Og det giver sig til udtryk ved at hvis du aktivere AP mens du kører hurtigere end den aktuelle fartgrænse, så nedsætter bilen hastigheden til fartgrænsen - ikke noget med offset +/-
Mener dog at Elon skrev at hvis man bliver overhalet, og AP får fat i den forankørende bil (ikke sidelinjer), så kan hastigheden vist sættes op. https://twitter.com/elonmusk/status/812441273013452800 : "Will be restored soon where there is a lead vehicle, ie you are being overtaken a lot due to true traffic speed being higher than the sign"
I dette tilfælde kørte jeg i en 50km/h zone med TACC aktiveret på 55km/h. Da jeg aktiverede AP kom advarslen, og bilen satte hastigheden ned til 50km/h
Det er faktisk noget der har været med i allerede eksisterende versioner, jeg har oplavet dette både i Sønderborg og uden for Viborg. Men det rigtig sjove er, at da jeg oplevede det uden for Viborg, der havde jeg konen kørende i vores X'er foran. I den sætter den farten til præcist det tilladte, hvor den i vores S'er sætter den til maksimalt 10km/t over det tilladte.
Hun var godt nok frustreret over hendes bil konsekvent ville køre morfar style :-)
Andre med både X og S der har oplevet noget tilsvarende?
/Martin
Min bil accepterer meget hurtigt, at jeg bestemmer. Så efter at have tygget lidt på det, kan bilen justeres op til det jeg vil køre, når autopiloten er aktiv. Så det er mere lysegrønt end I frygter. Få det nu bare prøvet af på de strækninger I kører.
Det er sådan noget som får bilen til at falde i værdi... :-/ I forvejen er den jo ret dyr i forhold til hvad man får men det var ok pga en autopilot der var acceptabel. Nu bliver den nerfed hele tiden og igen og så begynder bilen at ryge ind i et uacceptable.
PeterE: Det er heller ikke alle strækninger hvor hastigheden bliver sat ned. F.eks. ved Rødding ved Viborg. Når man kører fra Viborg mod Rødding er der begrænsning, men kører man så videre fra Rødding mod Vammen, så er der ingen begrænsning. Og her er vejen så smallere end den er før Rødding. Helt i skoven...
/Martin
Det kan godt være at I er super glade for Autopiloten, det er jeg egentlig også, men jeg er noget træt af at Tesla altid skal bestemme over mig og "straffe" mig.
Først var det autopiloten der blev tidsbegrænset, mht hvor lang tid man kunne have hænderne af rattet.
Bare fordi nogle tumper satte sig om på bagsædet, og smed det op på youtube. Skulle det også betyde at hvis nogen kører for stærkt så skal alle Tesla biler max kunne køre 130 Km/t?
Kommer man over 160 med autopiloten, slår den fra, det er ok, der er selvfølgelig en max grænse, men den bliver slået permanent fra, også når man sænker hastigheden til ex. 120 Km/t og der kommer en besked om at den er slået fra for resten af turen!! (eller indtil man parkerer og sætter Teslaen i "P")
Er det OK at Tesla agere big brother?
Giv os vores ansvar tilbage til os.
PS. har ingen fartbøder fået.