ved at være langt ude med det formynderi fra Teslas side.
edge
edge Dec 24 '16
Hvis ideen om selvkørende biler skal give mening skal de da køre forsigtigt og tage hensyn til omgivelserne, så for mig lyder det der helt fint. Selv kan jeg bedst lide at køre kvikt, og derfor bruger jeg helst ikke AP. Men når jeg gør er det for at slappe af, og så skal bilen ikke drøne af sted og overhale indenom, køre tæt på forankørende så andre ikke smutter ind foran, og hvad man ellers selv kan finde på af narrestreger ;)
ODE90D
ODE90D Dec 24 '16
Helt enig i at det giver fin mening når vi snakker selvkørende biler, men det er Tesla'en jo ikke.
Nommensen
Nommensen Dec 25 '16
Man kan jo bare slå AP fra også køre efter forholdene
ODE90D
ODE90D Dec 25 '16
@nommesen: Tak for tippet - det var vel nok en fantastisk løsning.
PeterE
PeterE Dec 28 '16
Tjah, hvis begrænsningen er på alm lande- og byveje/gader, så er jeg faktisk ok med det. På motorvejen vil jeg gerne bruge AP som det passer mig :)
Kiefer
Kiefer Dec 28 '16

Det er faktisk noget der har været med i allerede eksisterende versioner, jeg har oplavet dette både i Sønderborg og uden for Viborg. Men det rigtig sjove er, at da jeg oplevede det uden for Viborg, der havde jeg konen kørende i vores X'er foran. I den sætter den farten til præcist det tilladte, hvor den i vores S'er sætter den til maksimalt 10km/t over det tilladte.

Hun var godt nok frustreret over hendes bil konsekvent ville køre morfar style :-)

Andre med både X og S der har oplevet noget tilsvarende?

/Martin

Metguy2000
Metguy2000 Dec 28 '16
Rundt om Roskilde og Holbæk er der minimum 5 strækninger hvor ap kun tillader 71 km/t mens begrænsningen er 80 km/t. Ingen af strækningerne ville jeg vurdere som farlige. Begrænsningerne har været der siden AP blev tilgængelig, har altid set det som en fejl i navigationssoftwaren.
DeaconWP
DeaconWP Dec 28 '16

Min  bil accepterer meget hurtigt, at jeg bestemmer. Så efter at have tygget lidt på det, kan bilen justeres op til det jeg vil køre, når autopiloten er aktiv. Så det er mere lysegrønt end I frygter. Få det nu bare prøvet af på de strækninger  I kører.

griffel
griffel Dec 28 '16
Jeg har lige kørt på en landevej hvor AP nu kun tillader 80 km/t (tidligere var det 90).
For sjov prøvede jeg at ændre units til MPH. Så viste den et 50-skilt i displayet, men accelererede til 56 MPH (=90 km/t), altså det tidligere offset på +10 km/t. Såsnart jeg ændrede units tilbage til km/t blev jeg bremset ned til de 80 igen. Mystisk....

/Jakob :-)
Kemikeren
Kemikeren Dec 28 '16
Det har garanteret også noget med Teslas juridiske ansvar at gøre. Hvis Tesla "siger man mø køre 10 km/h for hurtigt" så ser det skidt ud når der sker en ulykke... Fordi selvom den ikke er selvkørende, så er det nok til at visse advokater vil sige at de 10 km/h var Teslas ansvar/anbefaling
burns
burns Dec 29 '16

Det er sådan noget som får bilen til at falde i værdi... :-/ I forvejen er den jo ret dyr i forhold til hvad man får men det var ok pga en autopilot der var acceptabel. Nu bliver den nerfed hele tiden og igen og så begynder bilen at ryge ind i et uacceptable.

PeterE
PeterE Dec 29 '16
Det er åbenbart ikke enten eller, jeg kørte 65 med AP hvor skiltene viste nogen lavere - uden problemer.
Kiefer
Kiefer Dec 29 '16

PeterE: Det er heller ikke alle strækninger hvor hastigheden bliver sat ned. F.eks. ved Rødding ved Viborg. Når man kører fra Viborg mod Rødding er der begrænsning, men kører man så videre fra Rødding mod Vammen, så er der ingen begrænsning. Og her er vejen så smallere end den er før Rødding. Helt i skoven...

/Martin

JSH
JSH Jan 26 '17

Det kan godt være at I er super glade for Autopiloten, det er jeg egentlig også, men jeg er noget træt af at Tesla altid skal bestemme over mig og "straffe" mig.

Først var det autopiloten der blev tidsbegrænset, mht hvor lang tid man kunne have hænderne af rattet.
Bare fordi nogle tumper satte sig om på bagsædet, og smed det op på youtube.  Skulle det også betyde at hvis nogen kører for stærkt så skal alle Tesla biler max kunne køre 130 Km/t?

Kommer man over 160 med autopiloten, slår den fra, det er ok, der er selvfølgelig en max grænse, men den bliver slået permanent fra, også når man sænker hastigheden til ex. 120 Km/t og der kommer en besked om at den er slået fra for resten af turen!! (eller indtil man parkerer og sætter Teslaen i "P")

Er det OK at Tesla agere big brother?

Giv os vores ansvar tilbage til os.

PS. har ingen fartbøder fået.

Sider: 1 2 »